måndag 30 mars 2009

Pyssla bör man......

Annars dör man......
Morrn..... ja det är faktisk morgon för mig.... har jobbat hela helgen..... idag knallar jag upp o tar det lite med ro o vad är då det bästa man kan göra...... jo BLOGGA......
vi har ju pysslat jag o grannarna igen...... vi äggade oss rejält vill ja lova..... allt hanns som vanligt inte med men dom fick det i hemläxa istället....:) det gjordes ägg..... i flera varianter..... av papper o riktiga som färgades.....

Visst blev dom läckra...... till dekoration förstås för koktiden var ca 20 min....:)

o så dessa pappersägg...... har sett hundravis av variationer på bloggen..... i alla varianter..... ursnygga..... ja det blev till att testa..... här är 2 av alstren..... mina kommer på bild när det är påskpyntat o klart!

Till hantverksmässan snodde jag ihop en ny variant av fat..... denna gång på fot..... här tillsammans med ett ägg som jag fick som liten.....

mera barndomsminnen i en skål från loppis....... dessa har jag inte samvete att förvandla......



ska ta o fixa lite nu innför påsk..... ska göra nåra ägg till..... o sen imorrn bli det kalas igen..... en 17-åring blir det då i huset..... vårt aprilskämt.... ja nästan..... orkade klämma till där nåra minuter efter 22 så han slapp....:) barnmorskorna slog vad..... men jag grejade det.....:)

en runda hos er andra ska det också bli......

Ha det så bra......

Kram Annika

Här kommer så vinnarna i min lilla ett-årstävling:

paraparamtatatata........

Pulsvärmarna vanns av: MiaMaria med bloggen http://vitthusmedvitaknutar.blogspot.com

Halsbandet av: Karina med bloggen http://karinaforfattar.blogspot.com
Receptboken av: Erika med bloggen http://shopaholicans.blogg.se
det blev lottdragning om halsbandet
Mejla mig era adresser så kommer det ett litet brev på posten.......

O till er andra...... lycka till nästa gång.....










28 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Stort grattis till vinnarna!
och vilka fina ägg du visar... Har inte tagit fram något påskpynt ännu. När ska man göra det egentligen? Ris skulle man ju kunna ta in nu.

Kram Sussie

Birgitta sa...

Hej!
Vilka fina ägg du gör. Kul med lite pynt. Här blir nog inget. Vi river i köket, ska ändra om lite. Skönt att kunna försvinna till vävstugan emellanåt. Har vävt 1,5 m matta idag.
Kram Birgitta

Vardags-mirakel sa...

Så mycket fint du gjort, låt bli att äta äggen bara;-) Grattis till vinnarna, de lyckosarna...kram Eva.

Viola sa...

Verkligen härliga ägg ni äggade till..och du får hälsa och gratta, tur att det inte blev ett aprilskämt...hoppas du haft en skön dag, KRAM

Pumlans flitiga fingrar sa...

Jättegrattis till vinnarna!
jag beundrar de fina äggen ni gjort på pysselkvällen. Det ser kul ut, kanske man måste göra ett försök.
Kan du inte beskriva hur du gjort?

Marina sa...

Jättefina ägg! Pyssla bör man.......

Helena sa...

De där "välkokta" äggen var ju hur fina som helst. Är lite avundsjuk på att ni får tummen ur och sätter er och pysslar tillsammans. Här går allt sånt på sparlåga. Sitter på ändan och stickar istället..... Har stickat 11 mössor med utgångspunkt från det mönstret som jag fick av dig!!!:-D

Annika sa...

Det var åter en kul pysselkväll. Tack så mycket!

Kram grannen,

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina saker du har gjort. Vill också pyssla till några ägg. Vi får väl se om man hinner i veckan.

Kramar Ullis

♥ Pia... sa...

Hej..ja grattis till vinnarna..du..vilka fina ägg..ska bli kul att se resten sen..ge storkramen te grabben oxå...tjingeling..från staan...

Titti underkalas-eken sa...

Vilket fint påskpyssel! Och stort grattis till vinnarna! Kram Titti

MiaMaria sa...

