onsdag 12 augusti 2009

Se på f**n......

lever ho?????

Ja kan en att grônne på.... dålit ha bleve skrivinga ett tag ..... män se gär ho....!
i allra högst grad.....
litte blogglust ha komme tebaka.... får föll se blir tåt.....


Här på Nytomta har vi ätit blåbärsrulltårta.......



det har vunnits en underbar nåldyna o en påse knappar hos "Pumlans flitiga fingrar".... vinsterna var underbara.... tusen tack A-G....

en nyckel lånades ut o vips fick man ett härligt bokmärke..... gjort av frivoliteter.... blått..... vilken lycka..... tack o bock till "Rackelmostra".....

Grannen fann en tallrik i Nysäter som jag förvandlade åt henne..... bilden ville inte som jag ville...:)



sen har jag fått ett riktigt "stôlleröck" .... jag virkar.... länge sen sist.....) har siktet inställt på en kudde men det kan fort bli nåt större.... dök i restgarnslådan o fann lite brukbart..... är tveksam till den lila/gröna.... kanske köper jag lite ljusrosa istället.... eller så blir det bara blått...:) kom ganska snart på varför jag bara stickar med naturgarn...... akryl gnisslar.... delar sig o man blir svettig om händerna...:)

Jobbar för fullt..... har en natt kvar..... sen ledigt en vecka.... massor av tid till pyssel o knåp.... lusten börjar komma o ideer finns.... lite sömnad ska göras.... o mera fat.... har fått erbjudande att lämna i butik nåra stycken.... kul.... sen finns det ju massor av vardagssysslor också.... suck...

tills vi ses igen....

Kram Annika

" När en töcker att va bätter förr beror för mäste på att en ha glömmt hôss va."





16 kommentarer:

Hanna sa...

Tack för titten. Mycket fint.
Hanna

♥ Pia... sa...

h,mm..sant du..en har vesst glömt höss dä va förr..vilka grejer du visar..vinter och goosaker...ja ska itte äte gosaker så möe nu..går och går och går..ha de gött i natt...kram från staaaaan..

Huset vid ån sa...

Tack för titten..Mums vad gott med blåbärsrulltårta! Visst är det vackert med blått..Blått är flott! Må så gott! Kram Therese

Birgitta sa...

Hej på dej! Roligt att du tittar in till mej ibland. Visst är de fina mattorna som de säljer på Nytoma. Blir lite roligt liksom när jag skriver till dej.
Så du har kommit igång med jobbet nu och pysslandet. Grattar till de fina vinsterna du fått också.
Ha de så gôtt nu.
Kram Birgitta

hönemor sa...

Hej du, grattis till dom fina vinsterna. Har du plockat môôe skvallerbär? Att du inte virkar rutorna i ett blått flamgarn så du slipper att fästa alla trådar. Ha det. Katarina.

Helena sa...

Heeeej! Roligt att virka..., och kul med rutor. Det går ju att få till så mycket av dom!! Hur gör du dina fina uppläggningsfat? Borrar du hål? Och var får du tag på handtaget.... Besvärliga, tjôôôtiga Helena IGEN!!!! Har tillverkat fyra tunikor av ditt mönster och faktiskt så tycker jag att det blir bättre för varje gång! (Det tar sig sa han som hade eld i håret.....) Idag ska jag fira mitt äldsta tonårsmögel som fyller 17 år-känns konstigt att barna blir så stora! Han är nästan flygfärdig ju.... Kramar från Helena

Galleri Hönshuset sa...

Hej Annika. Allt väl?

Vad du kan...Pysslar och grejar =) Spännande och få se vad det blir av rutorna. Du kanske är en sån som inte kan sluta när man väl sätter igång...Det kanske blir ett överkast till en dubbelsäng till slut =) Min mormor är sån =)...

Hoppas sommaren har varit/ är kanon och ha en toppen dag. Kram Pirre

Anonym sa...

Kul att blogglusten kommer tillbaka. Det känner jag med och det har väl med årstiden att göra...

Så du virkar - det gör jag mä! Fast för mig blir det en rund plastmatta.

/Karina

nea i det gula huset sa...

Vad du är flitig!
Superfint kakfat du har gjort! :)

Kram Nea

Stina sa...

Kram till dig du goa där borta.:-)

promenader på landet sa...

Vilken god rullltårta! Grattis till vinsten jättefin nåldyna! Stor kram från Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att höra från dig. Härliga saker du visar. Ska också börja virka mormorsrutor men har inte kommit igång. har du något bra mönster? Här börjar man ju jobba i morgon så nu är det som vanligt igen.

Kramar Ullis

Hobbygåsa sa...

Ser ut til at det er liv hos deg enda ja :-) Mye flott har du bestandig å vise frem, takk for titten og ha en fin helg!

Viola sa...

Jag tror bloggarna har fått fnatt på mormorsrutor...:) skulle oxå vilja med det hinns inte just nu...det blåa fatet föll jag för..så fint...hoppas ni har en skön helg och njuter av flera aptitretare, ha en skön helg, kram

Mormors Veranda sa...

Mmm den där blåbärsrulltårtan ser mumsig ut!
Jättefint blå/vitt fat & dina mormorsrutor likaså. Har sagt det förut & säger det igen, du är såå himla händig du!
Ha de gott!
Kraam Pling

Älfgärdet sa...

Ja den där blogglusten den kommer & går den, just nu går för min del :(. Jodu, jag har kommit in på Gotland men jag kommer inte att studera där. Det är inte på distans utan jag skulle vara bosatt där i 3 år & komma hem lite då & då. Inte för ofta med andra ord eftersom resekostnaden dit är STOR....Gjorde en miss när jag ansökte i elfte timmen & kom in på mitt förstahandsval i Karlstad, vilket inte alls var mitt förstahandsval egentligen. Nu står jag som reserv till mitt verkliga förstahandsval, Bebyggelseantikvarie i Gbg, heltid 3 år, dock är ju förbindelserna en hel del smidigare dit. Tror dock inte att jag kommer in i höst eftersom det förmodligen är några fler före mig på reservlistan...:(.