torsdag 10 mars 2011

Hmmmm…. måntru ho kommer….. vår’n……

Ja dä ser ju litt mört ut nu’ra när en tetter ut genom ruta o ser snön vräke ner….. blött o môe…..   

men en kan ju våre litt inne….

yllemönster 023

en gammel pall….. gråmåla…… litt glasbôrker…. e flaske….  nôa pärlhyacinter o en bukett vite tulpaner…… 

yllemönster 021

underbara…..  till en nybliven “fjortis” i familjen…..

Kram på Er alla vårväntare     Annika

“ Vänner ä dässa uvanlige männischera sôm fråger hôss dä ä å sän vänter på att du ska svare”

20 kommentarer:

Birgitta sa...

Jag har gett upp! Igår snöade det hela dagen så det ökade på snötäcket med 10 cm istället för att minska det. Och idag snöar det lika tätt igen. Ska det månne bli 10 cm till. Var en tur till Norge på fm och det såg likadant ut där, förutom att vägen var mycket sämre.
Tala om för mej när våren kommer till dej, för nu går jag nog i ide.
Ha det!
Kramisar Birgitta

♥ Pia... sa...

JA se vårn ja se vårn ja se trallallalala.. dä ä dätta som ä vårn har di sagt te mej på facebooka..så dä ä bar å vänte min vän.. Höss ärre mää däg..*blink*blink* väntar på svar:)

Fint du gjort på pallen riktigt vårfint.. ja ajg håller å på å försöker göre vårfint inne.. drömmer visserligen mer än det blir gjort men! speler röll! Har ivartfall stolera klare och underredet på bprdet.. har bestämt mej för att måle skiva å..like vitgrå..eller nää det ändrade jag så det blev eggvitt! det passade bäst.. graatis till fjortisen från mej.. kram och ha de såå gött däruppe i snöön:)..Pia

Unknown sa...

Verkar som vi får vänta en stund till på våren, jisses vad snö det vräker ner.
Fint har du inne iallafall :)

Kram Maria

Anonym sa...

Ja igår var det inte roligt alls... men idag skiner solen. Det får nog bli en kopp kaffe i solväggen idag. kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har haft en solig och varm fm, men nu kommer det mörka moln. Men det var skönt så länge det varade.
Så tills det blir riktig vår får vi trösta oss med fina blommor.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Pumlans flitiga fingrar sa...

Här uppe i den RIKTIGA Norden, så har vi ingen vår än. Här är vad vi kallar vårvinter, och den är mycket efterlängtad och ofta väldigt fin, vädermässigt. Men igår snöade det och blåste, idag är det strålande sol och takdropp. Så underbart. Våren kommer nog här också!

Unknown sa...

Roligt att du hittat till min blogg och är med och tävlar, jag lägg upp en länk..:)

Lycka till!

/L

Gela sa...

ÅÅÅÅ vad jag väntar på våren. Mitt första mål är att snön kring äppelträdet skall försvinna så jag kan börja bygga den nya rabatten!!! Hoppas du får en fin fin kväll/Gela

Viola sa...

Hallå där, nog är våren här alltid, gick min premiärtur ikväll, sköna skorna på och kunna gå lååångt utan att spänna hela kroppen...det var underbart och fåglarna kvittrade för fullt även fast klockan närmade sig sexsnåret, så nu blir det långpromisar varje dag, ha en fin vecka, kramen

becca sa...

Ja ibland undrar man om det någonsin blir vår men så kommer det en dag som i dag och då känns det som våren snart är här!
Ha en bra vecka, kram Rebecca.

här är gudagott att vara sa...

Ja man får vara inne när busvädret håller på, man får lite gjort.
Pallen blev fin du,, jag skulle vilja ha en sådan när jag skall upp i högskåpen.
Haregott i veckan och det ser ut som om våren kommit till oss också nu!

Rummet för välbefinnande sa...

Jag kan du tänka dig.......
Nog för att jag tänkte att det minsann skulle bli så en dag, för det fanns liksom inget alternativ tyckte jag ;) ;)
Men, att det skulle gå sååååååå fort trodde jag väl aldrig. Himmel så glad jag är och nu är det flytt av ateljén en våning upp, men det blir ju hur bra som helst när det är klart. Det här är nog bättre än ett årskort på Friskis och svettis tror jag minsann - flytta, flytta, flytta *ler stort*

Idag har det i alla fall varit vår här så det stått härliga till. Hoppas våren hittar till dig också.
Kram Mia

Maria sa...

Gillar din fina värmländska! Måste besöka ert landskap någongång.

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Annika!
Vilket kafferep du har varit på.
Och, vilken fantastisk lampa du har gjort,du är ju fantastiskt påhittig och duktig.Hon måste ha blivit jätteglad.
Här känns det som lite vår,men kallt,riktiga nordanvindar.
Må så gott
Kram Anette

Anonym sa...

ja usch och fy för snön som yr!
Men visst kan man våra lite inne!

Ha en fin fredag!
Kram p.

Ullis/Leva på landet sa...

Nu är det inte kul att det kommer mer snö. Tur att vädret har tagit igen sig idag då med sol och värme. Har suttit ute flera timmar - underbart.
Ha en fortsatt bra helg!
kram Ullis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men nu du kommer våren på riktigt, till veckan blir det varmt. Dags och byta till vårjackan.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

färgtrappan sa...

Haha, det är så härligt att läsa din värmländska...jag får koncentrera mig lite förstås för att förstå ibland, men det känns som jag hör min gamla faster Greta från Karlstad där nånstans bland orden. Jag gillar det.

Ha en fin söndagskväll

/maja på färgtrappan

Mitt Egnahem sa...

Ja visst är det gôtt att läsa din värmländska! Vårfint har du gjort, och lampan du gjort av kaffekannan, var Kul!!! Hoppas det gick bra med guldockran... Ha det bra! Jag suger ut det sista av vintern i skidspåret! MVH Från andra sidan skogen//Mitt Egnahem

LenaL sa...

Hej,

En sån trevlig blog du har!!! Återkommer snart.

"Leludh"