torsdag 30 april 2009

Långt mellan.......

livstecknen.......

har det blivit här på bloggen...... o mellan kommentarerna också..... är runt hos Er alla o kollar men har slarvat med skrivningen....både här o där.......men suger i mig alla vackra bilder o underbara texter gör jag.....

det har jobbats...... bl a nu i 3 nätter....

det har rensats..... man brukar säga att man har huvvet opp o bena ner men här har det varit "rava i väre" i flera dager nu.....:) brännässlor o "kveke" har utrotats o fram har kommit små vackra plantor......
rosor har kapats o jag tror jag lyckats med konsstycket att mörda en......
har en... hade en jättestor vit alpros som nu är bara ca 20 cm i från marken..... var tvungna att kapa den för målning skull.... och för att en ny spalje ska upp..... kanske vill den skjuta skott... kanske inte.....
Valborg ska tillbringas på avslutning med skidklubben..... en tradition sen flera år tillbaka.....
sen blir det nog en lung helg.....


Kom på att jag aldrig visade mina helt klara ägg i påskas.....

ja så blev dom......

i helgen var jag o grannen på loppis..... igen.... o jag hittade lite smått o gott....." en tidningskorg" broderad.... att hänga vid sängen tror jag.......

lite fat o en duk till framtida syprojekt... en tekopp till mammas servis.... hon har knäckt ett par koppar o det är kul att kunna kompletera..... vasen är märkt Tilgmans 52 o slank med av bara farten för att den var läcker.....

säger inget om färgvalet på mina saker.....:)

till sist blev det nåra nystan garn på garnaffären...... en liten kofta..... i pastellgrönt o lite melerat..... bara för att ha nåt att göra mellan helgen....

Ja det var ett liiitet livstecken från mig.....
helgen ska bli lugn o det lutar åt loppis på lördag....:)


Önskar Er en härlig Valborg
Kram Annika

" En kan allrig väre stolt övver å ha bestämt förrns en ser hôss blev"

29 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Å, ja blir då lôppissugen ja mä, du...här finns inte en endaste lôppis ännu....fina grejer har ju hettat mä...en sån bricka hade jag en gång ..ä inte den gjord nônstans i Arvika??
kram på dig!!

Hobbygåsa sa...

Det er jo koselig at du blogger innimellom da, og ikke forsvinner helt. Jøss så mange loppis du har der du bor da. Ser ut som det er mer populært i Sverige enn i Norge. Ihvertfall mer populært enn her jeg bor. Så fine eggene dine ble! Det ser veldig gøy ut, kanskje jeg skal prøve til neste påske. Jeg er litt redd for å begynne på noe nytt, det finnes en begrensning på hvor mange hobbyer jeg kan ha hehe. Men alt til sin tid da. Kos deg med våren,blogge kan vi gjøre når høstkveldene kommer tilbake :-)

Granne med Selma sa...

Här kommer en stor valborgskram från mig till dig!
KRAM

♥ Pia... sa...

Nää men se goddagens:)..är inne vid datorn som alra hastigast...sitter annars ute och njuter...mor fick pinsen på posten idag..och tackar...fina ägg du lagt....trevvlig hälg te ere alle däroppe ..en varm & solig kram från staaaan..

Annika sa...

Tack för loppisturen! Trevlig valborg! Kram.

hönemor sa...

Hej du, vi får hoppas att det skjuter något från stôlken, så att du får tillbaka rosen. Fina köp på loppis, vasen tror jag är rätt värdefull. Fatet bak de fïna äggen är det märkt MA. Ha en härlig ledig helg,Kram Kataria.

Helena sa...

Fina fynd! Jag är ju som jag är, så koppen och vasen hade jag mycket väl kunnat tänka mig. Gillar faten oxå. Det är nåt speciellt med den däringa blå färgen.... Hoppas du fick dig en gooo dag med rabatter och hästskit! Vi har ätit kolgrillat kött... Inte fel! Kramar

promenader på landet sa...

Vilka fina loppis-fynd det är alltid kul med gamla fina saker!
Kram Maria

Vardags-mirakel sa...

Jag gillar dina påskägg jättemycket! Hoppas du fick bukt med ogräset, obehaglig ställning om man står för länge ;-) Ha det bra, kram Eva.

Helena sa...

Heeej igen Annika! Jag har en överraskning till dig på min blogg! Kramar

lisbeth sa...

Fynd på loppis är nästan mer värt än dyra saker i antikboden, man blir så tillfreds, mycket glädje för liten slant...kram

MiaMaria sa...

Hej!

