torsdag 8 april 2010

Ärtiga Märta……

 

 snärtiga Märta…. hon ä bruden som slår…….

ja nu hoppas jag allt på att dessa här ska hjälpa mig att ärta till mig i vår när jag travar in på matbutiken…:)   snabbsydde 2 shoppingväskor av ett härligt tyg från det stooora varuhuset…..

diverse 053

Rymmer massor av varor….

kanske blir turen te affärn litt roligare nu…. vem vet….

( försökte förgäves lägga in ett klipp från Y-tube här men klarade det inte…..  om nån kan mejla mig är ni snälla o tala om hur man gör….)

sen har det hänt nåt riktigt riktigt kul ska ja säga…..

fick ett mejl från en tjej i Sunne…..

“Katarina med K författar” i min blogglista om ni blir nyfikna…..

hon håller på att skriva en bok… en kriminalare….

hon frågade om jag hade lust att läsa boken nu innan den trycks o tala om vad jag tycker….  boken kom på tisdag  o på onsdag var jag klar…..:) klämde 137 A4 sidor…..

ja jag är en snabbläsare om boken fångar mig….. 

bok 001

O boken var bra….. hon har fått resultatet o recensionen….. så nu väntar jag bara på att boken ska ges ut…:)

ännu ett tillfälle som aldrig kommit om jag inte börjat blogga…..

Hurra för bloggen…..

var ju på stooor loppisrunda förra helgen…..  har sorterat fynden lite o ska fota… men just nu är kameran upptagen av sonen som ska bygga om sin bil litegrann…..  det ska fotas till ett projektarbete i skolan o han blir nog INTE glad om det dyker upp bilder på mammas brödburk o tallrikar …:)

Ha en alldeles underbar helg på Er allesammans….

Kram Annika

“Dän sôm köper dä han itte behövver, dän får kanske sälje dä han verkligen har bruk för”

23 kommentarer:

Anonym sa...

Har varit en tur till Karlstad, men nu ska jag sätta mig och gå igenom dina synpunkter. Som jag sagt förut, jag vet inte hur jag ska kunna tacka för hjälpen!

kram
Karina

desperat hemmafru sa...

Ja, visst är det kul med bloggvärlden. Den öppnar helt klart nya vägar genom livet. Själv fick jag jätte fin Ålandsreklam på posten idag!

Låter spännande med boken också. Annonsera när den kommer! :-)

Viola sa...

Vad spännande med boken och du..vilka läckra väskor, ha en skön helg, kram

♥ Pia... sa...

Haha ja se tänk hur de kan bli:)..ja blogge dä ha bare berike mitt liv dä mä sö..ha de gött kusin lelle...å du glömde en sak.. vecka fine kasser du snott ihop..dä kjommer bli en super duper ärig märta de som ska te kooooonsum å hannle...

Pia

Huset vid ån sa...

Tack för din fina kommentar inne hos mig, kul att du tyckte om mitt lilla växthus. Vad spännande o roligt med boken....Önskar dig en riktigt trevlig o skön helg med solsken! Kram Therese

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka härliga kassar du har sytt.
Hoppas att du får en bra helg!
Kram Ullis

TvåÄndsStickan sa...

Du har en AWARD att hämta hos mig!

Maria sa...

Inte hel fel att ärta till sig när man ska shoppa mat =)

lisbeth sa...

som jag kan förstå det, så är matkassarna ett led i miljötänket eller hur..å att dom blev så snygga är ju bara bonus..
kram Lisbeth

Anonym sa...

vad kul och spännande att få läsa bok innan den går till tryck! :D
visst är det skönt med egentid på morgonen!
Verkligen härlig väder på ingång! tjoho! ska nog köpa lite blommor idag... och så blir det kaffe i solen!

Fina väskor du sytt!
Kram pernilla

Pumlans flitiga fingrar sa...

Det blir garanterat roligare att handla med de nya kassarna! Så färgglada!
Vilken rolig grej att få läsa en bok INNAN den kommit ut, och dessutom ge synpunkter.

Vardags-mirakel sa...

Klart att det blir roligare att handla med så ärtiga väskor! Så häftigt att få tjuvläsa en kriminalroman! Vi med krämpor får stötta varann, kram Eva.

Thessan sa...

Fin blogg du har!

hönemor sa...

Hej du, vilken fin bild av penserna, du kommer att bli den ärtigaste bruden dom har sett i affären. Ha det så bra du kan, kram.

Mia sa...

Häftiga väskor, butiksrundan lär nog bli roligare med de där pigga kamraterna!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Annika.
Dom shoppingkassarna var betydligt snyggare än mina bruna från ica och lidl:)
Vilket spännande tillfälle att få läsa en än inte utgiven bok i förväg.Visst har man mycket glädje av bloggen,det kunde man nog inte tänka sig innan.
Sen blir det spännande att få se dina fynd.(i brist på egna:)
Må så gott
Kram Anette

Barbro sa...

Härliga väskor du gjort och det är ju så roligt att kunna använda sånt som inte alla andra har!

Jag häpnar! Jaså, du har läst hennes bok! Hon är även min bloggkompis och jag är så glad för hennes skull. Att allt verkar gå så bra för henne med boken!

skapa och inreda sa...

Nu blr det säkert roligare att handla med så färgstarka kassar kommer det att gå som en dans:)
Ha en riktigt bra vecka/Annika

Lilla Vrån sa...

Snygga väskor minsann :)
Kul att få provläsa en deckare...vilket uppdrag!
Ha en fin vecka!
Kramar/Carina

Nattsyster sa...

Shoppingkassar är smart. Har en som äldsta dottern sydde i skolan, men funderar på att köpa nå't nytt roligt och hållfast tyg och sy ett par nya som matchar varann.. Halva priset hyllan på Hema nästa! :-) Idag blir det att städa bort lite vinter på altanen och köpa en vårblomma att pryda verket med. Ha en bra jobbarvecka!! Kram, kram.

Huset vid ån sa...

Tack för titten...Önskar dig en bra start på den nya veckan! Njut i vårsolen! Kram Therese

MrsUniversum sa...

Vilket härligt förtroende du fick - att läsa ett manuskript! Och vilken härligt glad header med färgglada penséer...

Sussi sa...

Jisses vilka fina kassar! Läckert tyg! Kul med manuskriptet...Vad är det med Sunne egentligen...? Det bor så många duktiga människor där, det känns som om hela Sunne är fullt av entrepenörer med en massa ideer...
Kram
Sussi