måndag 22 juni 2009

Nej se nu blommar det.....

På alla håll o kanter i trädgården på Nytomta.... trädgårdsmästaren här har inte riktigt det där brinnande intresset för blommor o blader..... växter som sköter sig själva är bra.... mycket bra.... men sakta sakta så börjar en liten låga brinna för att få det vackert runt omkring mig....
just nu är nog trädgården som vackrast tror jag... testade o gjorde ett collage med bilder men det vägrar att lägga sig där jag vill....
håll till godo....
snöbollsbusken har aldrig varit så blommrik som i år... o lilla Jakob Stege kämpar på han med.... Rusta reade idag så ett fågelbad o en vacker "pinne" fick följa med hem....



är ganska stolt över mina "grindstolpar" Herr o Fru Iris vaktar troget..... hoppsan!!!! där har ni bloggerskan..:)


längs hela ena kortsidan av huset huserar dessa underbara rosor..... blommor i stora klasar.... lilla Fröken Humla kämpar på hon med.....



å.... vänta på mig ropar sköna damen Pion....
o jag väntar såååå gärna på hennes underbara vackra rosa blommor som är på G nu....




pysslade till lite grann vid trappen häromdagen...... taggtråd..... idag galvad.... o prismor..... skedar o gafflar..... en skön kombination..... trappen går i blått o zink så denna gjorde sig bra där.....

har också en smörblommskrona på G...... hänger på tork o ska pyntas med spetsar o så...... sen kommer en bild....:)

fick inspiration till nåt annat vackert idag som också är under produktion...:)

nu är verkligen naturen i sitt esse.... man kan ju använda allt till vackra saker.....

helgen gick som en dans o nu är det bara 3 nätter kvar till semester..... ska bli så skönt att få vara ledig ett tag.... trivs ju så bra där på jobbet men det är nåt visst med semester....

idag är det ju varmt o skönt... har legat på stranden o sovit...) sen blev det en liten hojtur... njuter verkligen av denna årstid.....

ha det så bra nu i solen allesamman

Kram Annika

" Hej hopp min sköna rosenknopp, vi ska dansa tills solen stiger opp"

19 kommentarer:

promenader på landet sa...

Visst är det härligt på sommaren när hela trädgården blommar!! Bara att njuta av varje liten blomma! Ha det så bra kram Maria

♥ Pia... sa...

hej hopp sjöl du rosenknopp:)..sååå du är på skaparstigen..spännande..har kommit av mej litte ..men hoppas snart på att inspirationen ska komma i gång...beror väl på ett och annat kan jag tänka mej..ja du har tre nätter kvar te semestern ja har tre dagar..bra va..va möe fine blömmer du hade ...smörblomskrona..där saa du nött..jag tog många bilder på olika kronor i köla förre året..bla smörblomskronor..de var sååå vackra..har en bild på bloggen förre året på en anna som jag såå gärna skulle vilja göra..men...ha de gött...Pia

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder från din trädgård. Ser att du har likadan iris som jag har. Visst är den underbar. Gillar ditt pyssel mycket. Nu blir det spännande att se vad du hittat på mer.

Kram Ullis

Birgitta sa...

Vad det blommar hos dej. Och en massa energi har du också. Jag håller mej till de vilda blommorna för de sköter sej självt.
Har äntligen fått en heldag i vävstugan och nu fållar jag löpare för fullt. På torsdag packar jag bilen och på fredag börjar det i Brunskog. Ska bli roligt att komma dit och träffa alla andra hantverkare också. Och en del annat känt folk.
Ha det så skönt nu och snart börjar ju din semester.
Kramis Birgitta

lisbeth sa...

Gula rosor är det vackraste som finns, tyvärr vill inte dom trivas hos mig, fast det är mina favoriter...

Helena sa...

Vad du grejar å kommer på... Gillar din taggtrådskrona..., men den ser elak å vass ut att få ihop!!:-D
Vad gott att din semester närmar sig.. Får hoppas att det blir sol och fint nu bara!
Kramar

Viola sa...

VISST HAR VI UNDERBART SOMMARVÄDER JUST NU...OCH DU HAR VERKLIGEN MKT ATT NJUTA UTAV I DIN TÄPPA..VILKA GRINSTOLPAR, DE VACKRASTE SOM JAG SETT, HA EN SKÖN SOMMARDAG, KRAMEN

Birgitta sa...

Hej!
Hoppas du kommer och hejar på mej och så jag vet vem du är. Du hittar mej på stora logen L 24.
Kram Birgitta

här är gudagott att vara sa...

Hej svejs på dig.
Jag tycker att du lyckats bra i din trädgård jag, vilka vackra rosor och de stora iriserna
känn dig bara nöjd trädgårdsmästarn.
Haregott i sola!

Tvert-om-tanten sa...

Så fint fuglebad!!!! Nå skulle jeg ha vært på Rusta, men dit skal jeg ikke med det første =( Som de uvitende nordmennene vi er reiste vi til Sverige Midtsommarafton, DA var det mange butikker oppe.... Så nå har vi lært oss; fredag etter tredje mandag i juni reiser man ikke til Sverige - så sant man ikke reiser dit for å feire, da...
Jeg har blå Jakobs himmelstige, men har planer om å skaffe en hvit også - vet hvor jeg skal finne den...
I morgen reiser vi på ferie, en natt bare skal vi være borte, og gjett hvem som allerede har hjemlengsel...huff, jeg er en skikkelig hjemmegris...

Carina sa...

Helloj i sommarvärmen,
fina blommor du visar...
kolla in hos mig, har något till dig...
kram
carina

Hobbygåsa sa...

Så mye herlige blomster du har! Og deilig vær også. Her har vi skikkelig sommervær, deilig!

Birgitta sa...

Önskar dig en solig och bra helg.
Kram Björklyan

promenader på landet sa...

Hej och tack för grattishälsningen! Jag är gärna med på din lista och du är med på min också! Kram från Maria

MiaMaria sa...

Kikar in för att önska en skön sommar!!!!!!
MiaMaria

Inspiration i vitt sa...

Hej Annika, vilken underbar snöbollsbuske, har aldrig sett en sån förut, vill ha!!!
Vilken härlig taggig mobil du gjort, så fint med gamla bestick i.
Kram på dig/Ingela.

ChatrinesLiving sa...

Oi så vakkert! Det er bare så flott når det blomstrer ute:) Hos meg går det litt tregere enn hos deg, men blomstene kommer etter:) Nå venter jeg på kjempevalmuene mine:)

Ha en superfin søndag og kos deg med sommeren og blomstene!
Stor klem fra Chatrine:)

Annika sa...

Ja nu är blommorna härliga. Gott för dig att semestern börjar. Själv har jag en vecka kvar att jobba. Kram Annika.

MormorRuthsAnn sa...

Hej Annika!
Tog mig en tittin, du pysslar och gjuter...härlig skaparglädje!

Tack för den fina hälsningen i samband med vårt barns födelse, det värmde jättegott!

Kramar från mig till dig!
Ann