fredag 11 december 2009

Nysytt.....

ska ju väre när en ska på galej arbetskompisera......

igår var vi iväg på julbord nåra stycken från jobbet.... mycket god mat i en underbar miljö avnjöts.... huset där restaurangen finns är jättegammalt o har använts till bla jaktstuga o skjutsstation..... där man kunde åka häst o vagn ifrån till diverse resmål..... gamla breda knarrande golvtiljor...... ett tak som också är av gamla breda bräder..... tapeter från anno datzumal.... ljuuuvliga.... en hel del gamla lampor o möbler finns också att njuta av.... ni kan tro huvudet gick runt runt....:)

men så te nysydde.....

ville ju va litte fin iallafall.... en vit duk.... damast.... en blårutig drällduk o ett ostband var vad som behövdes....

o resultatet kommer här.....


ostbandet....

å så en liten häkta för att dekoltaget inte ska bli fööör stort...:)

nu väntar jag ivrigt på en julduk från Violas underbara butik som ska bli till en julskjorta.... hoppas bara Viola inte läser detta o ångrar att jag fick köpa den bara...:)

lite mera julpyntande har det blivit.... handdukar från Klässbols Linneväveri passar bra hemma hos mig.... o så hjärtan i olika format förstås.... hängaren vann jag hos Pirre i Galleri Hönshuset ifjol..... stjärnan o trådhjärtat är också bloggvinster......

har fått en rar´l (konstig) ide tôcker sambon..... har ju en del saker i gömmorna..... o sen var jag iväg o skaffade mera saker också...:) trådkrokar o så..... voil'a.... en samling redskap o bunkar där högt uppe vid taket.....

slevar, pepparkaksmått o en tunnbrödsrullare (tror jag) fick också en plats.... nu väntar fler krokar på att bli uppskruvade o massor av saker vill hänga där.....:) mera bunkar.... korgar.... lite köksredskap av större storlek.... ja litthôrt.....

nu rustas det för fullt för vår uppesittarkväll då 14 glad damer ska samlas o pyssla så det står härliga till.... bilder ska tas o dom kommer så småningom...:)

lite mer städning o pynt ska det bli också o på lördag ska jag iväg o färga ljus igen..... kul.... sen ska man ju hinna med att myyyysa också......

ÖNSKAR ER NU ALLA EN RIKTIGT SKÖN HELG MED TREDJE ADVENT O LUCIA.....

KRAM ANNIKA

" Dän sôm allrig vill gi bort nôe, finner jämt en orsak å lôtte bli"

19 kommentarer:

Helena sa...

Vad snygg den blev..... Du är redig du... Julmocklas gör det här med... Det är ju en del av myset liksom! Ha det gott!! Kramkram Helena

Mormors Veranda sa...

Himmel & pannkaka va du är duktig å sy! Blev jättefint!
Önskar dig en trevlig helg!
Kraam Pling

Birgitta sa...

Vad du kan! Förstår att du var riktigt fin på julmiddagen. Dina mattor härunder är också fina.
Jag vet inte vad det var jag fick av läkaren för medicin, men jag blev helt utslagen och det har inte gått över än. Har fått annan medicin nu att ha vid behov. Men tro´t eller ej den värsta ryggvärken försvann, men jag orkar inget nu. Är så himla trött. Orkar knappt laga mat. Men jag är inte hungrig heller. Mattan jag ska ha klar till jul är bara att glömma.
Får nog ringa kunden.
Ha det gott.
Kramisar Birgitta

Viola sa...

Skick duka tillbaks...nä..skojar bara ...det blir nog fint, huvudsaken är ju att du är nöjd och du är ju en fena att sy, ha en skön luciahelg, kram

här är gudagott att vara sa...

Så mycket fint du tillverkar, du är duktig du.
Fin ide med blusen, snygg. Roligt att använda linne som bara blir liggande. Jättebra tips.
Tack för goa ord på min blogg.
Haregott i helgen!
Jag skall passa utställningen i Karlstad.

Anonym sa...

Man kan ju inte bli annat än imponerad! Kläder av dukar!!! Hur fiffigt som helst. Läste i lokalblaskan att eleverna på kläd- och designlinjen på gymnasiet hade fått en utmaning att sy kläder av gamla skjortor. Du borde tipsa om din design!! Urläckert tycker jag och får sån lust att prova själv.
ha en skön Luciahelg! Och Pysselkväll!
Anna-G/Pumlan

Helena sa...

Så fint!!
Hoppas allt är bra med dig! Få se om jag tar en tur till Skillingmark för att hämta pappa till jul....
kram Helena

Mrs B sa...

Du er jo rene designeren, du, Annika! Du er kjempeflink til å sy, skulle ønske jeg hadde ca 5% av dine evner...
God helg :)

hönemor sa...

Hej du, din fantasi sätter då inga gränser, tunika blev så läcker, lite old molly stuk över den. Hur går det med kappan du köpte, jag väntar på att se den. Ha en trevlig helg med damera. Kram Katarina.

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har sytt. Ska bli spännande att se vad du göra av Violas duk:). Kul att få komma iväg på lite skoj.

ha en fortsatt bra helg!
kram Ullis

Målargården sa...

Tack för dina vänliga ord på mitt senaste inlägg. Sorgen och saknaden är stor men vi kommer vidare lättare och lättare för var dag som går. Hon kommer dock för alltid att ha en stor plats i våra hjärtan och minnen. Ha en fortsatt härlig helg. / Kram Eva-Mari

hemtrevnad marie sa...

Å himmel, sô grann blus ho har sytt säj!!!!!
Dän kan ja tänka gjort dundersucce!!
Ska bli spännande å se va du gör uttå Violans duk, hehe!
Dä lär bli nô grannt i allefall:)
Ha en fin Lussedag i môra!!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Annnika.
Men du är ju fantastisk,så vacker blus du har sytt,I love it.
Kan ju bara tänka mej hur fin din jultunika kommer att bli.
Gillar din samling uppe vid taket.
Vilken mysig uppesittarkväll du planerar,låter trevligt.
Kram Anette

Therese sa...

Hej
Jag tackar så mycket för inbjudan, men jag kan tyvärr inte vara med. Uppskattar mycket att ni tänkt på mig så jag hoppas det kommer fler tillfällen.
Kram Höglunda/Solmark

Carina sa...

en trevlig helg på dig med och en underbar jul...=0)

MiaMaria sa...

Hej Annika!

Men så vackert du sytt!!!!!

HA en härlig vecka!
MiaMaria

Huset vid ån sa...

Tack för din gulliga kommentar hos mig..vad glad jag blev. Hoppas allt är bra med dig! Du är så pysslig o flitig....Hoppas att du haft en stämningsfull o trevlig lucia! Många JulKramar till dig från mig.

Galleri Hönshuset sa...

herregud människa vad du e duktig =)hur kan du?? Min dröm, en av dem, är att kunna sy kläder. Min mamma syr tom skinnjackor av gammalt skinn =))) jag är lite avis på er som kan det där =)

Vill se mera av dina kreationer.

Ha en riktigt mysig start på nästa vecka. Kram Pirre

Hobbygåsa sa...

Oj så flink du er, den ble jo sååå fin! Om jeg trener masse blir jeg kanskje halvparten så flink med symaskinen, du er virkelig dyktig! Kos deg videre med juleforberedelsene.