Hej!

Men vad GLAD jag blir...jisses jag tror att jag ska ta en lott...denna dag!
Och ett par PULSVÄRMARE vill jag jättegärna ha....Tack för att du har gjort min dag....

Ska maila dig på stört....YES!!!!!

HA´det så gott!
MiaMaria

Erika sa...

Tack så mycket.
Lägger ut länk på min blogg när priset har dimpt ner i min brevlåda= )
Tack tack

Anonym sa...

Det är inte sant... har jag vunnit något! Och halsbandet också som var så himla fint! Tack tack tack!

mailar min adress!

kram
Karina

Inspiration i vitt sa...

Grattis till de glada vinnarna. Dina ägg Annika är underbara, så roligt det är att pyssla, själv hinner jag nig inte pyssla i hop några ägg i år.
Kramar till dig/Ingela.

lisbeth sa...

Hej!
vad ni är pyssliga borti flögne, man nästan avundas er, ja det är väl du som är själva idesprutan kan jag tro..
hälsn. Lisbeth
Ps har lagt till dig i min pinfärska blogglista..

Titti underkalas-eken sa...

Min sambo (från Rudsgården) reagerade på fotot på din utsikt när han såg det av en tillfällighet, och insåg att han lekt hur mycket som helst i det huset när han var yngre, och till och med sovit över då hans barndomskompis bodde i det huset! Och jag vet också vilket hus du bor i nu, för han pekar varenda gång vi åkt förbi och nämnt att det var där hans barndomsvän bodde! Ert hus är ju fantastiskt! Tänk vad världen är liten!

Kram Titti

Annas infall sa...

Hej!
Som vanligt flödar kreaktiviteten på denna blogg. Väldigt fina ägg!!
Jag har fått fram pappas tupp i alla fall....

Ha det gott//Kram: Anna

Mia sa...

Du har då varit flitig med att förbereda påskdekorationer! Själv har jag bara sått påskgräs och skall äntligen försöka göra ett par nya ben åt min stackars kyckling som jag nålfiltade till förra påsken...Har du annars försökt dig nåt mer på den flätstickade mössan? Jag själv stickar rätt spänt, så om du stickar löst kan det vara bra att exempelvis ta bort en eller två flätor för att få den mer spänd.
Ha det bra! H: Mia

Hobbygåsa sa...

Så flotte egg du har laget! Det er gøy md disse forskjellige høytidene og det man lager til de. Oj, nei 20 minutter kokt egg det tror jeg ikke jeg har lyst til å spise nei hehe. Kos deg videre med påskeforberedelsene!

hönemor sa...

Hej du, vilka fina ägg ni har gjort, använde ni lökskal? Ska bli roligt att se ditt påskris. Kram Katarina.

Maria renoverar sa...

Hej!
Men ååå vilka fina ägg.
Stor kram Maria

Birgitta sa...

OJ vilka fina ägg. vad duktig du är.
Glad Påsk
Björklyan

Erika sa...

Tack för boken. den kom idag. Har skrivit ett litet inlägg om det i min blogg = )

Annika sa...

Glad påsk i grannstugan.
Kram Annika.

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Først må jeg få gratulerer alle de heldige vinnerne! :)

Så mange flotte påskeegg!
Hos meg er det ikke så mye påske enda, først har jeg en hel arbeidsdag før jeg endelig tar meg noen dager fri. Det skal bli så fint, og jeg skal bare nyte fridagene med litt strikking:)

Ønsker deg en superfin påske!
Stor klem fra Chatrine:)

nea i det gula huset sa...

Vilka fina ägg du visar! :)
Dom röda är verkligen helt underbara! Kanske får bli nästa års pyssel!

Trevlig Påsk!
Kram Nea

MiaMaria sa...

Hej Annika!

Och tack rara du fö de FINA pulsvärmarna...d ska jag flitigt använda när kylan kommer igen.....
Tack!

Ska lägga ut bild så småningom...måste ju visa upp de fina!!!!!!

Må så gott!
MiaMaria