tisdag 1 juni 2010

Glada ankfötter….

Här på Nytomta har alltid mors fötter varit ett kapitel för sig….. många skämt har dragits….:)   ja har man breeeda, tjocka o otympliga fötter har man en del att stå ut mä……   hittar jag ett par skor som jag kan ha gäller det att använda dom… o använda dom… så länge som det går o ä möjligt…. alltså kan man säga att mina skor, de är välbrukade o ser ut därefter…:)   men så idag var det dags…..  utrustad med ett gäng presentcheckar från plasma-tappen var jag beredd på en heldag på stan i de skobutiker som finns…. svettig o sur…..  men se där hade jag fel….. på första stället….  ett par gôrfina….. ska jag våga prova….. njaaa de var ju liiite trånga då….:(   men så kom en hjälpare i nöden o föreslog de här……

show o skor 006 satt som en smäck gjorde de… sköna var de….  ja dom ska jag ha….  7 min i en skoaffär var ett rejält rekord för min del…. nu ska jag bara gå in dom lite o sen är sommaren räddad…..

ja just de…. besökte ju bilprovningen också…..  min gamla Bettan hade rostat lite i en tröskel…..men bromsarna var de inge fel på i år….:) 

annars blommar det på nu här i väst….. lite syrener….show o skor 007

utanför glasverandan…..     lite pelargoner…..show o skor 008

inne på verandan….. 

o det här är vad jag sitter o tittar på just nu när jag skriver detta……

show o skor 009

min underbara utsikt från verandatrappen…..

Njuuuuut nu govänner av den mest härliga tiden på året….. 

Kram Annika

“ Nye vänner ä som nye skor… en går bäst mä di gamle….”

10 kommentarer:

Bloggarmorsan sa...

Så snygga!!
Njuter av allt nytt som slår ut varje dag... Och tackar änglarna för mina allergitabletter!!!
Kram Helena

MrsUniversum sa...

Vilken bra dag du verkar ha haft på alla de sätt. Nya härliga skor, körklar bil, egna syréner och pelargoner...

Ditt foto i headern är så jättefint - från verandan alltså och med utsikt över sjön.
Jag förstår att du njuter av juni!

Christin Hermansson sa...

Vilken underbar bild du har från din veranda. Du har verkligen lyckats fånga dagen ;)
Här har vi hopp om livet och äntligen börjar det grönska även här....på tiden!
Två dagars sol som det verkar, inte illa det.
Förresten, att du inte gör som gubben min när han är ute och handlar och hittar nåt han gillar...Köp två!! Vi har dubbelt upp av mkt ska jag säga..hi hi..
Kram!

Sussi sa...

Jaha, då får man väl säga grattis då! Till skorna! Dom var ju jättefina!
Jag har ett tvärsemot problem, mina 35:or försvinner i alla skor man kan hitta på avdelningen för damskor. Det brukar sluta med att jag får dra mig bort till barnavdelningen och försöka hitta en skokompromiss som inte ser för barnslig ut....Ja,ja...vi har alla våra egenheter! Och tur är väl det! Tänk om alla hade 37? (Vilket skoaffärerna ibland tycks tro! Grrr)

Kram
Sussi

Birgitta sa...

Vilka snygga skor du hittat och de ser sköna ut också. Den affären skulle jag också behöva besöka. Jag har jätteproblem att få tag i sköna skor som passar mina fötter och därför använder jag alla skor tills de är utslitna och sedan börjar eländet igen att försöka hitta något att ha på fötterna. Var du i A-a?
Roligt att du är med i min utlottning.
Ha det så gott.
Kramen Birgitta

Pixi sa...

Vi har precis fått känna av sommarvärmen så jag ska oxå njuta idag men JISSES Vilken utsikt du har !!Så fantastiskt vackert !!=)

Anonym sa...

jättefina skor! detta med skor är verkligen ett kapitel för sig. Speciellt när man som jag har storlek 41. Gissa om jag får ångest av skoaffärer!

kram!

Älfgärdet sa...

Åhhh, nu ska jag snart försöka ta i kapp en del av vad jag har missat i bloggvärlden! För imorgon har jag SOMMARLOV!!! Underbart med sommarblom!

Samtal från min trädgård sa...

Väldigt fina och söta! Här har du en gammal sko-oman, som lskade att köpa skor, men pga. inlägg kan man inte köpa allt man vill längre, så jag håller med dig om att man går bäst i de gamla.

lisbeth sa...

jamen se där fick du allt tag på ett par goa skor..å du ring å fråga Sally, hon går säkert ut dom åt dej så du slipper få skavsår..kram Lisbeth