söndag 2 januari 2011

Stjärnhop…..

Efter mycket surfande på alla underbara stickbloggar hittade jag DET…..  Ett nytt projekt att sätta tänderna i…..  rött o vitt ullgarn letades fram…. spetor kollades att det fanns o sen var det bara att börja……  ska bli en sån här……  En STJÄRNHOP……..

Bilden är lånad av Sticka… en förening jag nyss sökt inträde i…..  massor av tips o mönster att frossa i…..

så här långt har jag kommit…..stjärnhop 001

man stickar på rundspetor o syr o klipper upp i efterhand….. den vackra kanten stickas efteråt…. ska bli spännande att se om jag grejer detta……

eftersom detta inte är nån tevestickning började jag på en jättekrage till dotra….  att snurra runt halsen… kan behövas i dessa bistra tider…..

 stjärnhop 002

Nu ska sticka lite mera…..

Kram Annika

“ Di sôm sägger att dä ä umöjle ska itte avbryte dän sôm höller på å gäre´t “

7 kommentarer:

Pumlans flitiga fingrar sa...

Himmel och pannkaka, det var då ett projekt som heter duga! Det där stjärnfallet är helt utanför min kompetens kan jag säga, skulle ge upp efter 2 varv! Kragen däremot!Det klarar jag!
Håll spetorna igång! Jag hejar på vid sidan om! Jag vill se den färdig!

♥ Pia... sa...

Haha.. jag läste fel och trodde det stod STJÄRNHOPP...haha.. så jag var ju tvungen att kolla vad det var för stjärnhopp du skulle göra..
Spetor..hihi... ja du.. dää ää värmlännska dä dö..:)... jag sitter och kollar på tv4 plus.. ser på en gammal film inte utan min dotter... om man kan bli arg.. grrrrrrrr..herreguud så förbannad jag blir när jag tänkre på vilken värld det finns..!!.. bättre att göra stjärnhopp då:).. ha de..Pia

Granne med Selma sa...

Nu järnspikars blir det roligt att gå! Du och Pia... kan inte tänka mig bättre kompisar på vägen :-)

Nattsyster sa...

Ojojoj... :-) Du ä itte bet! ..mållös:-)

Anonym sa...

Oj så flitig du är! Gott nytt år!

Beas sa...

HJÄLP vilket mönster!
Imponerande att kunna få ihop något dylikt! Vilket konstverk!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket projekt. Gillar den röda i vita filten så mycket. Såg en liknande i en affär här om dagen, men det var alldeles för dyr för mig:(
Kramar Ullis