måndag 23 juni 2008

Vardagen kommer alltid tillbaka...

På nåt vi så kommer alltid vardagen ikapp oss igen.... Efter en ganska hektisk helg lägrar sig lugnet över stugan igen. Alla försvinner på jobb o kvar är lilla jag, Stintan o hunden... Trodde jag skulle få sovmorgon men moppebränslet var slut så det blev till att skjutsa mellangrabben till jobbet... Får väl vila lite sen:) Idag står det massage i almanackan, unnar mig det en gång i månaden... Har varit lite kass i ryggen nu ett tag så det ska sitta fint....
Har fotat lite ute tills idag... Mina rosor.. har inte så många men gillar skarp de som finns...
Det vita rosenregnet växer oss över huvvet.. Ska klippa ner den nästa vår.... har försökt i flera år men inte vågat... har nån provat så dom vet om den kommer tillbaka???? I år är den urrensad o klippt för att inte gå i backen!!! Växer alltså så det knakar...
Den gula rosen är gammal. Fanns när vi flyttade hit... Blommar rikligt med massor av blommor på varje gren... Underbar!!!

Flammentanz i änden av altanen... Klättrar vilt o vackert. Ska hissa ännu högre upp efter att räcket blivit omgjort o täcka hela sidan... Till slut en närbild av Alprosen.. Enkel o vacker eller hur??



En liten avslutande bild på 20-åringen... Tiden springer... Vart tar dom underbara småbarnsåren vägen egentligen. Vips är dom stora o självgående... Jobbar o sliter o har ett eget liv....
Grattis idag Fredde på Din stora dag. Det riktiga klivet in i vuxenvärlden.
Mamma har inte piffat o puffat utan har det som vanligt lite rotigt... Men ved måste man ha, eller hur? Även om inte kassen från Rusta är så vacker så är den jättebra till vedbärning...
Presenterna var många.. Tavlor, glas, ring o en bakmaskin!! Gillar att pyssla så nu blir det färskt bröd till neste varje dag!!! Ska ta kort på den broderade tavlan han fick av farmor tills nästa gång.. den var underbar!!!
Ja nu är det dags att hoppa i duschen o fara på massage. Mmmmmmm.... Ha en riktigt bra dag på er, trots regn här i Värmland.... Kramizar Annika





17 kommentarer:

MiaMaria sa...

Härliga rosor......

Men så synd att vi inte kan vara i trädgården och se alt det vackra här regnar det på ön.......

Grattis till sonen...ja, tänka vad fort tiden går.....

HA´en bra dag!
MiaMaria

Carina sa...

vilka härliga rosor, jag vill ha men dom har svårt att klara vintern här uppe. Köpte en kanelros från finska tornedalen få se hur det går.
Jag skickar vidare utmaningen till dig då så får vi veta lite mer om dig...
Trevlig sommar
kram
carina

nea i det gula huset sa...

Hej hej!

Vilka härliga rosor du har!
Vi har inte en ros på hela tomten. Jag skulle verkligen vilja ha lite blommor. Men jag hade tänkt satsa på det till nästa år. Att få till lite rabatter ngnstans här!

Vad lyxigt med lite massage. Det borde alla unna sig. Hoppas du har det mysigt och njuter riktigt!

Grattis till din son!
Min dotter är 2½ men jag kan gissa att det kommer att säga Svich och sen står hon där och vill låna bilnycklana!

Ha det bra!
Kram Nea

hemtrevnad marie sa...

HJÄLP annika...tror du inte att jag skickade en kommentar till dig, på min egen blogg!!
Eskil satt i knät å klickade lite...och vips hade han tydligen fått fram vår blogg ...å en ann publicerade kommentaren till dig där!
Hur gör jag nu för att få bort den??
Du som är dataproffs kan väl:)!
Å du fattar vilken nörd man är!!
Kram

Stina sa...

