måndag 21 februari 2011

Litt sakta…..

börjer en å få litt vårkänning…….

lôsta kommer o gräjje litt…….

har en gammal chiffonjé i teverummet…..  tacksam att pynta på…..  idag blev den liiite lila… en föraning på vackrare tider framöver…..  en vacker ask, några trådrullar o en liten guldklocka…..

tvrum 004

bläckhornet med penna o Mias underbara brevpress……

tvrum 006

ett Brefkortsalbum från flydda tider fyllt av hälsningar till olika helger långt, långt tillbaka…..

tvrum 005

lite mera lila i form av vackra glasvaser……  o du Mia manschetterna blev jättebra……

tvrum 001tvrum 003

här har varit kallt… mycket kallt några dagar…..  minus 26 på morgonen när man ska åka o jobba är lite bistert…..  var optimistisk o sprätte iväg ut i bara långkalsongerna när hunden skulle ut o jag kan säga att det blev lite kallt på “skankera”……

ikväll ska ja bara mysa o elda i min kamin…..  ta en rejäl bloggrunda…… o en kopp te……

Kram Annika

“ Förstånde har sinne gränser, dä ä bare domheta söm ä gränslös”

9 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej på dej! Det förstår du väl att det är kallt att gå ut i bara långkallingarna i denna kyla som vi har. Och detta snöande som aldrig tar slut. Vårkänslor vad är det?
Så fint du gjort på din chiffonje.
Önskar dej en fin vecka.
Kram Birgitta

Anonym sa...

Vilken lyx att ha en kamin att elda i. Låter väldigt mysigt!

Anki sa...

Tackar...jag har det gôtt vet du!
Visst fasen är det kallt, man ser ju ut som "Ludolf" bara man sticker snoken utanför dörrn!
Fina bilder, jag skulle oxå gärna vilja ha plats för en chiffonje!

Sköt nu om dig i kylan!
Kraaaam!

Anonym sa...

vad fina små ting att pynta med! Gillade verkligen brevpressen!

och du... kaka bordet i inlägget innan! Jag dööör!
smask!

Kram p.

Anonym sa...

Tittar in här för att önska er i den vackra gården en trevlig och solig helg från Kristina

Unknown sa...

Ja nu är det kallt. Lyxigt med en kamin, det är sånt som jag drömmer om.
Det gäller å stå mitt i byxbenen nu..;)
Kram Maria

hemtrevnad marie sa...

Hej du!!
Himmel sô länge sen en kommenterat...
hôppes du inte fryser för mö...sjôl ha ja inte ôrkat ut mä hunn än...får väl palte på mäj snart....
gud sô grann lampa va som di gjort!!
Sussie måtte ha blitt gôrgla!:)
kram på däj

Rummet för välbefinnande sa...

Annika, du är för härlig du!!!!!!
Så bra att du är nöjd med manschetterna och de passade ju perfekt där.
Idag känns det faktiskt som det är mildare och det är ju gott. Längtan efter våren blir bara starkare och starkare. Men, jag har haft två underbara dagar i ateljén och jag har skapat och skapat och skapat. Då är jag faktiskt inte lika medveten om vädret utanför får jag lov att erkänna ;P
Ha en go kväll framför kaminen!
Kram Mia

Bitte sa...

Hej!

Tack för din fina hälsning hos mig! :-) Det känns så roligt, men det är mycket så här inför starten.

Stackars er som hade 26 minusgrader på morgonen! Det är så man knappt tror det är sant... vi hade iofs också kallt några dagar i förra veckan, men inte SÅ kallt. Här är det rena vårvädret måste jag säga.

Vad fint det blev på din chiffonjé, jag gillar lila :-). Mias brevpressar är ju bara för underbara, och så gillade jag det gamla brefkortsalbumet... och trådrullarna... och... :-).

Ha en fin dag!

Många kramar
Beatrice