tisdag 3 februari 2009

En snabbis.....

så här före jobbet......:) ja inte som Ni tror... :) jag bara måste göra ett liiiitet liiitet inlägg.....
Fick en utmaning av Victoria men bloggen Loppberga att visa den fjärde bilden i den fjärde mappen i datorn.... blev en bild från när jag precis börjat blogga o hade gjort iordning mitt köksfönster för sommaren.......

man var ny i gamet alltså...... tänk vad tiden har gått fort sen dess.....

så en bild på nästa UFO..... en tavla med en skyddsängel..... ska få hänga i sovrummet sen.....



såg en bok i en blogg o gick direkt till hyllan o kollade..... Den svenska traditionen..... var länge sen jag kollade in i den o jag hittade massor av "nya" grejer att kolla på... man ändrar sig.....

stickboken köpte jag nyligen o blev nöjd..... många vackra saker för fingrarna..... men men nu är det ju så att det är UFOn som gäller...:(

Ja det blev ett liiitet inlägg det.... nu ska jag iväg o jobba..... ha det gôtt

Kram Annika

" Inge ä omöjle för dän sôm schläpper gäre´t sjâl "







23 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej du..och tack för gratulationen..mor di ringde idag..kul:)..och grattade oxå..en snabbis..ja liite grönne jag allt först vad du skrev om..hehehe..du ..den där första bilden..precis en sån där har jag sett hos idemakeriet idag och en sån där hängare vill jag ha..vart har du fått tag på den??,,ja nu får du joobba då..sen så,sover väl du din skönhetssömn när ja får gå te jobbet..med öga hängandes under öga...ha de..kram ..från stan..PIA

Viola sa...

Hejsan, din fjärde nybörjarbild var verkligen vacker, hoppas du har det bra på jobbet,kram

Annas infall sa...

Hej! Snygga bilder. Nu håller jag på att ta mig i kragen....jag tog fram min gamla pippitröja och TITTADE på den...inte illa. Sedan har jag bestämmt ett datum för några möbler..när de ska vara klara alltså...inte illa det heller. Det gäller att bestämma sig så att man inte får an massa ofärdiga saker liggandes över allt, ha, ha, ha.

Helena sa...

Ååå..., vad jag blev sugen på sommar när jag såg ditt sommarfönster..., det känns låååångt dit nu tycker jag. Men som du säger; Tiden går fort.... egentligen!
Ha det gott! Kram

Hobbygåsa sa...

Så flott bilde av kjøkkenkarmen, så koselig det ser ut. Du er flink til å pynte rundt deg meg fine ting. Og så sol og sommer da, åh jeg lengter dit ja. Gøy når man finner bøker med mye fint å lage, det er herlig bare å lese og se på bilder mens man lager ferdig ufo'er. Ha en fin dag på jobb!

Vardags-mirakel sa...

Hejsan, visst är det kul att se på sina gamla bilder och böcker.Det väcker många minnen till liv, ha de gôtt kram Eva.

Tvert-om-tanten sa...

God morgen, Annika!
Åh, det er så "himla roligt" å blogge igjen!Men det stjeler jo tid, da...men som jeg tenkte i dag: det er jo kos for meg, så hvorfor ha dårlig samvittighet?? Nå skal jeg ta en sving rundt omkring mens jeg koser meg med morgenkaffen - og så får jeg vaske gulv og være flink...

Klem!

Annas infall sa...

Du kan hämta något hos mig!//Anna

Glitter och Marsipan sa...

Hej Annika.
jag tycker dina bilder är finfina.
Och vilka inspirerande böcker.
Må så gott
kram Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker att din köksbild var jättefin.

Kramar Ullis

Maria renoverar sa...

Hej!
Oj, vad kul att du omnämner min blogg (av alla). Tusen tack för det. Jag är sååå glad att du kikar in hos mig då och då.

Och visst var han underbar - Farbror Frippe och hans skafferi. Jag äslakde det barnprogrammet när jag var liten. Och hans gamla burkar går itne av för hackor.
Ha en riktigt bra helg!
Kram Maria

Maria sa...

Ja, man har hunnit med en del sedan man började blogga!
Hoppas att du får en fin helg!

Susanne sa...

Böcker är väl härligt! När jag inte sitter med skolböckerna så läser jag gärna eller ja bläddrar du vet ;-) i böcker man har i hyllan hemma. Letar just efter en bok till en god vän som handlar om att sy till barn. Den ska tydligen vara hårdvaluta för de som syr. :-)
Ha en fin helg!
Kram
//Susanne

Annika sa...

Det var en härlig sommarfönsterbild. På tal om sovrummet, är det blått o vitt nu? För annars hinner du nog ångra dej... hi hi... Kram.

Anonym sa...

Tänk så fort tiden går, snart har du oxå ett års jubileum.

Ha en trevlig söndag
Kram P

Granne med Selma sa...

Haha! Vilket roligt inlägg om snabbisen... Tänk vad man kan få teét iblann:-)
Kram på dig

Tvert-om-tanten sa...

Hei Annika.
Håper du har det bra!
Ønsker deg en fin uke!

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Ja tenk som tiden går fort, plutselig så har man blogget leeeenge:)
Engelen din blir jo skjønn!

Hos meg har det ikke vært noe kreativitet i helgen, bare rydding og vasking. Men så har jeg i allefall et rent hus, det er deilig!:)
I dag har jeg tilogmed blitt intervjuet av en avis om blogging:) Det skal bli spennende å se hvordan det kommer til å se ut, når det kommer på trykk i avisa:) Jeg gleder meg:)

Ha en riktig fin kveld!
Klem fra Chatrine:)

♥ Pia... sa...

Hej du..ja det vill jag gärna göra..ett krúx ..vet inte om jag kan binda mej redasn nu..men vad jag vet nu så har jag inget..Iask fyller år 24 mars..men han är hos sin mamma då...och det andra vet jag inget om än..så vi kan väl höras av...det där med åsen..skickade vidare till curt..och han såg inte heller nåt..men tommy kände igen en del hus..min mailbox krånglar så jag kan inte skicka iväg nåt alltid..nu ska jag blogga vidare lite..tjing..PIA

Inspiration i vitt sa...

Hej Annika, ja ibland kan man ta fram gamla böcker och titta i och plötsligt se bilderna med andra ögon.
Ha det så bra på jobbet med dina 4 nätter.
Kram på dig/Ingela.

Vardags-mirakel sa...

Hejsan, vad gör hon nu för tiden? Ha det så bra, kram Eva.

hemtrevnad marie sa...

Hej du!!!
Det duger med snabbisar också vet du, haha!
Visst är den svenska traditionen en väldigt fin bok!!!
Titta in till mig om du vill vinna en målad rullgardin!!
kramis

hemtrevnad marie sa...

Då vill jag då säga GRATTIS PÅ DIN DAG!!!!!!:)
Puss & kram gumman!!