måndag 11 maj 2009

Har jag tråkigt eller har jag tråkigt......

Nu tror ni väl jag fått fnatt när det kommer ett inlägg till ...... men jag har som sagt tråååååååkigt.......
o anledningen till denna tristess ser ni här......

attans hälsena.....

men ett besök hos Farbror Doktor idag resulterade i infl.hämmande tabletter o ytterligare 10 dar i stillhet.......

suck.....

här är det jag tillbringar mina dagar....

stickning, tidningar, teve o dator inom räckhåll......

alltid nån tröst i eländet.......

nu är det ju så att jag inte har nåt alls emot att sätta mig ner o förlora mig i en bra bok eller en vacker stickning eller Blogglandia....... bara jag får välja själv när...... om jag tvingas blir jag otroligt rastlös o orolig o kan inte koncentrera mig på nåt.....

tankarna irrar o det finns plötsligt hur mycket som helst att göra när jag ser mig omkring..... konstigt.... jag som aldrig brukar se brôte o damm annars.....

men liiiite har jag gjort iallafall..... sittandes på en köksstol med foten i vädret....

vi har ju innanfönster.... o dom ska man ju limma igen varje höst.... tejpremsorna har genom många år lämnat lite limrester efter sig o nu när jag handlat ulltätninglister behövs inte dessa remsor längre..... alltså blev det till att skrapa...o blöta....o skrapa....o blöta... ja ni förstår säkert....

men bra blev det o jag ska fortsätta allt eftersom..... det är ju inte riktigt nog varmt nattetid för att ta ut allihop.....

skrapa, fönster o trasa..... mina vänner nu nåra dar....



Ha det så gôtt

Kram Annika


" Dä bäste sätte å spare på tia dä ä å annvänd'na"



26 kommentarer:

promenader på landet sa...

Oj, vad svullen din fot ser ut, inte bra. Du får försöka fördriva dagarna så gott det går. Jag brukar försöka tänka på de som har det värre och då känns det lite bättre! Jag tänker på dig! Kram Maria

Birgitta sa...

Det ser inte så bra ut med den svullna foten. Hoppas den blir bra snart och du kan springa omkring för fullt. För jag tror att du är en tjej som vill vara igång jämt.
Ha en så bra vecka som du kan ha.
Kramisar Birgitta

Vardags-mirakel sa...

Ta det du bara lugnt i din vackra hörna, tycker det är kul att du gör täta inlägg. Ha det bra, kram Eva

Viola sa...

Din stackare, låter inte roligt alls och nu när man vill vara ute och röra på sig...får hoppas det nu ger med sig,,,krya på dig kram VIOLAN

Helena sa...

Ajajajaj.... Vad segdraget det är för dig!! Och enerverande när man VILL göra en massa och foteländet strejkar!!! Hur gick det med din smörbytta? Fick du fason på´na? Vad gäller täta blogginlägg från dig så är det bara trevligt vettu!!!;o) Kram på dig!

Helena sa...

Hej!
Vad tråkigt med foten! Hoppas solen kommer snart så kan du sitta ute och mysa...
Ha det gott/ Helena

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att du har så mycket att göra när du inte kan springa runt:). Hoppas verkligen att du får ordning på hälen nu när du fått medicin.


Kram Ullis

hemtrevnad marie sa...

Uschianemejen då...setter ho alldeles vinn och skack mä foten i väre...nä nu töcker ja allt sönn om na!!:(
Tur att ho har sô möe trevlit innôm räckhôll i allefall:)
krya på dig nu!!
kraam

♥ Pia... sa...

Tjaa..jo du sparer på tia det förstår jag det:)..Hoppas att de där tabletterna hjälper nu då....Ja det är faktiskt så att NÄR man ska sette still på aschle da minsann kryper de i en ..så ärre mä meg å..annars minsann kan jag sitta vid datorn hur lääääänge som helst..om det inte är nöt fel på mej ..men vad synd att jag inte var hemma nu då...typiskt .....får ta igen det ..Pia

Hobbygåsa sa...

Uff stakkars deg, dette høres ikke godt ut. Er så enig, det er greit å ha hobbytid, men når vil jeg velge selv - det er slitsomt å bli sittende slik. God bedring til deg!

Annika sa...

Ja stackars dig! Det är så typiskt att man vill göra så mycket, när man inte kan! Jag har planterat lite idag, men sen tog orken slut. Kram Annika.

lisbeth sa...

