söndag 7 juni 2009

Quilt.....

på mitt sätt......
har länge suktat efter en stoooor härlig quilt..... att ha o krypa ner under dessa lite småkyliga sommarkvällar som jag hoppas det blir......
men efter nåra nätter sjukledigt blir inte lönen nåt att skryta med så drömmen grusades......
tills....
jag tog o tänkte till.... lite släkt med Kajsa Warg är jag nog.... man tager vad man haver....
ett påslakan från Ellos o ett lagom tjockt täcke från Jysk....
nån timme vid symaskinen....
o VOILA!!!!!!
en quilt....

visserligen inte från snygga affären på dyra gatan men ändå... en quilt....

ska bli härligt att få gosa på altanen....

sen ser man ju så många härliga ideer hos alla sköna bloggare.... kusin Pia hade gjort en härlig krans när jag var där o käkade frallor..... eftersom jag har en liten rostig hörna i trädgården blev det en i taggtråd här på Nytomta.... lite prismor o sen var det klart.....

kleck gärne för å se bätter....

idag är det kallt!!!! har precis kommit en rejäl regnskur så utearbete är inte att tänka på..... finns lite som väntar på mig....

men imorrn ska det bli bättre.... typisk att man börjar jobba då igen... 3 nätter... men sen ska det examas o sen är det ju sommarlooooov.....

Ha en härlig vecka på Er allesammans...

Kram Annika

" En får ta häckera där di kômmer när en ha gitt in i lives hinderlôp"





26 kommentarer:

Christin. sa...

Hej Annika.
Vilken härlig quilt. Faktiskt finare än en del som finns på dyra gatan.....vad duktig du är.
Här är det full fart som vanligt, fast mera stress. Har två nätter semester nu för imorgon ska vi åka och se när Simon ska på balen, på onsdag har vi en 50-åring, torsdag studenten, fredag ska vi ha en 9:a avslutning och på kvällen åka luftballong...lördag kalas..pust å stön....ska nästan bli skönt att jobba långvecka under midsommar....
Sen har jag ledigt i 5 veckor!!!
Kommer jag neröver ska jag hälsa på dej....lovar!
Kram från Christin.

♥ Pia... sa...

Men duuu vad snygg den blev taggkronan..men hur bär du dej åt för att böja nåt dylikt..det är ju vasst som fasen ??...quilten blev häftigt snygg..du kan du...imponerad som bare den...och av ett vanligt påslakan från ellos??..filt..hur tjock filt förresten..?och så sydde du i runtor se??..hmm nåt att fundera på..men nu har jag inte tid till nåt..får vänta på semestern...kanske då..nu har vi jämt komme hem från kalaset..mätt och gooo:)..ha de gött..kusinen ...

promenader på landet sa...

Vad duktig och pysslig du är!! Din quilt blev jättefin och ser så gosig ut! Ha det så bra och jag förstår att du är bättre i din fot nu när du ska jobba. Vad skönt! Kram Maria

Birgitta sa...

Hej på dej!
Vad fin din quilt blev. Oftast är det enkla som är vackert. Böja taggtråd - ta på dej arbetshandskar, så du inte gör illa händerna.
Vad bra att din fot tillfriskat nu så du kan sätta full fart igen.
Idag har vi inte haft något regn och jag tror att det höll sej torrt igår också. Men vad kyligt det är. Det blev vinterjacka på idag också.
Ha en fortsatt trevlig kväll
Kramis Birgitta

Annika sa...

Det var synd att inte våra tjejer vann fotbollen... Men det kommer fler gånger.

Din quilt blev verkligen bra, och taggkronan passar ju utmärkt till din "rostiga" hörna.

Kram grannen.

Leamarlené sa...

Vad smart att quilta på det sättet..och snyggt blev det med. Har inte heller någon än..dom är ju inte så billiga. Men det är en stor önskan i sommar att ha en vacker filt.

Kram, Marlene

hönemor sa...

Hej du, qvilten blev ju jättefin, tänk om du skulle ha sytt från början vilken tid det skulle ta. Taggtrådskronan blev verkligen gôrfin. Kram Katarina.

lisbeth sa...

quitat var en bra ide´, och snyggt blev det oxå..har faktiskt funderat på att ta fram sköna sovsäcken och krypa in i tidiga mornar och sena kvällar när jag sitter och läser- allvarligt alltså, inget skämt- som en stor sovpåse, man fryser så möe nu i dätte väre, ingen sömmar än...taggtrådskrona är rektit vacker, har litte dålitt mä trä å hänge i..annars
kram Lisbeth

Mormors Veranda sa...

Det blev ju hur fint som helst. Vad duktig du är! Likaså dina andra alster i förra inlägget,kanonfina.
Ha de gott!
Kraam Pling

Carina sa...

men du var då påhittig, en annan hade ju gått och dyrbensköpt denna quilt...men du hittar på en egen och precis lika fin!!!!
ha en underbar sommar,
kram
carina

Marianne sa...

