måndag 25 augusti 2008

Halsband halsba halsb hals ha............

Jag har en hemlig last..... jag kan inte låta bli att köpa halsband.... så det har blivit en del genom åren.....



Dessa hjärtan är favoriter.... de handgjorda köpta på olika hantverksmässor o det blanka på ett hemparty.... ett svart i trä o tre andra i keramik.... som sagt... favoriter... hänger på för det mesta....

Dessa är lite roliga.... kruset är ett Gotländskt luskrus.... att ha runt halsen o stoppa löss i om man hittar några:) fåret är också från Gotland..... de 2 till vänster är från hemparty o det gröna har dottern gjort av vackra pärlor.....

Två gaffelhängen... ett till mig o ett lite mindre till dottern.... ett trollkors för att hålla trollen borta o ett hjärta som dottern gjort o som ska få en rem snart....

Alla dessa skönheter trivs alldeles prima på min vackra hängare i luffarslöjd från Hem´T´Gårn....

Vår underbara gårdsbutik här i närheten....

Och javisst finns det fler.... av olika sort.... men detta var de som jag gillar mest.....
Idag är det stor loppis i vår folkpark...men, men... jag ska sova nu en stund så det blir nog inget av med det...:(
Ha det bra allesamman...
Annika


19 kommentarer:

Granne med Selma sa...

kan man säga att du är en samlare? *hihi*
Idag har jag lagt ut smideskronor till försäljning...
Sov så gott!
Kram Sussie

♥ Pia... sa...

Hej..vad jag missat här då..la du in detta för 6 dagar sen???..konstigt..jag är ju in stup iett..???...fin fina halsband...gillade trähjärtat..och hängaren bäst..inte luskruset:)..hm..inte jag heller kan åka på loppis..tyvärrr...ska fixa litte hos Lena idag ..för nästa helg..du vet..KRam....från stan...PIA

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fina halsband. Tror du är en liten halsbandssamlare, *s*. Kul med så många att knna variera sig efter humör och kläder.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Susanne sa...

Åh jag älskar just den stilen av halsband. Är ingen älskare av tunna guldkedjor. Hoppas du fyndade på loppisen.
Kram.
//Susanne

Gårdsromantik sa...

Så många spännande och vackra halsband du har!
Jag är också svag för halsband med hjärtan.

Tillslut köpte jag mig också ett Gaffelhalsband i gamla stan - det borde jag fota och visa på bloggen.

Kram Maud

Helena sa...

Hej! Så många fina halsband!
Ser att du hunnit med en hel massa inlägg som jag missat att läsa.
Känns som att det var hundra år sedan jag satt vid datorn...Tycker tiden bara försvinner i en rasande fart. Nu ska jag kika runt...
Kram Helena

ChatrinesLiving sa...

Hei kjære Annika!
Her kommer det endelig et lite livstegn fra meg:) Nå har jeg endelig litt tid å besøke bloggverden!:)
Tusen takk for alle dine skjønne hilsninger i mn blogg!!!

Så mange fine hals-smykker du har! Likte godt alle sammen!:)
Har en del slike smykker jeg også, men som regel glemmer jeg å ta de på... skal bli mye flinkere, for det er alltid så fint å pynte seg litt:)

Nå er det høst hos meg, regnet pøser ned ute, og jeg sitter godt inne med fyr i peisen å koser meg i varmen. Det har allerede vært frost en natt, så jeg tror ikke det er lenge før vi ser snø i fjellene. Jeg drømmer allerede om neste sommer, for vinter er jeg jo IKKE noe gla i...

Ønsker deg en kjempefin søndagskveld!
Klem fra chatrine:)

Annika sa...

Mycket fina smycken. Har lovar dottern att jag ska lägga ut bilder på de smycken hon har gjort. Vi får väl se när det blir... Är det pysseldags snart månntro? Kram.

Mjuka sa...

Åh skönt att vara tillbaka i bloggbärlden, har nyss kommit hem efter en helg i skåne!! Skönt!
Lyllos dig som bor så nära hem t g¨rn. Verkar vara ett jättemysigt ställe
kramkram Malin

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken samlare du är....


Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Hobbygåsa sa...

Oj, her var det mye lekkert! Tror nok vi har litt samme smak jeg, alle disse kunne iallefall jeg også lett ha kjøpt... Jeg syntes egentlig det er ganske morsomt å hekle, men det er lettere å finne fine strikkemønstre og da er det strikkingen som tar overhånd. Gleder meg til å se luen din ferdig. Ha en fin uke!

nea i det gula huset sa...

Hej du!

Vad många fina halsband du visar. Jag gillar oxå halsband men kanske inte så mkt som du! ;)

Fuskfårskinnet jag har köpt köpte jag för 199kr metern i en tygaffär här. Har hittat i min "vanliga" tygaffär också för 159kr metern. Det finns någon firma som har internethandel men jag kan bara inte komma ihåg vilken sida. Berättar om jag hittar den igen. Annars kan jag köpa och skicka till dig!

Ha det gott!
Kram Nea

VIKTORIA sa...

Oj, det var några halsband det. Mycket fina! Jag tittade in för att höra med dig om du möjligen ska till Leksand och vävfrossa nästa vecka? Må så gott,

alidas sommaräng sa...

Oj så många halsband!! Och hängaren är ju helt underbar!!! Ps Du har något att häta hos mig! Kramar Laila

Inspiration i vitt sa...

Hej Annicka , ja smycken kan man inte få för mycket av minsann. Skulle kunna köpa ett nytt smycke vart jag än är.
Tycker oxå om smycken som någon hantverkare gjort speciellt om man vet vem tillverkaren är.
Dina hjärtan är jättefina, kul att variera sig med lite olika.
Kram på dig/Ingela.

hemtrevnad marie sa...

Hej du!!
Gillar dina halsband...har förresten ett precis likadant som ditt med blå lilla keramikhjärtat fast mörkrött!
En dam i vår by gör såna!
Ä dä inte ett felaktigt datum tro??
KRAM!

A home far away sa...

Wow så duktig du är på att göra halsband, älskar också smycken men gör bara enstaka armband:_

Kram Gunilla i Singapore

Mina projekt sa...

Ååå vilka fina halsband! Jag älskar också halsband, gärna såna som är lite udda. Därför gillade jag speciellt gaffelhängena, såna har jag aldrig sett förut.
Har faktiskt också ett gaffelsmycke, fast det är en ring där tänderna har snurrats och böjts. Som sagt, kul med det udda!

Ha det bra!

/Karina

MiaMaria sa...

Hej Annika!

Lycka till inne hos mig och
ha en bra dag!
MiaMaria