måndag 18 maj 2009

Jag går på små rosenröda........

mooooooln......

idag har jag darrat mig iväg till vår lokala "kotknackare"..... svetten lackade o magen värkte........
var som sagt liiiivrädd.....
in kom jag till en pratglad man i sina bästa år.....
jävlar vad sne du är var kommentaren....
inte kändes det nåt bättre efter det....:)

en maskin startades o han värmde upp o masserade min rygg....(läs rumpa)....
den har inte slutat skaka än.....

så klämde han lite här o sköv lite där o sen skulle det knaka o det gjorde det med besked..... sen på´t igen med maskinen o så var det klart.....


jaha ja.... vad var nu detta att vara så rädd för....


höften rak o snygg o förhoppningsvis håller den sig i skinnet..... ett återbesök om 14 dar för att kolla....

nu är det upp till mig att ta det lungt o försiktigt så det inte hoppar tebaks....
men det är inte så lätt ska jag säga....
har fotat min hallspegel.... i brist på annat.....
en gammal rakspegel med liten hylla alldeles lagom för familjen Hustomte o en klädvårdsborste.....
borsten har ett alldeles underbart broderi i Petit Point.....


så var ju tvungen att föreviga den beryktade smörbyttan.....



inte gick den att bleka inte..... har testat med diverse huskurer men byttan den är fortfarande brunaktig......

nu får den bli blomkruka ute på altanen i sommar.....



i onsdags fick jag en underbar present..... tre snygga tyger till lappteknik.... de var ju bara så JAG......
klick på bilden o se varför.....
stickande småfeta hönor.... garnnystan o ett blått melerat.....
tankarna snurrar o jag måste komma på vad som ska göras.... måste ju bara fixa till nåt.....
ja det var det.... nu är det bara att fortsätta softa o ha det bra....:) ska blogga runt rejält nu i kväll för guben jobbar...... o sen är det säkert nåt bra på teve.....
ska inte skicka en endaste tanke till mina jobbpolare..... skulle ju ha jobbat nu tre nätter.....
nej viiiiila var det....:)
vill tacka så hemskt mycket för alla uppmuntrande kommentarer om min j....a fot o ja den känns bättre efter en veckas medicinering.....
TACK
Kram Annika

26 kommentarer:

Pumlans flitiga fingrar sa...

OOOh, jag vet hur det känns när de bryter och har sig, men det brukar kännas skönt efteråt.
Sköt dig nu, så det inte hoppar tillbaka i fel läge igen.

Birgitta sa...

Hej! Hoppas du blir bra i ryggen nu. Det är ett elände när inte den vill vara med. Du har ju i alla fall en väldigt fin tid att vara hemma och vila upp dej på. Och vilka underbara tyger du hittat. Hönor som stickar.11111 Var hittar man sådana? Här har vi haft trist väder idag med småregn hela dagen. Har vävt i em. Nu ska jag ta det lugnt också och kika runt på bloggar och läsa allt kul som alla skriver.
Ha det så gott och kramis Birgitta

Älfgärdet sa...

Gôtt att höra att det kändes bra hos knotknackaren. Jag tycker också det verkar läskigt... Själv funderar jag på att skaffa mig en spikmatta för att få igång cirkulationen i skuldror & axlar - jag är spänd! Har blivit värre sen jag börjat studera & sitter still vid böcker eller dator...Måla är bättre! & du den där smörbyttan är ju gôrfin som den är! Fast det är synd på det vita locket. Köpte en soppterrin i Danmark i somras som såg ut så & antikhandlarn hade mödat sig med att leta upp ett snarlika lock - alldeles för vitt. Men jag ville ju ha den skabbiga terrinen, inte locket!

Helena sa...

Nu blir du nog bra ska du se, man behöver ruskas om ibland!
Ha en bra vecka/ Helena

hönemor sa...

Hej du, va bra att du blev hjälpt med ryggen och att foten¨är på bättringsvägen, så att du kan springa runt på loppisar och visa oss fynden. Gôrfina tyger, tyget med hönorna skull ha passat mig. Kram Katarina.

♥ Pia... sa...

Du dä va att en salig balnning du bjur på idag..småfete höner och rosa moln...rakspegel vibrerande rompe:)..ja se Annika ..dä ä du de..hoppes nu innerligt att du kan hölle deg i skinne..annars för du göre omet..kram..från staaaan..och jag är mätt som bare den..PIA

Titti underkalas-eken sa...

Härligt att det gick bra hos kotknackaren! Hoppas det håller i sig med. Jag har alltid tänkt jag ska gå, då jag har mycket problem med ryggen, men har inte riktigt vågat än, men nu kanske man ska ta sig i kragen om det inte är så läskigt iallafall?

Tygerna var ju väldigt roliga, personliga och söta. Kul att se vad du kan hitta på med dem:)

Kram Titti

Granne med Selma sa...

Nu får vi allt höppes att du är kurerad både här å där sö du slepper värk å annet elänne. Tur det finns kotknackare! Har själv varit iväg flera gånger.

