tisdag 28 december 2010

Håll dig i spiskroken Farbror Melker……..

God Fortsättning på Er alla underbara bloggvänner…..   Snipp snapp snut o så var den härliga julen slut…..  lika snopen blir man varje år….:)   men i år tyckte jag noga att den gick snabbare än nånsin…..  

Nu har vi då det Nya Året att se fram emot…..

Jag älskar ju som ni vet överraskningar….. o imorse hände det igen…..

på bordet låg en Spiskrok…..  

spiskrok 003

som min sambo gjort….

nu ska den bara svartas….. sen är den klar för användning….. kommer nog att passa kaminen i lillstugan perfekt….  så nu är det bara för Nickeman o elda……

Dagarna går nu i stickningens tecken…  lusten att handarbeta har kommit tebaks o nya projekt söks febrilt på nätet…..  har en början till huvudvärk ikväll o håller tummarna stenhårt för att det inte är dotras förkylning som är på gång…… hon har legat i feber sen juldagen fram till igår kväll….. 

Nu ska det mysas lite framför datorn i kaminens värme…..

Go kväll på Er Go vänner

Annika

“ Om du önsker att dinne drömmer ska schlô in, da får du itte sôve för länge”

11 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Annika! Tack för kommentar hos mej! Blir så gla för det! Ja maila gärna till mej om dina halsband...gunilla_58@hotmail.com

Go fortsättning på dej Gunilla

Birgitta sa...

Fin spiskrok du fått. Roligt med handgjorda saker antingen de är mjuka eller hårda.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Mitt Egnahem sa...

Förstår om du blev glad för den överaskningen. Och jag med, över vad som låg i min brevlåda en dag! Oj så fina! Skickar ett mejl också. Kram god fortsättning och gott nytt år!!! Mitt Egnahem

här är gudagott att vara sa...

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig!
Det är härligt att blogga och träffa så mycket goa människor.
Haregott!

Maria sa...

Ja, den här juletiden gick verkligen fort. JAg undrar om det går fortare för varje år som går.
SÅ kul att få en sådan fin gåva av sambon. Handgjort är extra kul.
Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt 2011!

Mormors Veranda sa...

Hej! Jag håller med dig. Den här julen tog sig förbi, utan att lämna ett enda avtryck efter sig. Jag jobbade så det kanske inte är så konstigt :)
Vilken fin spiskrok du fått!
Gott Nytt År! Kraam Ingela

Nattsyster sa...

Å vilken fin krok!!! Han är allt bra duktig, gôbben din! Hoppas du inte blir alltför dålig, om du nu blir´t. Många som ligger i stôgera och hoster...och spyr. Ha en bra nyårsafton nu, och kos dä fram´om brasa :-) Kramis...

♥ Pia... sa...

Ja hade jag en spis i köket..da jammen mej skulle L få göre en te meg å.. den var fin den du.. önskar er alla där på östra nytomta ett gött nytt år och hälsa mor di å.. kram..Pia

Pumlans flitiga fingrar sa...

Gott Nytt År och en god början på det nya året!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken fin spiskrok sambon har gjort. Hoppas att huvudvärken kom av sig;)
Önskar dig ett
★。♥。★ RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.☆。*☆。
♥Kram Ullis♥

färgtrappan sa...

Hej och god fortsättning på det nya året som trampat in med stormiga blåsiga steg här på västkusten!

En verkligt fin spiskrok, sådana överraskningar skulle jag gärna vilja ha på mitt bord också.
Jag får väl fortsätta att drömma om sådana överraskningar, men då får jag ju se till att inte sova för länge haha...

/maja