tisdag 17 november 2009

Tebaka ????

ja kanske dä....
ha itte rektigt bestämmt än......
hôss blir....
kanske blir ett låååångt oppehôll.......
lôsta vill itte rektit infinne sä....


Idag blir det ett inlägg utan bilder.... bara tråkig text...:)
men det får ni stå ut med......


först vill jag tacka alla som kikar in o hälsar på... trots torkan.... ser ju att räknaren tickar på så besök har jag.... TACK!!!!

sen får det bli en liten sammanfattning vad som är på gång.....
det broderas blommor på kappan.... det har tryckts o sytts linnekuddar ihop med grannarna..... bilder kommer.... det vävs o sys o stickas i en salig blandning...:) har fått lite livslust tillbaka...... sen har jag fått ett erbjudande av en otrolig rolig sak..... mera senare....
jobb har sökts o ska sökas.....
foten värker fortfarande men efter jul ska jag ta tag i det med igen......

det som är roligast just nu är planeringen inför en uppesittarkväll.....
har totat ihop en pysselkväll för grannar o vänner i vår samlingslokal...... nu är det bara inbjudningarna som ska delas ut lite hör o var i brevlådorna o sen får jag hoppas att djungeltelegrafen sköter resten o att vi blir mycket folk....:)
ja det var nog allt som är på gång just nu.....
hoppas ni alla har det bra därute i bloggvärlden.... ni ska veta att jag är runt o tittar till Er allihopa trots att jag inte lämnar kommentarer alla gånger......


KRAM ANNIKA


" Å gå i motvär o glädje sä övver att annre har mävär - dä ä stort"

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ser alltid fram emot dina inlägg på härlig värmländska!! Jag måste skärpa mig ordentligt för att förstå ibland!!!
Härligt att lusten kommit tillbaka.
Varma hälsn. från Norrbotten/Anna-G

♥ Pia... sa...

Hej..jag skrev allt litte i messengern..men da hade du gått iväg igen...vad händer ..och fötter..har inte hört nåt av mora heller..men det är väl som här och där vi har lixsom fullt upp..eller hur..?
kram..Pia

Birgitta sa...

Hoppas att ni får en rolig pysselkväll. Det är alltid roligt om det blir bra uppslutning när något ordnas. Men det är ju så att det alltid måste vara någon som drar igång det.
Här är fullt upp inför julmarknaden i Brunskog.
Ha det gott!
Kram Bifgitta

Helena sa...

Ja.., inte vill man krysta fram blogginläggen inte.... Men jag saknar dig ska du veta! Låter spännande med det där erbjudandet...
Storkramen från Helena

Lo sa...

Hej, var ett tag sen jag tittade in. Tänkte på din fot. Vad har hänt?
Jag stukade foten en gång, rejält. Och det tog jättelång tid innan jag vart helt bra. Svullnaden gick ner sakta sakta. En doktor sa att det kunde ta ett år att bli helt bra.
Va kul det låter med pysselkväll för grannar och vänner. Vad gör ni då?
Må så gott!
Lo

hemtrevnad marie sa...

Men du då...ä du inte bätter i foten än???
Stackare!!
Hôppes dä order säj på alle sätt för däj...hat sô gôtt sôm dä bare går sô länge....
kram på däj!

Vardags-mirakel sa...

Jag blir så glad av dina inlägg på dialekt, hoppas du blir bra i foten snart. Kram Eva.

här är gudagott att vara sa...

Ja du Annika ibland blir det bara så, man får inte nog med inspiration att skriva på bloggen.
Jag har mycket omkring mig (dock bara roligt) nu så jag är inte heller så aktiv med bloggandet, fast jag läser.
Hoppas att foten blir bra och att det ordnar sig med jobb för dig.
Snart är det nytt år, man får se fram emot det med nya positiva ögon.
Haregott!

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att höra från dig. Trist att du inte blir bättre i foten. Ta det lugnt med bloggen du. Det ska ju vara kul att blogga inte någon press.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Annika.
Hur har du det?
Det låter ju som du har fullt upp,pysselkvällen låter ju kanon,hoppas den blir lyckad.
vad nyfiken jag är på din kappa.Själv gör jag inget sånt för tillfället,det finns inte tid,sen jag började jobba.Lite trist.
Hoppas det ordnar sej med jobb och att din fot blir bra nån gång.
Kram Anette

SF sa...

Roligt att du tyckte om garnet och roligt att hitta till din fina blogg!

Viola sa...

Tack för din härlig hälsning...:) här går det långsamt framåt men det finnes hopp, kram VIOLA

Helena sa...

Hej! Man får ha lite "torka" emellanåt...Vad kul med en pysselkväll, hoppas det kommer många pysselsugna!
Ha det så gott/ kram Helena

Galleri Hönshuset sa...

Hej, allt väl?

Ibland räcker det med bara ord också. =)

Kikar in här för o önska dig en riktigt härlig helg. Kram Pirre

Vardags-mirakel sa...

Dina inlägg är fantastiska även utan bilder! Du berättar så målande, kram Eva.