10 dar i stillhet... orkar du det? Du får väl inte armbågsinflammation av all binning då när inte benen får fara som trumpinnar?
Kram på dig

promenader på landet sa...

Vad skönt om du blev bättre i ryggen! Jag brukar gå till en massör ibland, när jag får nackspärr och det är inte heller så dumt! Ha det så bra! Kramar Maria

lisbeth sa...

det har jag hört några ggr, från samma kotis, tror jag, "jävlar va sne du ä", lite vibrationer,lite knyck här och lite tung massage där och rompa känns nästan bortdomna...dreck möe, älsk litte, tat vackert...och se dä fungerar faktiskt alltid efter några dar är man som en ny människa..men se nacken, DEN får han allt lätte bli...
kram Lisbeth

Inspiration i vitt sa...

Hej Annika, vad skönt att höra att du blivit bättre, det lät bra det där, skulle behöva gå iväg jag med till vad som helst känns det som bara jag blir bra i min rygg och nacke.
Nu förstår jag att det snurrar i ditt huvud vad du ska göra med de fina tygerna.
Kram på dig/Ingela.

nea i det gula huset sa...

Hej du!
Det där besöket lät ju faktiskt inte så dumt!
Jag fasar själv för att gå till just en kotknäckare. Men nu kanske jag kan ta och fundera en gång till! ;)
Skönt att höra att din fot är bättre oxå!

Ha en bra vecka!
Kram Nea

ChatrinesLiving sa...

Nå får vi håpe du blir bra igjen!
Ikke godt å ha vondt i ryggen...

Blir jo spennende å se hva du skal lage av de nye stoffene:)

Hos meg blir det ikke så mye håndarbeider for tiden, jeg er nemlig ute i hagen å nyter solen før det skal komme regn til helgen.

Ønsker deg en finfin kveld!
Klem fra Chatrine:)

Annika sa...

Har ändalykten slutat darra? För snart bär det iväg på loppistur igen! Hoppas vi fyndar på torsdag! Kram Annika.

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att det blev så mycket bättre. Hur går det med hälen då. Hoppas att den också blir bättre snart. SE nu till att du verkligen vilar och talar om för alla att du inte kan göra någonting alls...

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Annas infall sa...

Hej där! Jaha du måste oxå gå iväg och dra rätt dig?
Det händer då och då.... önskar att jag inte behövde...men det är väl inget att göra något åt. Jag vet var skon klämmer... man ska träna, men ack så tråkigt det är. Jag avskyr att springa...hela jag kommer i otakt...kan man säga. Fy.
Hoppas du blir bättre och bättre.
Ha en trevlig helg//Anna

Helena sa...

Vad bra att du fick träffa nån som kunde sin sak.... Nu bättrar du dig nog snart ska du se! Hönorna var underbara!!! Suveräna!
Kramar

Morfars bod sa...

Häftiga hönor !!!!!
Håller tummarna att ryggen sköter sig nu, inte kul att vara sned inte.
Tur det finns de som kan bryta till oss tanter.
Ha en bra helg, mvh Vilda Tanten

MiaMaria sa...

Hej Annika...

Hoppas att det ordnar sig nu när du knackat dig rätt....lite läskigt är det allt när de knäcker till en....

HA´en bra helg!
MiaMaria

Vardags-mirakel sa...

Fina bilder på spegel, borste och tyger. Så bra att din fot känns bättre, lite jobbigt att rumpan ej slutat skaka...men du ska se att det ger sig ;-) Själv hostar jag o fryser, har åkt på en dunder-förkylning. Önskar dig en trevlig helg, kram Eva.

Viola sa...

NU FÅR VI HOPPAS ATT DT LYCKADES...OCH DU DEN DÄR BORSTEN STOD DET Viola PÅ DET KAN JAG LOVA DIG...HOPPAS HELGEN ÄR SKÖN KRAM

meas vardag sa...

Halloj! Är här för första gången och har fnissat en stund åt dina kloka ord! Stämmer så bra allihopa! Kul att läsa på dialekt. Själv är jag från västergötland och här har vi en rolig dialekt med! Jag gillar den. Kommer tillbaka igen en annan dag. /Anna

Huset vid ån sa...

Tack för titten hos mig...Visst blev det fynd i Nora! Hoppas du mår bättre!Kram Therese

här är gudagott att vara sa...

Va bra att det känns bättre,
ja de kan de där kotknackera.
Det blir för dig att hålla dig lite i stillhet.....
Det kan faktiskt vara skönt ibland,
passa på att njut av allt som slagit ut i naturen och trädgården nu är det ju ljuvligt.
Haregott!

Marie sa...

Aldrig kul att ha ont i ryggen, hoppas brytandet och bändandet hjälpte.

Ha en fortsatt trevlig söndag, kram Marie

hemtrevnad marie sa...

Gôtt att dä hjälpte hos han kotknackarn!!:)
Å du...smörbötta ä ju grann sôm ho ä vettja...ja säger som Madelene här ovanför...bötta ä fin...det ä lôcke sôm ä för vitt!!
Kram på dig!!