onsdag 22 april 2009

En liten loppistur.....

tillsammans med en god vän har hunnits med mellan varven...... ett Folkets Hus fyllt till brädden med massor av vackra saker till otroliga priser..... vi dammsög stället på grejer...:) bar så armarna värkte..... folk glodde när vi kastade oss över borden.... en hel vinter utan
nästan ett enda lopppis ger abstinens......

nej då såååå allvarligt var det inte..... men nästan..... porslin fanns av alla de slag.... la beslag på ett fat, en spillkum o en karott..... en mässingbricka fick följa med o mattan ni ser på bilden.... rubbet för 65 spänn..... sen handlade jag en trave assietter av olika slag som ska förvandlas lite o så 2 gamla resväskor..... de ska vara till slöjdklubbens material......
blått o vitt porslin kan jag inte få nog mycket av.....
I slutet av maj blir det stor loppis i vår Folkpark...... vännen har övertalat mig att följa med så nu gäller det att hitta nåt man vill bli av med..... inte lätt ska jag säga.....
har varit duktig o sorterat bort alla inredningstidningar som är äldre än 2003...... kanske ska jag ta med dom????
en massa böcker blev också över när rensningen var gjord så det blir nog en boklåda också.....
idag skulle vi ha haft slöjdklubb..... men en fotbollsmatch ställde till det.... vi flyttar fram lite men ni ska få en liten tjyvkik på vad "mina" duktiga tjejer gjort de senaste gångerna....

snygga väskor av gamla jeans.... med broderi på..... de har sytt så det stått härliga till..... de är sååå duktiga..... 10 tjejer mellan 7 o 13 år som träffas o slöjdar...... kul.....

idag kommer jag att fortsätta rensa i mitt tyglager..... garderoben ska tömmas o en massa göras av med..... sovrummet går framåt så nu har sängarna flyttats tillbaka..... men jag drar på bilder tills allt är fixar o klart.... har lite problem med en dörr o sen ska det sys lite till.....

den som väntar får se....

Kram Annika

" Dä fine, dä finns i öga på dän sôm ser"

26 kommentarer:

Anonym sa...

På sommaren brukar det vara ett rejält överskott av loppis, det sitter skyltar längs vägen var tionde meter känns det som. Men nu har det varit stiltje i ett antal månader. Det är så att jag börjar vänta på de där skyltarna nu...

kram
Karina

Christin sa...

Vad fina loppisfynd. Jag älskar också blåvitt porslin. Här hos oss växer inte bra loppisar på träden precis, men jag ska åka neröver och kolla i år. (precis som man inte hade fullt sen förut!!)
Idag har vi klarblå himmel....så idag är det inte synd om mej.
Kram från Christin!

Stina sa...

Ja, du har ju hittat riktigt fina loppissaker.:-) Kram

Titti underkalas-eken sa...

Vilka fina fynd du gjort! Visst är det en härlig tid som kommer nu, men loppisar och auktioner?

Och vad duktiga tjejerna har varit med sakerna de sytt!

Kram Titti

Helena sa...

Det rör på sig hos dig märker jag....:-D Vad härliga väskor tjej... Och vad du fyndar! Vad förvandlar du assietterna till???
KRAAAM

Helena sa...

Ojojoj... vad mina kommentarer blir tokiga... Ville säga att tjejerna gjort jättefina väskor... Men det förstod du kanske? Hihi....

Vardags-mirakel sa...

Du har shoppat loss ordentligt förstår jag! Väskorna är super snygga, ser fram emot bilder på verkstán ;-) kram Eva.

Hobbygåsa sa...

Hehe jeg syntes jeg ser dere, full av loppisabstinenser :-) Det var flotte ting du fant iallefall. Og flotte vesker som er sydd av jeans - jeg skulle så ønske at jeg var bedre venn med min symaskin... Ha en fin dag!

Birgitta sa...

Vad roligt att läsa om dina inköp och se väskorna som tjejerna sytt. Ja, loppisar finns det gott om i Värmland, så du kan nog shoppa loss riktigt till sommaren. Ha en bra vecka.
Kram Birgitta

Birgitta sa...

Visst är det roligt med loppisar det är sådan tur att dom finns och dom blommar upp överallt nu till sommaren.
Kram Björklyan

Annika sa...

Härligt med loppis! Vill till Koppom en tur till helgen, är något speciellet jag ska ha, kanske du vill med?

Klart jag är intresserad av pyssel!!! Garaget? Hmm... Vad har du nu hittat på?

Kram Annika.

Tvert-om-tanten sa...

