måndag 24 januari 2011

Namn….. sö ulike dä kan bli……

Sitter o kollar igenom lite gamla loppisfynd…. man har ju lite i gömmorna… hade lust på nåt nytt på hyllor o bänkar o då fick det bli till att göra en liten inventering…….   en del grejer har man ju nästan glömt….. hihi…..  

En del fynd har det ju blivit genom åren……

Ja namn var det ja…..  jag har förärats ett ganska ovanligt efternamn…..  här i trakten är det bara närmsta släkten som har det…. vi är i runda tal 10 stycken……. har googlat o hittasökt o funnit några till runt om i Sverige med samma stavning….  kanske har man fler släktingar än man tror…..  namnet härstammar från vårt västra grannland o jag vet att där finns släktingar…..  men där finns också en mängd varianter på stavningen så när jag hittade denna burk var det ju kul……  stavar inte riktigt så men nästan….. en tobaksburk från förr……

blandat 005

att den sen innehöll en skatt med knappar var ju heller inte fel……

blandat 004

lite tryckknappar har man ju alltid bruk för….  underbara gamla förpackningar….. nästan så jag inte har råd att använda dem… tänk hur det kan bli….. 

Har en god vän jag brukar träffa nattetid…..  hmmm hur blev detta då….  har ju jobbat natt o i kommunen finns en patrull med sköterska o undersköterska som ser till de gamla som fortfarande klarar sig rätt bra hemma men vill ha lite tillsyn på natten…..  denna patrull besöker boenden också o så var det med de hemliga mötena….. inte alls så farligt…..  min vän är duktig…..  klarar det mesta hon tar i sina händer….    före jul diskuterade vi smycken o vips så hade jag ett liggandes i min postlåda en morgon…..  en underbar skapelse med en stav som har mina älskade barns namn instansade….. samt lite pärlor o bling…. Tusen Tack min käre nattvän…..

blandat 009

Idag är det första dagen jag är riktigt på benen efter ytterligare en körare med trötthet o allmänt dålig hälsa…..  har legat o legat o haft extremt tråkigt… ingen lust till nåt….  men min stjärnhop har blivit klar så till vida att jag bara har ytterkanten kvar…..  ny speta inhandlad idag så nu ska det bli ikväll…..  några hundra maskor runt om blir det…..  kul är det…..

 Kram Annika

“ Gå itte å kank på gårdans börder för di hör gårdan te “

ps. översättning….  Bär inte på gårdagens bördor för de hör gårdagen till…..  :)

8 kommentarer:

Birgitta sa...

Ska bli roligt att se dina stickade stjärnor när du är klar med dem. Vi har ju fått en liten smygtitt på dom. Du är nog inte ensam om att känna dej trött och hängig. Ibland går det bara på vilja. Men nu får vi se framåt ljusare tider.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Nattsyster sa...

Hejsvejs!
..vi såg nog lite mystiska ut där vi smög omkring för att hitta din gröna stora postlåda :-)
Lite snett å skackt å vinnt, vart dä nåck på en av sidorna (för att materialet var lite hårdare än vanligt = tungan satt inte riktigt rätt? i mun, hiihi..) men det ska väl va så när det inte är massproduktion :-D
Hoppas du kryat på dej och är på bena igen!
Kram!!

Pumlans flitiga fingrar sa...

Så snabb du är, som snart är klar med stjärnorna! Ska bli kul att se!
Trötthet kanske är ett virus som sprider sig?? Jag lider också av det, mörkret och kylan gör sitt till!

becca sa...

Hejsan!
Vilken gullig och duktig nattvän du har.
Visst är det härligt med ett stort badrum, när vi köpte vårt hus va badrummet jätte litet och helt opraktiskt så vi behövde ett nytt, det gamla badrummet är nu hall/kontor.
Ha en bra helg, kram Rebecca.

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj Annika!
Vad fint du stickar.Men det ser väldigt svårt ut,inget jag skulle ge mej på.Men du är ju duktig.
Vad fint du fått av goda vännen.
Sådana presenter är kära.
Ha den allra bästa helgen.
kram Anette

Lillemor i Hummelsta sa...

Hej tillbaka! Kul att hitta in till dig oxå. Fint smycke du fått, härligt att ha en sån nattvän, sen den där stjärnhopen alltså.. har gått som katt runt het gröt ett tag nu och varit lite i prestationsångest, för jag VILL verkligen..funderar nu på att sticka in ett stjärnhopsparti i en tröja, kanske en bit i ett framstycke eller nåt, för jag orkar nog verkligen inte sticka en hel sjal, men tycker så himla mycket om mönstret, får se, irrar vidare ett tag till..

Helena sa...

Hej!
Har helt glömt att lägga in mailadressen....skicka bilden på magnussonhelena@hotmail.se
-Ska bli spännande att se vad det är för stol!
Ha det bra/ Kram Helena

Unknown sa...

Skönt att känna att man fått kraften tillbaka. Ska bli spännande att se dina stjärnor.

Kram Maria