lördag 26 september 2009

Å så litte reklam.......

jä bor ju i di västare delera tå Värmland o här finns dä môe butiker tå alle di slag....
ett stooort köpcentra o massor av affärer runt ikring..... men igår....
igår öppnade det en alldeles unik butik i Charlottenberg......
fräcka tjejen Asta-Lena..... tuff som törs satsa...... öppnade sin egen butik Nött&Nytt.....
en butik som passar måååånga smaker........ en salig blandning av en drös vackra saker..... mmmmm
här finns allt från gammalt till nytt.... retro o pastell..... mys o pys......
o här kommer en bildkavalkad innifrån affären......






mysigt va.... missa nu inte denna härliga butik när ni har ärenden te dessa trakter.....

man hittar den om man följer skyltarna mot Zoo...... i samma hus finner man Nött&Nytt....

har även haft turen att vinna en tävling här på bloggen... hos härliga bloggen Här är gudagott att vara...... en underbar bricka med små glas......

tusen tack....

nu när hösten närmar sig vill man ju murra till det lite... har plockat fram lite höstdukar....

en restbit av en mattväv blev en lagom duk till slagbordet..... den "gifter sig" bra med det gamla bolstervartyget på soffan.....

i nästa inlägg kommer utlottningen jag lovade Er...... många besök har det ju varit o det ska premieras....

Ha nu en alldeles underbar helg allihop så ses vi te vecka.....

nu sticker jag på samlarmässa...:)

Kram Annika

Ps

Här kommer en bild te....... blev litte ätter... :)

18 kommentarer:

Maud sa...

Hejsan!
Trevligt att hitta din blogg!
Jag tycker det är alldeles fantastiskt ...alla vi kvinnor som bloggar och fotar och fixar... helt fantastisk företeelse...tänk i kommande historieböcker... skriver man att i början av 2000-talet började kvinnorna att blogga...
Nu har jag gjort ett litet paket med duken och skall åka och posta den fram i eftermiddag,skall sova först...har jibbat i natt men fick för mycket energi när jag kom hem så än har jag inte kommit i säng...men nu skall det bli!
Ha en härlig dag!
Kram Maud

Vardags-mirakel sa...

Vilka fantastiskt fina bilder från affären och ditt hem! Jag blir så sugen på att åka till Nött&Nytt! Och grattis till brickan med glasen, så fint! Ha en trevlig helg, kram Eva.

Helena sa...

"Murra till det!"
Vilket bra höst-uttryck! För det är ju det man gör! Boar och donar och fixar myyyys inför vintern och mycket inomhus-vistelse! Kul med en människa som vågar satsa på eget. Vilken dröm det hade varit! Visst skulle väl du tillverka nåt som hon skulle sälja?
Hoppas du har det skönt i höstmörkret! Kram

Viola sa...

Det var en trevlig reklam..då blir det att åka tillbaka till Charlottenberg igen då...och grattis till vinsten..härligt väder idag i vattenhålet, hoppas dagen din är fin, kramen

Carina sa...

Wow vilken butik som har öppnat, lyllo er, fast vi ha ju faktid´skt en super butik hos oss me´Hjortgården och hon har nog de mesta man kan tänka sig!
Sen en full rapport om samlarmässan Tack! hur var den ? hittade du någonting? Fanns det Sindy dockor där?
mvh
carina

Anonym sa...

Oj, så mycket fint! Kanske tur att den affären ligger för långt bort från mig! Puh!
Anna-G/Pumlan

♥ Pia... sa...

Men se go kväll kärra lillkusin....Å vad jag skulle ha velat åka dit igår..men se jag fick sitta på apoteket och vänta istället..i två timmar..Fy vad jag var sur..en hel eftermiddag till spillo ..bara för att de inte hade den där blodtrycksmedicinen hemma!!..morr....Idag har vi till och med åkt för bi charlottenberg..men hann inte in där då heller..vi for nämligen te birkebeineveien..lillehammer osv...hem ..var allt stängt så det blir te att vänta efter marten med att få åka dit..men den som väntar på nått gott så:)..annars ärre lugnt va?..här med...ha de...nu blir det soffhörnan resten av kväl..kram..från stotkusinen..pia

Anki sa...

Hejsan!
Det var mycket fint där du! Undrar hur långt det kan vara från mig!? Där skulle jag gärna strosa runt ett tag *ler*
Å grattis till vinsten...jättefint!

Kramis Anki

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Annika.
När jag var mindre åkte vi tiil Charlottenberg och Eda på vintersemester.Så nu blir jag nästan lite drömsk och sitter här och tänker tillbaka.
En sån ljuvlig affär,den skulle jag ju också gilla.
Grattis till den fina vinsten.
Fina dukar du lagt fram.Vill nog också ha lite `murriga´dukar på hösten.
Ha det fint på samlarmässan.
kram anette

Maria sa...

Vilken mysig butik!

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Vad roligt med en inredningsbutik! Trots lågkonjuktur tycker jag att det är ganska många som väljer att starta eget nu! Kul! :)

Grattis till din vinst!

Ha en fin söndag!
Kram Nea

Granne med Selma sa...

Ser ut som en affär precis i min smak :-) Och grattis till vinsten.

Idag har vi nästan blåst bort... men det är mysigt. Vi tänder ljus och myser, fast Johan har ont i halsen och ligger nerbäddad. Inge roligt alls!

Kram Sussie

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken butik. Så mycket fint. Sådan otur att det är så långt dit. Så fint du har gjort det och grattis till vinsten.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Huset vid ån sa...

Åh, Såå mycket vackert för ögat....Tack så mycket! Kram Therese

Anki sa...

Ajaj, vad tråkigt med en ond fot, hoppas du blir bra nu då! Jag har dragit med ett ont knä sen i januari och nu börjar det bli jobbigt! Men men lite svinn får man räkna med, hihi...
Jaha du, det var en bit att åka, får se till att ta med stoora plånboken då...I WISH!!

Ha det gott & kramis! Anki

Anonym sa...

Annika. vilka bilder!
Tack för den fina reklamen för affären!

Kram AstaLena

Huset vid ån sa...

Tack för titten....Ha en fortsatt trevlig o fin höstvecka! Kram Therese

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan.Ja,just det.Valfjället hette det,börjar t.om dra mej till minnes hur det ser ut däruppe.
Har klickat upp dina bilder på butiken,den ser ju riktigt trevlig ut.
Ha det gott

kram Anette