Hoppas att du får en bra dag gumman. Kram Stina

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Grattis til gutten! Ja tiden flyr avgårde!! Min jente ble akkurat 17 år her om dagen.
Vakre roser!! Jeg håper jeg en dag kan få min Flammentanz like vakker som din! Den har en del knupper, men det er ingen roser som har sprunget ut enda.

Ønsker deg en fin ny uke, kos deg masse i solen!!
Klem fra chatrine:)

Lilla huset på prärien sa...

Vilken fantastisk utsikt du har!!? (headern till bloggen) Tack för din lilla kommentar på min sida -alltid mysigt med nya bloggvänner :)

Ja, tänk vad fort barnen växer. Jag försker verkligen ta en dag i taget och inte "önska" iväg tiden... men ibland är det svårt!

Kram Jenny

hemtrevnad marie sa...

Å du ä allt go du lilla dataproffset!!!
Tack sa ho ha!!!!
PUSS!

VIKTORIA sa...

Hej, vilka vackra rosor du har. Satte två klassiskt röd klätterrosor på var sida om ingången ifjol och hoppas att de ska bli precis som din röda som klättrar mot verandan. Vill ha! Satte upp spaljer igår men mina når inte ens upp dit ännu. Önsketänkande. I år är trädgårdsprojektet att plantera en björnbärsbuske och få den att överleva. Har du några tips om björnbär? Ha det så bra,

Stina sa...

Kram gumman.:-)

Gårdsromantik sa...

Visst går det undan - plötsligt är de 20!
Grattis till 2 decennier!

Så vackra rosor du har - har liksom gett upp dem här uppe.

Kram Maud

Mina projekt sa...

Vilka fina rosor!
Och, vad skönt att unna sig massage. Gjorde det jag med en period när jag hade ett monotont jobb. Nu var det alldeles för länge sedan. En bra vana som jag tror att jag ska ta upp!

Hoppas midsommar har varit bra!

/Karina, hon den rödögda :-)

Annika sa...

Det är härligt när det blommar. Min gammeldagsros-buske har börjat blomma nu. Den doftar ljuvligt. Den är ursprungligen från Väststuga! Kan vi göra gräskronor imôra, onsdag, när barna är på fotbollen? Kram.

Tvert-om-tanten sa...

Hei Annika!

Her sitter jeg og blogger, og det var ikke i går at jeg gjorde det sist... Har savnet dere alle, men det har ikke vært tid. Men nå i dag forstrakk jeg en muskel, tror jeg, det gjorde ialfall veldig vondt, og her sitter jeg "sykmeldt"... Jeg som var så godt i gang med riving av panel... Håper det går raskt over, har ikke tid til slike pauser. Egentlig skulle vi ikke rive noe innvendig i det som skal bli vårt "vardagsrum" enda, men det ene tar det andre, og det blir godt å gjøre ferdig all riving nå. Får se om jeg kanskje gjør et innlegg mens jeg sitter slik...

Gratulerer med sønnen! Tenk som tiden flyr. mine er fremdeles små, 5 og 7, men syns tiden går altfor fort allerede...

Klem!

♥ Pia... sa...

Grattis te freddan....liten blir stor heter det ju..och vissa blir stor..större störst:)..litte rot?,..då skulle du se här:)..lille grabben ..har byggt koja i vardagsrummet ..mellan fotöljerna..med alla kuddar och filtar han kunde se tror jag..jag är hemma ..förkyld och isak skulle vara med mej på jobbet bl.a sen vara hos carro..men nu är vi här mest...som tur är tar carro över lite och grannkillen leker oxå medd honom..så jag behöver inte leka hela tiden:)..orkar inte nåt ..just nu..men snart semester....och hoppas att förkylninga är borta då..

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till sonen. Ja man kan undra var alla år tar vägen, det går ju så fort. Jätte fina rosor du har.

Kram Ullis

Maria sa...

Vilken rosenprakt!!

Förstår att åren springer fort, hips vips så sitter väl jag med en tjugoåring vid bordet (min äldsta är snart 10..) =)