torsdag 12 juni 2008

Fyndrunda!!

Hejsan alla glada!!!! Här kommer bilden på min hemliga vinst hos STINA med bloggen "Hemma på landet". Postis kom med ett mystiskt kuvert... I det låg denna underbara påse!!! Med bild på mig!!HiHiHi... Nej det är ju förstås Stina själv.... Tack än en gång för den vackra vinsten... Ska bara hitta en bra plats o nåt smart att ha i den, för hänga framme ska den... Tackelitack!! Så till fynden!! Dotterns kompis har en liten gårdloppis i en stolpbod... Var där o rensade rejält på tisdag... 2 blå små vaser, 2 gräddkannor, en liten flaska, 2 underbara kaffekoppar, en ylleduk i blått och så 2 spolar till spinnrocken. Det fanns sååå mycket kul.... Mera kommer längre ner...


Igår var vi på G igen... Första loppisen var tyvärr stäng så dit får vi ta en tur till helgen... Men nästa var öppen... Det blev 2 gafflar i olika storlek med samma mönster, ska försöka göra nåt smycke till mig o min dotter av dem. En vacker broderad duk i rött o blått, en liten skål med blå prickar, 2 broderade remsor att pynta med nånstans, 2 assietter som ska bli kakfat med trådslöjd och en liten stickad duk som ska få bli mönster på en stol. Ska lägga duken på o sprejmåla sen. (tror jag iallafall, den var ganska söt).
Tillbaka till kompisens loppis.. Fann en hylla som nog suttit på ett skåp, en snygg låda och ett såll, tror jag, som bara stod där o var vackert. Hyllan ska få sitta endera över vår pannrumsdörr eller så blir det på toa när jag fått fint där....

Ja det var fynd det. Alla saker fick jag till det fantastiska priset 330:-. Kompisen som var med handlade ganska friskt hon med..

Resten av dagarna har varit fyllda med sömnad... Har gjort klart kapellet, börjat på dynorna, har en klar, och sen klippt till lite linne o annat smått som ska göras.. Man får passa på nu medans det inte går att vara vid sjön...

Här har det blåst små gröna djävlar nu i nåra dar så man har inte kunnat vara ute nästan....

Nackdelen med att ha utsikt över sjön... Idag blir det mera dynor och sen ska hämtas lite sand till ett annat projekt, men det tar vi en annan gång...

Ha det så gôtt.... Annika

18 kommentarer:

Carina sa...

Hej,
Du ska bara veta vad som döljer sig i Antnässkogarna förrutom björn då förståss...hihi...du hade fyndat rejält du med ser jag, tjusigt...
Kram
Carina

Stina sa...

Oj, vad mycket fint.

Jag tackar bara de japanska läsarna för deras hälsning till mig. Puss

Gårdsromantik sa...

Grattis till den fina påsen!
Så mycket fint du hittar på dina loppisrundor!

Kram Maud

Anna sa...

Men kära nån va du shoppar Annika! Har du plats att komma in själv i huset? :)

Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till vinsten. Vilka fina fynd du gjort. Kan ju vara bra med lite dåligt väder om man har mycket att göra inne. I morgon vill jag ha solsken för då har vi skolavslutning ute.

kram Ullis

Annika sa...

Oj oj vilka kul loppisfynd! Jag gillade de blå/vita assietterna (har såna själv) och att du ska göra smycken av gafflarna! Så spännande och roligt. Kramar från grannen.

Anonym sa...

Nämen har du vunnit igen!! Vilken himla tur du har!!
Och vilka fina loppis saker! Nu blir jag också riktigt sugen på loppis!

nea i det gula huset sa...

Vad mycket saker du har hittat! Din hylla var nog min favorit!

Du pysslar och donar..jag börjar känna suget nu efter att sy och greja lite själv. Har ju ett helt sovrum som ska göras om. Har fixat lite nät och spackel som jag ska laga sättningar med. Sen har jag handlat tyg till mina kuddar. Har även några lamskärmar jag tänkte sy. Kul kul!

Hoppas vi får se mer av ditt pyssel!

Ha det gott!
Kram Nea

♥ Pia... sa...

..Får ja följe me näste gang du ska på loppis:)..ja du finner så môe rolit..vinsterna var kanon..och den ena hyllan ..vill ja ha:)..om du skickar mej ditt mobilnummer ska du få e n rolig sång som lena sjöng för mej på jobbet..appropå den blomstertid nu kommer:)..kusinen i staaaan..PIA

hemtrevnad marie sa...

Sickna fynd ho gjort nu igen!!!
Påsen från Stina är urgullig!!
Du har väl sett att jag har en nästan likadan!!
Jag har min hängande på köksdörra med plastpôsar i !

Men du Annika...vilka broderade gardiner menade du att jag hade...?
Isåfall har jag missat dom själv, haha!!
Kram på dig!!

hemtrevnad marie sa...

Jaså, du menade rullgardinen!
Jo, den är målad...det gjorde jag för några år sen till vårt gamla hus....det är det enda fönster som jag kan ha den i nu.....Jag kan ju inte brodera jag vettu...kan bara hantera pensen nôt så när....
Ha det gôtt!!

♥ Pia... sa...

Hallo hallo..nu har jag skickat ett sms till dej:)..PIA

Mina projekt sa...

Fin hylla, kanske skulle passa som hatthylla?
Nu blev jag riktigt sugen på att gå på loppis...!

ha en skön helg!

kram
Karina

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Så masse fint og spennende du har funnet!
Og for en skjønn gave du har fått!

Nå er det helg igjen, og jeg skal kose meg ute i hagen, håper bare solen vil titte fram etterhvert:)

Ha en super helg!
Klem fra chatrine:)

Galleri Hönshuset sa...

Fin påse, grattis. Och vilka grejer du handlat, härligt. Ja, fönstrerna är nya, det var bara o beställa och så när dem var färdiga var det bara o sätta dit dem. Det är lyx för mig. Självklart är det charmigare med gamla men eftersom det är vinterbonat här inne så ville vi ha treglas fönster. Det blir en öppning från vardagsrummet till verandan. Jag har väntat på det här väldigt länge, men man måste prioritera, tak, jordvärme, dränering o bastu först ;)Men nu så. Ha det gott. Kram Pirre

Mitt Egnahem sa...

Vart finner du alla loppisar??? Tack för dina snälla kommentarer hos mig... Underbar utsikt du har! MVH Mitt Egnahem

Mjuka sa...

Härliga fynd du visar!!
Kramar Malin

Philura sa...

Vilka loppisfynd! Det blir snyggt att spreja över mönstret!