måndag 25 maj 2009

Hemme på backen....

ä ju.....
inga större utsvävningar har gjorts dessa dar....
men en liiiten testgjutning av betong klarades av.....
en massa grejer behövdes....
betong, hinkar, byttor, formar ja allt som tänkas kan användas......

en släpkärra med sand som "bord"..... måste ju tänka på ryggen...:)

o sen var vi igång.... grannarna o ja....



rabarberblad, tavlor, plattor, krukor..... you name it.....

har varit o tjuvkikat liiite idag o det ser bra ut än så länge...... imorrn ska vi skaka ur krukor o byttor o se det färdiga resultatet..... detta ska göras igen... var så säker..... jättekul.....

sen tillbringar jag ju dagarna ganska stillasittandes.... stickar på en sjal..... läser lite i en bok...... o syyyyyr.....

det kan man ju göra med en fot....:)

tog o slaktade ett påslakan o ett lakan.... blev ett par linnen i blått o lime.... fann en kanonbra modell för min figur...:) sen gick hjärnan på helvarv ett tag..... ville ju sy mera.... aha.... duken från Kupan med ett hål o en fläck.....

fram med den o testa... javisst det blev ett linne till.... nu går jakten på en linneduk lagom tvättad o sen har jag en jättefin hemvävd dräll som är trasig... o den ska få bli ok denna gång....

ja ideér fattas inte.....


klicka för att se bättre.... även rotet bakom micron kommer fram då...:)

på torsdag är jag frisk igen o ska börja jobba....:) tror det blir lite tufft jag men testa ska jag....

o sen måste jag ju bara tala om att jag hittat massor av fina bloggar..... nåt gott hade det med sig iaf.... har varit runt o läst o sparat en massa tips i "hårddisken" som kommer att ploppa fram allt eftersom.....

nu blir det till att softa lite framför teven o sen rota liiiiite efter mer tyg..... har ju bara nåra dar kvar.....

Ha det så gott allesamman

Kram Annika


" Lev nu o känn att här ä bäst. Itteannre sia knuta"



15 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vad spännande det ser ut med gjutningen! Skönt att du mår bättre in din fot och hoppas det funkar att jobba på torsdag! Kram Maria

Helena sa...

Vad du grejar! Den där blå tunikan var ju gööööörsnygg!! Som du förstår sätter du griller i huvet på mej!!!!! Hoppas att jobbdebuten på torsdag går bra! Var rädd om dej själv bara!
Kramar

Birgitta sa...

Hej!
Förstår om du har svårt att sitta still med din fot. Hoppas dina rabarberblad blir fina och vad ni nu har gjort allt.
Dinna toppar ser fina ut. Ibland får man ta vad man har, som Kajsa Varg sa.
Hoppas du har det bra nu när du varit igång så mycket. Så vila nu en stund. Kram Birgitta

hönemor sa...

Hej du, oh va roligt ni måste ha haft det, ska bli skoj att se resultatet. Linnena var jättefina, påslakan o lakan är ju några meter tyg ,så det kanske räcker till ett linne till i en annan kombination. Överansträng inte foten när du ska börja jobba, har ni inte någon sparkcykel som du kan använda. Kram Katarina.

VIKTORIA sa...

Halloj, ska bli spännande att se det färdiggjutna resultatet. Linnet som du gjort av duken ser så fint ut. Bra idé! Krya på dig, Viktoria

Pumlans flitiga fingrar sa...

Jättesnygga linnen det där! Vad är det för mönster du hittat?
Kul att du är på gång igen, trots foten, eller kanske tack vare den?
Gjuta betong låter också så himla kul, någon gång ska jag prova....

♥ Pia... sa...

Hej..jag glömde visst att skriva här..tror bestämt jag börjar bli vilsen:)..visst är det kul med betong..skulle kunna greja hur mycket som helst..du visar väl vad du gjort sen när det torkat?..Natt natt..nu MÅSTE jag sova..börjar jobba före tuppen t.o.m i morn..PIA

Morfars bod sa...

Men så snygga grejer du sytt.
Gjuta i betong är kul men mycket
söl.
Ta det lugnt med foten bara.
Mvh, V.T

lisbeth sa...

Du och dina grannar är ju otroligt kreativa, man kan få mindervärdighetskomplex för mindre....gud vilket långt ord..ska nog inte finnas i ordlistan överhuvudtaget...
kram Lisbeth

Viola sa...

Dom dära reultaten hoppas jag att du fotar snart och så skönt att höra att "hon" kommit hem till dig....:-) KRAM

Tvert-om-tanten sa...

Hei Annika!
Innom som snarest for å ønske deg god pingsthelg =)

Inspiration i vitt sa...

Hej Annika,vilken hejare du är på att sy, dina linnen är såå fina.
Kul med betong, har aldrig provat men skulle gärna vilja.
Kram på dig/Ingela.

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att det grå bra när du börjar jobba igen. Att gjuta är superkul. Har gjort det med barnen i skolan och ska definitivt göra det hemma också.

Kramar Ullis

Granne med Selma sa...

Förra året tänkte jag ofta och länge på att jag skulle gjuta i betong... men tänk! Det blev visst inga alster bara genom att tänka...I år ska jag istället satsa på att GÖRA och inte tänka så mycket :-) Ska bli kul att se resultaten.
Kram Sussie

Annika sa...

Det gick ju bra med betonggjutningen! Rabarberbladen ropar på mig för att hängas upp... Dina linnen är skitsnygga. Kram Annika.