Nu är jag här och tittar igen, tyvärr blir det inte av att jag skriver nåt annars. Jag vet ju att det är kul att få en hälsning. Jag blir lite nyfiken på vart Nytomta ligger. Känner igen namnet men det finns kanske fler.....Min h´man har släkt runt Högboda är det i de trakterna?
Hälsningar "nyfiken i en strut"

Viola sa...

Så himla fin den blev och så smart idé...här är nu slutspurten i skolan, stressiga dagar vill jag lova, hoppas dagen varit bra, kramen

MiaMaria sa...

Hej!

Vilket vackert täcke och krans du gjort......

Låter ju toppen med sommarlov...lite tid att ladda nya batterier till höst terminen....

Ha´det så gott!
MiaMaria

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen så fin pläd du sytt, det är så roligt att ha gjort den själv har två stora i garderoben som jag sydde för länge sedan så färgerna känns inte så rätt just nu.Vilken underbar rostig krans du gjort kanske jag måste göra något liknande.Tack för att du kikar in till mig.KRam TEss

Fru Ekeby sa...

Svejsan! Visst är det härligt när man blir inspirerad av andra bloggare! Din quilt och taggtrådskronan är en jätte bra idee´. Ha det bra önskar fru Ekeby!

Annas infall sa...

Jag klickade och gud så fint täcke!! Kanon bra!

KRAM

Tvert-om-tanten sa...

Her sitter jeg nedsyltet i forkjølelse og selvmedlidenhet... Har tatt det lugnt i dag, bakt kaker til en skoleforestilling i kveld (forhåpentligvis ble de uten basiller...), ellers har jeg faktisk sovet, og det skjer ikke så ofte (på dagtid vel å merke! ;-) )
Jeg vet ikke om vi har tv4, herregud, der ser du hvor bevandret jeg er på fjernkontrollen... Jeg tror ikke vi har det, uansett, det gikk nye Miss Marple-episoder på Nrk i vinter, og jeg ble så skuffet da jeg begynte å se og det ikke var Geraldine McEwan som spilte hovedrollen, det ble ikke helt det samme.

Vi skrives! Kanskje litt tidlig å ønske god helg, men det varierer hvor ofte jeg er inne på bloggen, så jeg sier det nå: God helg =)

Tvert-om-tanten sa...

Så på innlegget ditt etter at jeg hadde skrevet kommentar... Dynetrekket du har laget quilt av har vi maken til, det ligger faktisk i vår seng nå! Syns det er så mysigt mønster og fine farger =)

Anonym sa...

Hej Annika!
Vackert täcke du gjort, duktiga du!
Jag är inte funtad med denna form av skapande med förhoppningsvis kan jag få ihop det på annat sätt. Det hoppas jag i alla fall för nu ska jag öppna min butik i Charlottenberg här i höst.
Sitter och kollar på leverantörer och priser...spännande, en dröm som ska förverkligas.
Kramar till dej och dottern, det är en riktig goding, snäll och söt!Hoppas att de får en trevlig kväll på sin avslutningsmiddag.Stor dotera ska ta studenten på Fredag så vi kan inte vara med i kyrkan:(
AstaLena.

Vardags-mirakel sa...

Så vackert det blev, gillar verkligen färgerna på din qilt! Kronan har du fått till superbra! Ha det bra, kram Eva.

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Quilten ser ju Dö-fin ut...Vad duktig du är! Den måste kännas riktigt skön att svepa om sig med...Må så gott! Kram Therese

Granne med Selma sa...

Nämen nu tror jag att jag får fnatt! Jag bara ÄLSKAR taggkronan! Ja, täcket också förstås, men kronan är ju helt underbar! Tycker att du är en väldigt stor inspirationskälla!
Kram i massor

Ullis/Leva på landet sa...

Haha du har ju snott min idé *s*. Har ju ett precis likadant påsklakan som jag ska sy en quilt av. Har ju sytt av andra tidigare och de blir så bra. I något har jag inte ens ett täcke utan köpte stoppning på rulle. Det är nästan favoriten bland barnen.

kram Ullis

här är gudagott att vara sa...

Fiffigt, fint och bra pris.
Sy sin egen qvilt är ju toppen men jag vet att det tar tid.
Jag kanske skulle sätta mig vid symaskinen nu när allt har lugnat ner sig här hemma. Vi har ju haft student och skolavslutning och jobbat mycket.
Nu har jag semester och regnar det
i veckan skall jag försöka få till en qvilt jag med.
Haregott i helgen!

Viola sa...

Tack snälla för tipsen och ser fram emot listan, hoppas helgen är skön, kramen

Mitt kära Smultronställe! sa...

hittade din sida av en slump. de var en fin sida du hade ..skälv håller jag på att lära mej o blogga.fick en stuga i skogen efter min far.. så fullt upp att fixa..ha de gott...