fredag 4 september 2009

En sån tur.....

vi gjorde igår en väninna o jag..... körde drygt 70 mil dit o hem.... för att handla..... det var ju dags för den årliga höstturen till Ullared....


har aldrig haft en så kort lista med mig... ingen ville ha nåt...:) gick o småplockade lite i lugn o ro..... till hemmet blev det nästan ingenting.... nåra små hjärtan bara.... man kan ju undra om man är sjuk eller nåt...:)


i klädväg blev det jeans o en härlig skjorta..... en skön jacka o en fleecetröja.... nåra säkra kort som behå, trosor o strumpor hamnade i korgen..... sen var det lite till de övriga också..... man kan ju inte låta bli....:)

fick ett skrattanfall i provhytten..... var inne o provade en vacker blus med resår nedtill... lite ballongmodell..... de som känner mig kan ju förstå hur detta skulle gå..... tittade i spegeln o såg... MUMINMAMMAN..... en rund figur med smala ben...:) fattades bara ett rödvit-randigt förkläde..... ja kan ju säga att den köpte jag INTE!!!!


god mat käkades o turen blev så där lyckad som den brukar bli..... kom hem vid 10-tiden på kvällen... trött o schleten förstås.....
det enda man kan klaga på så var det vädret på hemvägen... ösregn.... liite jobbigt att köra....

ja så nu är alla fönster på framsidan av verandan på plats..... skönt.....jag myser allt där ibland..... nu är det bara att vänta på lite sol nån dag så ska målarpenseln fram...... men helt klart ska det inte bli förrän te vår´n.....
då ska fönstren på sidorna bytas o sen ska det inredas....:) räcket på balkongen ska också fixas till på nåt sätt..... jag är sååååå nöjd..:)



men ni får blunda för byggskrotet o stegar o sånt.....


är lite sugen på att sticka en kjol..... det får bli mönsterletande i kväll tror jag..... har garn liggandes som nog räcker..... köpte fina långa spetssockor o strumpbyxor som kan användas till....
men först SKA detta bli klart....


sjalen växer o växer....... nu är det snart bara kanten kvar..... blir till att jobba på ikväll....

Helgen ska bli lugn.... lite vardagssysslor ska göras o sen ska man ju ha det gôtt mä.... hoppas vädret blir någorlunda så man kan ta sig en tur till höstmässan i Brunskog...... finns en hel del där att kolla på o njuta av.....

nu ska jag blogga runt lite o sen blir det soffhörnet.....

" Ett gôtt ord kan hôlle en varm hele vintern"











25 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Vad fint huset blir....önskar dig en trevlig helg! Kram Therese

Helena sa...

Jag såg aldrig nån kringirrande volvo..., så jag antar att ditresan gick bra! Hehe...
Och muminmammor är vi lite till mans tror jag -allra helst i provhytter! Finns det nåt värre? Verandan blir underbar -en riktig "pelargon-veranda"! Och sjalen kan jag adoptera när du tröttnar på´n!!!;-) Oxå ljuvlig....
Ha en skön helg! Kramix Helena

Annika sa...

Jag kan tro att Ullared-turen var bra! Jag körde från Årjäng samma kväll och det var inte roligt efter vägen! Så jag vet vad du menar + att ni hade längre att köra!

Verandan är jämt gôrfin!

Kram Annika.

hönemor sa...

Hej dô, nu får du byta namn på din blogg till, Herrgården vid sjön. Du kan gogla på änglamaskor, så klickar du på anna phus blogg så har hon en länk till drops mönster. Din sjal blev ju jättefin. Kram Katarina.

Anonym sa...

Hej du!
Vad du luras, säger att du inte hinner nåt???? Där ligger det 60 virkade rutor och ett renoverat hus dessutom, +resor hit och dit!! Hmmm, du hinner nog en del i smyg liksom.
Anna-G/Pumlan

Birgitta sa...

Hej på dej! Ser att du varit ute och kört bil i ösregnet. Hos oss har det kommit 120 mm!!!! Det ät inte klokt. Vi har snart simhud mellan tårna. Någon tipsade mej om att väva en flytväst och jag tror att det är något att fundera på.
Sylten är iaf kokt och på burkar så nu är vintern räddad.
Ska försöka ägna mej lite åt vävandet nu. Men först måste jag nog sova lite.
Verandan blev ju super!!!
Ha det så mysigt nu.
Kramisar Birgitta

Maria sa...

Åh, glasveranda. Så vackert!!

Skrattar åt "Muminmamman"roligt skrivet! =)

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så FINT det blir med alle vinduene! Jeg skjønner godt du er fornøyd nå. Og det teppet blir jo så lekkert!

Jeg har ingen store prosjekter i øyeblikket. Bare litt smått som nåleputer og diverse;)

Ønsker deg en riktig fin søndag!
Klem fra Chatrine:)

Therese sa...

jag ska till ullared nästa helg, o jag ska inte heller ha så mycket men det vet man hur det blir med den saken...