Mina Pelargonier ska hamna i blomlådor och i ett brickbord...så lite har planterats...men de som ska i blomlådorna får vänta....kan ju bli frost än...vem orkar bära in alla mina lådor då....så jag har det roliga kvar......

Vilka fina ägg du pysslat ihop!!!

HA´en skön helg!
MiaMaria

Carina sa...

Hej,
hoppas du hade en trevlig valborg,kul att höra om du fann något på loppisen. Nu på lördag är den omtalade prylmarknaden i Luleå så där kommer jag nog att vara hela dagen!!!
kram
carina

Viola sa...

Härligt med ett livstecken ifårn dig och tack för kommentaren....här har det ju ändå hänt åtskillligt sedan jag sist var inne och läste...hoppas du har en skön ehlg, här har vi haft underbart väder och imorgon bär det av till storstan på stor bloggträff, så spännande. kram

Ullis/Leva på landet sa...

Det är väl skönt att få ta bloggandet som man känner för det. Så fina saker du har hittat. Har inte varit på loppis sedan förra sommaren, men nu längtar jag.


Ha det bra!
Kram Ullis

Helena sa...

Hej!
Man kan inte alltid ha tid för datorn, det är ju så...
Fina ägg du gjort, är du runt på marknader och så och säljer allt fint du gör, eller pysslar du bara för eget bruk?
Ha det bra/ Helena

Birgitta sa...

Hej!
Ser att du fyndat ett par blå tallrikar. Jag har några sådana i skåpet!! och de är så fina. Fått dem efter mor. Jag har köpstopp på loppisar, så jag går inte på sådana tyvärr. Men i sommar måste det bli något besök. Det är alltid så kul att läsa din blogg. Ha det så bra.
Kram Birgitta

Morfars bod sa...

Vilka fina fynd du gjort.
Här har loppisarna börjat vakna också
så något klipp kanske det blir framöver.
Annars är det krafsa i rabatterna som gäller.
Trevlig söndag, V.T

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Jeg er inne hos deg for å ønske deg en fantastisk fin søndag!
Klem fra Chatrine:)

VIKTORIA sa...

Hej Annika, nu var det alltför länge sedan jag var hos dig. Känner igen din beskrivning att tiden inte alltid räcker. Jag måste erkänna att det var så länge sedan att jag missat inlägget som jag väntat på så länge - rundtur i vävstugan. Vilka fina grejer! Häftigt med det tovade garnet (har bara sett smycken gjort av det tidigare) i gungstolsmattan och dina rutor bli superfina. Det är glesripsrutor, ellerhur?
Det var inte lika blått i vävstugan som det är bland dina loppisfynd :0). Den där lilla tidningspåshängaren var supercharmig. Det är roligt det där, mina mattor är aldrig så gröna som mina loppisval. Ha det så bra i vårvärmen, Viktoria

Birgitta sa...

Nu har jag en tävling hos mig.
Kram Birgitta

Birgitta sa...

Hej!
Vill bara tala om att du har något att hämta hos mej.
Kram Birgitta

här är gudagott att vara sa...

Har varit inne och hälsat på.
Haregott!

Älfgärdet sa...

Tack för dina ord...
Efter att ha jublat efter friskbesked & stressat mig fram till partaj så går jag nu & blir djupsinnig & "tänk om" kommer förbi... Men ta mig ut bland rostaggarna här tror jag gör susen. Så man kan studera livets små mirakel på nära håll :).
Tycker att vi ska fundera på en värmlandsträff medans det är varmt & gôtt väder,dvs innan sept !;)

Stina sa...

Kram till dig du goa lilla gumman.:-)

Annas infall sa...

Ja hallå där!
Här kommer ett livstecken från mig...
Jag ..sedan jag börjat jobba nästan heltid räcker inte tiden till... könstigt?
Jag får inte till bloggandet. Inläggen tvingar jag mig till ...mett i natta.
God natt...
KRAM: Anna

Anonym sa...

Om än det glest mellan inläggen så är det trevligt när dom kommer....
Kul med loppis, längtar till alla sommarloppisar som snart "poppar" upp här och var.

Kram Pernilla

Matilda sa...

Hej!
Tack för att du tittade in hos mig. Kul att du tycker det! =)

Mvh Matilda

Målargården sa...

Kul att se ett litet livstecken=)! Här har också "assola peka up i vädrä". Jag har lyckats med att ta dö på TVÅ rosor.....eller vintern har gjort det. Totalt dött inte ett liv. Skit trist! Annars har här rensats och krattats, skrapat fönster och snickrat kaninbur....ja, det sista gjorde ju mannen då!
Ha nu en bra vecka! / Kram Eva-Mari