måndag 19 april 2010

STÔLLERÖCK……..

 

 

Javesst……  dä ha jä jamt hatt ett nu……

ett riktigt trädgårdsryck…..

men man får skylla sig själv när man har ideer som är riktigt jobbiga…..

nickes bil 040

denna manick har varit min vän nu hela aftan….  jag har planterat 10 meter syrenhäck…. men först grävde jag upp alla plantor ur en annan häck…..:)  svettigt……

har nog bara kvar 50 meter till som ska fyllas…:)  jaja kanske får man litte hjälp te hälga……  om man är riktigt snäll….

nu ska jag fördjupa mig i dessa…..

nickes bil 041

lånade på bibblan idag…… kanske får man några nya ideer att spinna på….  behöver iallafall inget gympapass idag…:)

i högra kanten sitter en uppskattning jag fått…. kommer att skicka vidare så småningom…..

jag tackar Birgitta med bloggen TvåÄndsStickan så hemskt mycket….. tänk att hon tycker jag har en blogg med charm….:)

ska försöka få till ett inlägg snart med lite fynd jag gjort….  har hittat lite bra-ha grejer som får ett vidare liv hos mig….:)

Ha en skön vecka

Kram Annika

“ Ju mer en tänker, ju mer inser en att dä itte finns nô enkelt svar “

 

10 kommentarer:

Sussi sa...

Haha...60 meter syrenhäck! Vilket projekt! Då har du att göra, hoppas att du får lite hjälp! Känner igen det där med trädgårdsryck....i höstas byggde jag ett växthus nästan på egen hand. Jag fick liksom oanade krafter och stenhårda muskler..:) Man kan om man vill!
Lycka till!
Sussi

Pumlans flitiga fingrar sa...

Jag längtar till spaden går att få i jorden. Här är mycket snö än, men på några veckor till så....
Då ska vi gräva och så gräs på baksidan.Tog ner 2 stora träd i höstas. Härligt med riktiga fyspass??!!

Anonym sa...

Syren... ååå vad underbart det kommer att lukta hemma hos dig sen! Du får tänka på det när det känns tungt.

kram!

lisbeth sa...

visst är det sant att man blir lyckligare av att gräva..
kram Lisbeth

Bloggarmorsan sa...

Jag förstår att gympapass är överflödiga! Du är redig du! Jag har inte startat upp mitt trädgårdsgrejande än.... Hmmm... Kanske skulle ta en sväng till bibblan och låna hem lite inspiration jag med...
Kramkram Helena

Country Hill sa...

Hej Annika! Jättetrevlig blogg Du har! Som nybörjare i bloggvärlden snurrar jag runt och hittar så många fina bloggar. Vackert med syrener blir lite avis. Hittade en liten bild på Din sida på ett fint smycke gjort av bestick jättefint! Har Du gjort det själv? Vill gärna se mer.
Mvh Lena

Christin H sa...

Halloj!
Vilket projekt du gett dej in på. Men vad vackert när det blir färdigt och börjar blomma!!!
-10.6 här i morse och lite snö i luften....inga trädgårdsprojekt här inte.
Väntar med spänning på att få se ditt fynd från Tradera...du lovade :D
Kram /Christin.

Unknown sa...

Ja jisses vilket projekt du dragit igång.. men jag ska oxå börja gräva bara marken tinar till ord.

Kram Maria

Samtal från min trädgård sa...

Är du galen? 60 meter syrenhäck, skulle ta flera år här! Här funderar jag på om jag ska flytta 3 st syrener någon annanstans, det är jobb nog åt mig.
Ha' det gott.

Nattsyster sa...

Ååå, va du ligger i :-) Ha ta'ern gått ur backen än da? Blir säkert en fantastisk häck av detta. Å va stolt du kan känna dej sen när det växer och frodas.. :-)
Nyfiken på alla dina fynd! Som jag vet att du är och fyndar rätt va det är.. Fram mä kameran nu..! Kramar!!