Det er jammen herlig at det er loppiser igjen, det er fler som sliter med abstinenser ;-)Til helgen er det på'n igjen! HERLIG!!!!! Tror jeg venter med å vise loppefunnene til jeg er ferdig med loppemarkedrunden nå på våren, samle opp... det frister så lite å gjøre innlegg når det er så fint ute.
Ha en fin kveld!

lisbeth sa...

Jag samlar oxå på blåvitt porslin, har ganska stor sortering nu, det är roligt att använda spec på sommaren..Kram Lisbeth

♥ Pia... sa...

men NU då ska jag fäll könne kike in te däg..begriper itte hörtt tia tar vägen..Jo en tidsslukare är förstås ..jobbet..men sen då..ja jag är ute och försöker rädda gräsmattta efter bygget..puh säger jag ..vecket sletjobb..men nu har jag "raka" backen som pappa bruker sägge...har bare baksia kvar..!!..Sen ska jag måla ..måla..men först måste jag kvistlacka..giss om det är kvisthål i nye romme vårt??..jo tack..en hel del ..det blir te å kvistlacke ALLT hele väggera ...:) sen så har jag målat fyra stolar te carro..de är inte klare än,..men ska bli det idag ..ikväll menar jag..efter jobbet..hur går det med VV...det går la skitbra för mej:)..7,5..bare en sisådär tre kanske kvar..sen så ska jag läre mej och hölle mej där å?? dä blir varre dä...nu ska jag på planeringsdagen..tjing..kram..från stan..PIA

Annas infall sa...

Hej...
Vet du jag har KÖPFÖRBUD på loppisar... ha, ha, ha... Närå.. men min man är så trött på att jag köper skräp som han uttrycker det. Jag tycker det är världens fynd. Så är det, man ser olika på saken. Önskar att jag kunde rensa här hemme och han en loppis, det vore bra.
Ha det bra. Kram;Anna

Carina sa...

loppisfynd är så roliga att ta hem man känner sig super nöjd!!!kul med loppis, vi ska ha en här i Luleå den 9 maj, jättesvårt att få en plats där för att sälja... tyvärr men det är höjdpunkten, sen får man vänta tills hösten om man inte vill åka ner till Piteå förståss.
kram
carina

Birgitta sa...

Hej du!
Tack för titten hos mej. Klart jag ska till Brunskog i juni. Då får du allt komma och presentera dej för mej. Plats L 24.
Ha ett bra avslut på vecka.
Kram Birgitta

hönemor sa...

Hej du. vilka fina loppisfynd du har gjort, och så billigt. Det är sällan någon planta dör av torka, det är vatten som är boven. Va kul du måste ha det med tösera, och vilka fina väskor dom har sytt. Kram. Katarina.

Anonym sa...

Vad härligt att få lindra sin abstinens?! Jag älskar att gå runt och "rota" bland alla saker som är på borden och ibland så gör man ett jättefynd och då är dagen ja veckan fulländad, så knasig man är?

Ha en skön helg
Kram Pernilla

promenader på landet sa...

Hej! Vilken fin titel du har på bloggen och fin första bild snacka om utsikt!
Ha det bra kram Maria

Viola sa...

Visst är loppisvärlden underbar både att besöka och fynda...och det har du ju verkligen gjort och även jag i österlen och dessutom är det kul att stå emellanmåt...ha en skön kväll, kram

här är gudagott att vara sa...

Jäsikens va kul det är med loppis!
Jag var iväg efter jobbet i dag,
jag köpte ett så fint trädgårdsbord
med stol till, stolen var lite trasig på ena benet men det fixar gubben. Syrran kom också hon fyndade också.
Haregott i veckan!

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
heldige du som får gå på loppis! Hos meg er det nesten aldri loppis, og om det skulle være så har de bare skit...ingenting å kjøpe:(
Nord i landet er det lite med loppis, mest i sør (rundt oslo området)
Antikviteter finner man nesten aldrig, om man finner noe så er det kjempedyrt.

Her får vi altså klare oss med nye ting;) hehe

Ønsker deg en kjempefin ny uke!
Stor klem fra Chatrine:)

Huset vid ån sa...

Hej Annika! Hoppas allt är bra med dig! vad trevligt med lpppis, jättefina saker...vad kul det är när man kan fynda! Ha en riktigt trevlig valborg! Kram Therese

Glitter och Marsipan sa...

Hej Annika.
Å,vad roligt det är att fynda lite på loppis.fint porslin kan man ju inte få för mycket av.
Vilka snygga jeansväskor,och återanvändning också.
Må så gott
kramar Anette

Mitt Egnahem sa...

Hej!
Islagskrok, vet precis vad du menar, men har tyvärr ingen inne just nu. Ska försöka få tag på mer smides-saker. Tyvärr kan jag inte hjälpa just nu! Trevlig Valborg. MVH Mitt Egnahem/Nyhems byggnadsvård