tisdag 18 mars 2008

PÅSK

Nu är påsken snart här. Härligt!! Här i Västra Värmland har barnen en tradition att måla påskbrev, fylla dom med godis och sen försöka kasta in dem hos kompisar utan att synas. Man ska också vara utklädd till en påskkärring. I går kväll startade Slöjdklubben efter vinteruppehållet. Vi träffas några barn o jag och slöjdar. Allt vi gör ska ha med återvinning och göra, helst men det är lite svårt ibland. Igår färgade vi ägg med diverse naturmateriel, lökskal, te, rödbetor mm. Resultatet blev lite olika. Ni kan väl kolla själva.

Till påsk tycker jag om att pynta med lite olika saker. Vid dörren är det ju snyggt med ett hönsrede, äggkrans måste man också ha.
I riset hänger jag pynt som min farmor gjort. Hon hade hantverksaffär på 70-talet och satt och gjorde vackra saker som hon sen sålde. Bla såna här små kärringar.
Nej, nu ska jag pynta lite till, vi syns.

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej och glad påsk till dej och de dina...flyg lugnt nu då ikväll...och så ses vi efter påsk..PIA

♥ Pia... sa...

Firar du mycket....ser ju inte röken av dej ju:)...PIA

♥ Pia... sa...

men vad har hänt..har du slutat eller?...