Titti underkalas-eken sa...

Ja Ullared skulle jag med vilja åka till! Var där när jag var liten med mina föräldrar när det var ganska litet fortfarande, men jag hade inte så stor behållning av det då, liten som jag var ;)

Verandan blir ju helt fantastisk!! Så spännande att se bilder innifrån sen när ni är klara!

Kram Titti

Ett ögonblick sa...

Hej!
Tack för att du tittade in hos mig. Vilken fantastisk utsikt ni har, så vackert ner mot sjön. Ser att du vart i Ullared, neråt mina hemtrakter, nja, du har i alla fall passerat förbi mig med några mil. Brukar åka dit vart tredje år ungefär men tycker att priserna inte är lika låga längre. Jag har Borås ganska nära mig och där tycker jag man kan fynda lika eller nästan lika bra. Se´n är ju det kul att åka till Ullared bara för att det är just Ullared en kul utflykt:))
Återkommer gärna till dig, en frisk Värmlandsfläkt.
//lisamaja

Viola sa...

Jissis...vilken förvandling..så fint det blev ..och igår körde marie och jag 50 mil..vi hade verkligen en härlig dag, hoppas helgen varit bra, kram

nea i det gula huset sa...

Men du..så fin er veranda är! Wow! :)

Jaha..du så har varit i Ullared! Jag är ikke ett dugg avis..eller??? ;)
Jag vill dit snart men måste spara ihop lite pengar först!

Nu kallar jobbet!
Kram Nea

Unknown sa...

Hei Annika
Så hyggelig at du har boken min og at den er til inspirasjon.....du har jo så fin blogg og huset ditt ser så koselig ut.
God uke til deg.
Klem...Ellen

här är gudagott att vara sa...

Huset blir fint.
Men Ullared är inget för mig,
uha vilket ställe, där trivdes inte jag.
Haregott i höstsolen!

Galleri Hönshuset sa...

Hej, hur står det till?

oh vilken veranda =) Förstår att du e nöjd...

Ullared har jag aldrig varit till, har bara hört en massa skräckhistorier om dem milslånga köerna in och ut =))))

ha en härlig söndag. Kram Pirre

Bia sa...

Hej! Hittade hit när jag sökte beskrivning på lövrosor. Nu har jag kikat på en massa annat också när jag ändå var här. Taggtrådskronan var himla läcker!

promenader på landet sa...

Vad kul med en utflykt till Ullared jag skulle också behöva ta en tur dit! Ha det så gott! Kram Maria

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Annika.
Din tunika är ju outstanding,den kommer jag inte i närheten av.Men vad spännande att du håller på med en ny.Du måste visa den när den är färdig.
Sjalen du håller på med ser så snygg ut.
Vad är det för strumpor du har köpt på Gekås?Är det stickade med flätor?Ska din på fredag :),eller hela helgen,rättare sagt.Ska bli så roligt.
må så gott
kram Anette

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan igen.
Tack för tips,det ska jag leta reda på när jag kommer dit,och till överkomligt pris sen...
kram Anette

Mitt Egnahem sa...

Hade precis för mig att jag kommenterat Er fina veranda, men... Dörren sitter ju som smäck! Jättefint! En riktig kaffeveranda. Skrattade gott när jag läste ullaredprovhyttsupplevelsen... Var där första gången i somras. FÖR trångt! Och inte fattade jag att man skulle ta med sig kundvagnen fr parkeringen 1 km bort... Ha det! Mitt Egnahem

Lo sa...

Ja, tänk va bra det är att prova kläderna innan man köper dem. Har varit med om något liknande. Plagget såg så vackert ut och jag provade och såg bara fånig ut. Det är bara att konstatera att man passar inte i allt. ;Q))
Lo

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Men du,vad spännande det lät med manchesterkjolen du fyndat.Skynda dej,så du kan visa den sen.
Hur går det med sjalen,är det mycket kvar?
Må så gott och ha en trevlig helg
kram Anette

här är gudagott att vara sa...

Grattis!
Ditt namn kom upp på lappen.
Ditt paket ligger i syrrans fina butik, jag var där och tittade i dag finfint. Du kan hämta paketet där eller om syrran tar det med hem.
Vackra taggtrådskronor du har gjort.
Hoppas på bra försäljning och lyckat öppningsdag på fredag, i Nött & Nytt jag skall till Göteborg den helgen så jag kan tyvärr inte komma.
Haregott!

marianaskeramik sa...

hej vad kul att du skrev hos mig så jag hittade hit
kommer ihåg när jag och ett par kompisar gjorde räder till ullared det var jättekul men vi åkte buss och hade sopsäckar med grejer....hihi
ha de gott
marianaskeramik