Ta det lugnt i din goa hörna, nån gång måste man få va onyttig, tempot har kanske varit för högt, då säger kroppen ifrån...simma lugnt...
kram Lisbeth

Pumlans flitiga fingrar sa...

Huga, foten ser svullen ut!! Bäst att lyda doktorn då!
För mig som jobbar heltid så verkar en time-out ganska lockande, men inte till priset av en väldigt ond fot inte. Njut så gott du kan, snart är du i ekorrhjulet igen.
P.S. Vad läser du?

Inspiration i vitt sa...

Ååå vilket slitjobb du sysselsätter dig med, men förstår att det är nödvändigt. stackare där hoppas att du hittar lite roliga saker att göra ibland i alla fall.
Kramar till dig/Ingela.

Målargården sa...

Oj, sånt är inte kul. Då kan jag tänka mig att du har finkammat nätet på allt vad bloggar heter. Det värsta jag vet är att bli stillasittande på det viset! Du får verkligen krya på dig snabbt./ Kram Eva-Mari

Barbro sa...

Din hälsena ser inte riktigt bra ut!
Så då får du ta det lungt ett tag.
Kan du inte ta fram en stol och se och inspiraras av din fina utsikt isället.
Nåja, din tid kommer! Var så säker!

Anonym sa...

Stackars dig! Hoppas du snart är frisk igen! Visst är det märkligt - när man har mycket att göra vill man bara sitta ner och ta det lugnt. Och när man måste göra det - då finns det massor man vill springa omkring och pyssla med!

Krya på dig!

kram Karina

Elzie sa...

Vad tråkigt med foten. Hoppas det går över snart när du nu fått inflammationshämmande. Är jobbigt när man inte kan vara igång som man vill.
Ha en skön kväll i alla fall.
Kram Elzie

Huset vid ån sa...

hoppas du verkligen blir bättre!! det är tur att det finns så mycket fina o mysiga bloggar som man kan titta på...Krya på dig! kram Therese

alidas sommaräng sa...

Det var inte kul med en inflammerad hälsena-kan ta lite tid att bli bra.Men du får väl fortsätta att "jobba" sittandes - ta det lugnt!
Hopas du piggnar i snart Kramar Laila

Mjuka sa...

Krya på dig så mycket!! Inte roligt alls! Styrkekramar till dig
Malin

Mia sa...

Nej vad trist, håller med om att det inte är kul att bli tvingad att sitta still - det vill man ju välja själv när man gör. Fick annars ihop en socka på resan, första jag gjorde var att dyka in i den lokala garnbutiken =) Beroende? tja...
Sköt om dig!
H: Mia

nea i det gula huset sa...

Hej du!
Jösses vad den hälsenan ser svullen ut! Kan tänka mig att den gör ont!
Hoppas du snart blir bättre så du slipper sitta still! :)

Trevlig helg!
Kram Nea

här är gudagott att vara sa...

Svullet ser jag, ont aj aj aj.
Kan du gå på foten?
Jag skall säga dig att för ett halvår sedan hade jag så in i hel...ont i min högra häl, jag kunde knappt stödja på den gick till doktorn men fick ingen hjälp där, ju smätrstillande förstås.
Ett repotage i en helgbilaga om ont i fötter och hälar tipsade om inlägg i skorna som Mats på Sport medic i Sunne hade gjort till kvinnan i repotaget nu var hon besvärsfri.
Jag ringde till Mats och fick en tid för besök och undersökning.
Nu är jag också nästan fri från smärtan i hälen han fixade inlägg till skorna allt var klart på en timme.
Prova det kan kanske hjälpa dig också.
Haregott!

här är gudagott att vara sa...

Svullet ser jag, ont aj aj aj.
Kan du gå på foten?
Jag skall säga dig att för ett halvår sedan hade jag så in i hel...ont i min högra häl, jag kunde knappt stödja på den gick till doktorn men fick ingen hjälp där, ju smätrstillande förstås.
Ett repotage i en helgbilaga om ont i fötter och hälar tipsade om inlägg i skorna som Mats på Sport medic i Sunne hade gjort till kvinnan i repotaget nu var hon besvärsfri.
Jag ringde till Mats och fick en tid för besök och undersökning.
Nu är jag också nästan fri från smärtan i hälen han fixade inlägg till skorna allt var klart på en timme.
Prova det kan kanske hjälpa dig också.
Haregott!

Gårdsromantik sa...

Men stackare där - hoopas det blivit bättre!

Kram Maud