måndag 27 juni 2011

Hos Mamma Mu………

Häromdagen tillbringade jag o 19 glada kvällen i en kohage tillsammans med ett tjugotal nyfikna kvigor…….

kurs i smörblomskronor var det och dom finns ju som bekant i kohagar ibland……  bäst som jag gick där o hjälpte mina “elever” , med sökarögon på , hittade jag en rostig tingest……

ett band med hål…. lite krokigt o dant… precis som det ska va….. 

nu har det kommit i bruk här hemma i mitt “skrotträd”…..  tillsammans med lite mattfiller blev det ju en vacker traskrona……  vilken tur att man är sakletare ibland…..

mammu mu o johans bil 004

mammu mu o johans bil 005

just nu är livet här på Nytomta en enda stor karusell…….

förberedelser inför sommarens stora utställning i kommunen pågår för fullt……  tiden rinner genom mina fingrar som sand……

men snart…. snart kommer semestern i 6 långa härliga veckor o då……  då ska jag…….  nej nej stopp nu……  njuta ska jag…..  sen får vi se…….

Kram Annika

“ Fråg dä iblann på fullaste allvar ôm di männschera du har ikring dä lôfter dä eller drar ner dä”

9 kommentarer:

Unknown sa...

Det är bara att sätta på sig sakletarglasögonen ibland ;) Blev en snygg krona att ha i trädet
Kram Maria

Nattsyster sa...

Du ä att fiffig du, Annika! Dä blev ett snyggt resultat å :-)

Älfgärdet sa...

Ååååh den där traskronan...! Så jädrans vacker. Jag önskar, jag borde, jag MÅSTE försöka få liiite av din kreativitet!

Pysselfarmor sa...

så himla snyggt det blev!

Granne med Selma sa...

Om du bara visste vilka fina kommentarer allasäger när de ser min fina taggtrådskrona som du har gjort och som jag har i stallet. Det finns inte ett enda sällskap som inte kommenterar den. Alla blir överförtjusta.

Kram på dä!

MrsUniversum sa...

Den kursen hae jag gärna varit emd på!

färgtrappan sa...

En sådan fin karusell!! :)
Undra om inte jag har en rund ring någonstans som bara ligger och dräller, hmmmm....

Ha det fint, lycka till med utställningen!
/Maja

Ullis/Leva på landet sa...

Du är en riktigt sakletare du. Fin den blev. Härligt att du snart får semester.

Ha en bra helg!
kram Ullis

Birgitta sa...

Som barn sprang jag mycket i hagen men idag vet jag inte om jag skulle våga *L* Ha det så bra bra.
Kram Björklyan