fredag 30 oktober 2009

Prôppen geck tur mä......

översätts med: Proppen gick ur mig.....:)

nu har det hänt en del här på Nytomta....
har därför inte haft nån som helst lust med bloggen på ett tag utan jag har bara surfat runt hos er andra o smygläst.... nån liten kommentar här o där har det väl blivit men inge mycke inte....
jobbet rök med dunder o brak.... har om jag har tur arbete januari ut..... inget fanns på röntgen av foten så det var en mjukdelsskada som ska läka med tiden... undrar egentligen hur lång tid de har tänkt sig det ska ta.....
men nu ska jag rycka upp mig.....

fick en utmaning här om sistens..... av Pumlan...... så här kommer den.....

Alla svar ska börja på min första bokstav.....

1. vad heter du? Annika
2. Ett ord på 4 bokstäver. Anka

3. Flicknamn. Asta
4. Pojknamn. Arvid

5. Yrke. Apotekare
6. Färg. Antikvit

7. Klädesplagg. Anorack
8. Mat. Anklever

9. Sak i badrummet. Ansiktsmask
10. Plats/stad. Arvika

11. En orsak att va sen.... Avbrott i vardagen

12. Något man skriker. Attans!!!

13. Film. Alla vi barn i Bullerbyn

14. Nåt man dricker. Ale
15.Band. ABBA

16. Djur. Antiolop
17. Gatunamn. Alvägen

18. Bil Audi
19. Sång. Alla fåglar kommit ren


pust!!! det var det..... vilka som får gnugga knölarna nu då??? jo

PIA kusin

ANNIKA granne

det får räcka så......

här kommer så en liiiiten kik in mitt sovrum..... inte riktigt klart än men på go väg..... hôll te godo.....

Ps.... på bokhyllan står det grejer som ska upp på väggarna o lite annat smått o gott att piffa med..... tavlor mm
män dä hinns mä dä mä......

Kram Annika
Posted by Picasa

15 kommentarer:

Helena sa...

Det var en liten smygkik som gav mersmak! Vad lessamt med jobbet ditt.... Och med foteländet som aldrig vill läka och sluta göra ont. Skickar en BAMSEKRAM bloggledes från mig!

Annika sa...

Oj då! Där fick jag att bita i! Jag kan ju inte kopiera ditt... Hmm... Vad fina småbilder du visar på sovrummet! Jag får våldgästa dig nån dag...

Helena sa...

Tråkigt med jobbet, hoppas det löser sig!
Vet du, det är fuskpäls i kransen...
Ha en bra helg/kram Helena

Christin sa...

Vad trist med jobbet,även fast man har en aning blir det ju en chock när man får det bekräftat. Får se hur det går med mitt nu....
Och foten, inte trevligt det heller.Halloweenkram från oss.
Nu ska vi ut och skrämma grannarna!

Birgitta sa...

Hej! Tråkigt med jobbet och din onda fot. Hoppas att allt ordnar sej för dej. Vilket fint överkast du har med på bilderna.
Du har väl sett att jag har tävling.
Ha en trevlig Allhelgonahelg.
Kramis Birgitta

Mrs B sa...

Så dumt med jobben din, Annika. For snart elleve år siden mistet jeg jobben jeg hadde da, så jeg vet hvor tungt det føles. Men jeg tror ikke du er den som gir deg over, det finns alltid en løsning, og hvem vet, kanskje nettopp dette fører noe godt med seg i form av en annen jobb som du liker enda bedre?
Bildene fra soverommet ser spennende ut, det blir så morsomt å se det ferdige resultatet! Her i huset føles det av og til som om det aldri blir så klart at man kan få vist noe annet enn små glimt her og der...
Ha det så bra!!!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Annika.
Men vilken pest med jobbet,förstår att du är lite låg.
Det ser i alla fall så fint ut i sovrummet.Ser ut som vi har liknande byråer,är det en sån där stor och tung?Är jätteglad för min som jag hittade på tippen.
Så vackert du gjort med pigtittaren och annat pyssel.
Ha det gott i helgen.
Kram Anette

Anki sa...

Men du, vad tråkigt med jobbet, men i dagens läge verkar ju allt lite osäkert!
Å tråkigt med foten, men det tar tid...Jag har dragit med ett ont knä i snart ett år och får samma svar...det går över?!
Jaja, man kan inte få allt, hmm...men lite jäv-- nedförsbacke vore ju inge fel!
Fina sängkammar bilder!

Ha en härlig helg gumman!
Kramis!

Anonym sa...

Hej!
Så tråkigt att du blir av med jobbet. Jag vet inte hur det ser ut i dina trakter, men kanske det går att hitta annat. Jag tror ju att det vänder uppåt snart! Lågkonjunktur varar inte i all evighet. Hoppas att foten läker iaf.
Anna-G/Pumlan

Anonym sa...

hallo !
väldigt trist med jobben även om du viste det var på gång.Det ser veldigt trevligt ut i sovrummet, skall bli spännande att se i verkligheten. Bra bloggsida.
Tone

Birgitta sa...

Hej! Roligt att du är med och tävlar hos mej.
Kram Birgitta

Viola sa...

Vad skönt med ett positivt svar...:) och härligt att höra av dig igen, här är det berg och dalbana från lycka till ve och fasa...) ha en fin kväll, kram

hönemor sa...

Hej du, va trôkit med jobbet ditt, men du ska se att det ordnar sig.Du får det så fint i sovrummet, riktig gammaldags charm. Kram Katarina.

Granne med Selma sa...

Hej!
Först vill jag skicka en stor kram till dig. Tänker på foten och jobbet...

Men sen vill jag också fråga dig hur mycket du ska ha för att göra sådana där taggtrådskronor som du gjorde en till mig? Tänkte jag skulle köpa in nån i företaget? Kan du räkna lite på vad du vill ha, så får jag också räkna lite sen och se om vi kan göra affär?

Räkna lite på kakfaten också

hej så länge!

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Men vad tråkigt med jobbet! Men man får försöka tänka som så att der finns en mening med det mesta. Det kommer dyka upp något annat..bättre! :)
Skönt att det inte var något "större" med foten. Men mjukdelsskador kan vara nog så illa!

Ha det gott!
Kram Nea