tisdag 18 augusti 2009

Itte se varst söt o spetsig......

utta mer ôt robuste, runne hôlle......
det är ju jag som dom vet som känner mig..... inge söt o absolut inge spetsig..... nej robust o rund.....
vad gör man då när man ser alla dessa vackra lampkjolar o ljuspåsar mm mm som bara svämmar över av spetsar o ser så där underbara ut..... jag ääälskar att se på dessa saker men de passar liksom inte in hos mig.....
jo man tar vad man har igen o plockar fram en av de bästa vännerna här hemma..... ja guben kommer ju först förstås..... men sen......

symaskinen......

har hunnit bli 20 år nu men går som en klocka..... tänk om den kunde registrera allt man sytt..... vilken hårddisk det hade behövts då...:)

loppis i sommar hittade jag 2 pinnlampor från det stooora varuhuset för 15 spänn.... tänkte sonen kanske ville ha men nu ville helt plötsligt mamma ha istället....

fram med lite tillbehör o så igång.....

klura lite o så klipp o sy..... vips har man en egen lampkjol.....

i blått förstås... o det blev 2.... en te mig o en te guben..... sänglampor till sovrummet.... som ligger i dvala just nu pga verandan..... men dörr har tagits fram till sänggavel o sen kluras det på garderobsdörr.... ja jag står för klurandet o guben för muttrandet.....:) man har ju så många ideer.....

en ny loppis besöktes i helgen o en del fynd gjordes.... ska definitivt tebaks för att fynda mera.... ett av fynden kommer här.... en underbar bricka i plåt med frukter o rosor.... perfekt höstpynt nu när dagarna bara blir kortare o kortare....

30 rutor klara av mormorsrutorna o nytt garn inköpt idag.... lite grått o lite blått o lite ljungfärgat..... ja här virkas det i boogie-woogietakt om kvällarna.....

ha det så gôtt

Kram Annika


"Lev om dagen du kan sôve gôtt öm natta"

15 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vad du är flitig, duktig och pysslig! Kram Maria

Birgitta sa...

Hej på dej! Lampkjolarna blev så fina. Var tvungen att se närmare på bilden av dem och kunde konstatera att det ser ut som en hellinnehandduk i kypert och panama. Har jag rätt? Väldigt snyggt mönster på handduken iaf.
Jag är bara så'n, ifall du undrar.
Ha det så gott nu.
Kramis Birgitta

Helena sa...

Åh..., vad häftigt! Å robust och rund kan nog stämma in på rätt många av oss blogginnor.... Vi har exakt likadana symaskiner du och jag. Och jag är oxå enormt nöjd med min.
(Haha... Nu ser jag att vi kommenterar hos varandra samtidigt!!:-D
Men jag vet inte om lilleman är så stolt över mammas breeeeda häck! Han ville nog mer jäklas är jag rädd!!:-D) Jag har börjat med mitt ståltrådshjärta och är nästan klar till och med. Roligt göra. Vet bara inte riktigt vad jag ska ha det till...... Ha det gott! Kram

Helena sa...

Man bockar och bugar och tackar för snabbt svar!;-D

Vardags-mirakel sa...

Sött med lampkjol, gillar blått och vitt :-) Ja nu gäller det att pigga upp sig när höstmörkret börjar falla, kram Eva.

Sussi sa...

Vilket bra tips om lampkjolen :)Det ska nog jag testa någon gång.

Elzie sa...

Den blev ju jättesöt. Och visst ska du få mönstret på filten. Ska göra det på bloggen i morron.
Tack för besöket hos mig förresten.
Kram Elzie

här är gudagott att vara sa...

Haregott i helgen och njut av höst luften.

Målargården sa...

Det blev verkligen fina lampskärmar. Åh, va roligt det är att läsa det du skriver. Hade jag skrivit på mitt mål så är vi väldigt få i blogg världen som hade förstått.Ha en trevlig helg/ Kram Eva-Mari

Granne med Selma sa...

Åh, så gulligt fast ändå robust! Helt i min smak *det vet du väl vid det här laget*

Och vilket härligt uttryck - att virka i boogiewoogietakt *gillar*

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Tack så jätte mycket för mönstret och rutan du skickad. När jag är i gång med jobbet så ska jag ta tag i virkningen. Snygg lampkjol du har sytt. har också satt lampkjolar på våra sånglampor.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

MormorRuthsAnn sa...

Vad fiffigt gjort! Det blev inte så dumt det där du!!

Har också sytt lite, gardin till sonens rum....jag har sååå himla svårt att få fram symaskinen, men när jag väl sätter mig så är det inte så märkvärdigt ju...faktiskt riktigt kul att skapa!

Ha det gott!
Ann

Mia sa...

Hejsan! Jag önskar ärligt talat att min symaskin skulle vara modell äldre, de liksom fungerar mycket bättre av någon märklig anledning. Min fem år gamla maskin har jag aldrig lärt mig komma överens med, däremot no problems med min mors gamla Husqvarna från 60-talet... Fel på mig eller maskinen?
Ha det bra!
H: Mia

hönemor sa...

Hej du, det är tur att vi alla är lite olika, annars så blev det allt trist. Jättefin lampkjol du har gjort och brickan skulle jag inte tacka nej till. Kram Katarina.

Mitt Egnahem sa...

Snygg Lampkjol!!! Väntar med spänning på mer bilder fr ert verandabygge. Hoppas du får Sôve litte öm natta og- inte bara jobb!
mvh Mitt Egnahem