lördag 19 september 2009

Hejsan svejsan!!!!
Hur mås det ute i alla stugor o torp.....
här knallar det å går sin gilla gång.....
inget överraskande har hänt o vardagen känns igen.....
man varvar jobb med ledigt o pyssel....
häromdan var jag i stooora staden Karlstad med en väninna.... hon skulle å klämma brösten + lite mer pyssel..... blev ingen storshopping men på maximat eller vad det nu heter hittade jag den här fina tabletten i filt..... snygg till svart gjutjärn... eller hur......

helheten efter lite piff ser ni här...... en musetuva blev det ju också....:)
gillar detta hörn av mitt kök.....

bredvid bordet har stått en gammal gisten stol... livsfarlig att slå ner rumpan på.... nu har den fått ett nytt liv som sängbord o en annan lite stadigare variant hämtades in från skjulet..... nu har jag ju faktiskt vänt bilden men men se den guuuben geck itte.....

röda pinnar passar bra till mitt kök o en snygg handduk fick också en egen plats där....


har 4 köksfönster att ställa i ordning o detta vätter åt söder.... bakom kökssoffan.... en gammal låda med lite vitt porslin... ljuslykta o söta blommor räcker långt.....

ett par tovade äpplen smög sig också in.....

annars händer inte så mycket här.... jag har målat lite hyllplan o idag börjat med att göra iordning dörren som ska bli sänggavel..... lite puts o färg är allt som behövs plus en stor stark karl som kan bära den uppför trappen...:)

har totalt snöat in på mormorsrutor också..... sjalen är snart kantad o klar o ett nytt projekt har tagit fart..... en brun manchesterkjol.... lite mocca..... o så mormorsrutor.....

nåt av mönstren blir det vilken har jag inte bestämt än så HJÄLP mig...... har ju liiite beslutsånger.... kjolen var liiite trång...:) så det ska fällas in mocca i sidorna.... lite som en kil.... så den blir vidare nertill..... man kan ju fixa o testa lite när kjolen kostade 5 kronor på Kupan...:)

syr även på en tunika med lite broderi här o där ...... får se när det blir klart.....

ja projekt finns o snart är det dags för att ta en rejäl rensning bland mina UFOn igen...:)

Ser att besöksräknaren tickar på..... snart har 15000 härliga personer varit här på besök o det är dags för en utlottning igen..... har klurat lite på vinster o kommit fram till att ni får stå ut med nåt hemgjort denna gång också...... vad det blir får ni se i nästa inlägg....
har lite svårt att förstå att så många hittar hit.... men det är ju så kul med besök.....



Ha en fortsatt skön helg
Kram Annika

" Tett opp i himmel ska du se att alle môlna har en kant tå gull"


23 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt i köket! Så fint det blev med stolen och handduken som en installation!
Det blir ju alldeles utmärkt med infällning av mocka på kjolen, snyggt!
Har du tänkt att använda mormorsrutorna i kjolprojektet också?
Varför inte fickor? Eller kanske en kant längst ner?
Anna-G/Pumlan

Annika sa...

Tänk vad man kan finna i skjulet! Lite storstädning är inte dumt ;)
Handduken gjorde sig fint till stolen.

Ha det gôtt! Kram Annika.

Vardags-mirakel sa...

Du pysslar och donar så fint, är det svårt att göra mormorsrutor? Ha det bra, kram Eva.

Helena sa...

Jag hoppas att du lägger ut en bild på det färdiga resultatet sedan!! Fina stilleben du har i köket. Jag försöker mig på sånt ibland men det lyckas alltid hamna annat i mina "installationer". Gubbens plånbok... Nycklar.... Hårspännen... Brôte.... Och då är ju den sköna känslan väck liksom!
Kramar Helena

Maria sa...

De där röda pinnarna på stolsryggen. Vilken höjdare!! Jättefint.

promenader på landet sa...

Hej, vilka fina mormorsrutor skulle jag också vilja kunna! Många fina bilder du visar! Ha en bra vecka! Kram från Maria

hönemor sa...

Hej du, filtduken var ju jättefin, ser ut som en platta i zink, gillar den. Fick du tag på beskrivningen av änglamaskor? Kram Katarina.

Stina sa...

Så mysigt du har det. Bordet gillar jag väldans mycket.:-) Kram

Anki sa...

Hejsan!
Tack för titten hos mig...vad bra för nu hittade ju jag till dig!
Vad fint du har det, och vilken mysig blogg...du skriver så härligt!
Tycker det där bordet framför fönstret är skitsnyggt!
Lägger till dig i min lista för jag kommer gärna tillbaka...hoppas det är ok?

Ha en fin ny vecka! Kram Anki

VIKTORIA sa...

Hej Annika, hos dig är det många projekt som vanligt. Jag tycker det låter spännande med en dörr som sänggavel. Jag hoppas att du visar oss när du är klar!? Jag har ärvt en massa omonterade mormorsrutor efter mormor och nu ser jag vad jag vill göra med dem - en sjal. Din sjal blir jättefin. Jag kommer nog att härma dig. Tack för tipset! Må så gott, Viktoria

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan Annika.
Vad fint det ser ut i ditt kök.Filtduken var helt i min smak.
Ska bli så spännande att få se kjolen i färdigt skick,och även tunika.
Blir lite inspirerad av dina mormorsrutor,och har för mej att jag har en sjal här någonstans.Får leta i morgon.
Håller du på med en ny säng av en gammal dörr?
Må så gott och ha en bra start på veckan.
kram Anette

Atelje Skärvan sa...

Hej Annika!
Musetuva=hemtrevnad,stämmer det?
Alltid lär man sig något nytt,eller hur?
Kram Agneta

Ullis/Leva på landet sa...

Du pysslar som vanligt. Har inte kommit igång med mina mormorsrutor än men hoppas nu när höstmörkret kommer att det blir av. Du får väl vara lite extra snäll så blir det kanske något gjort i din hall också:). Ljusstaken var så snygg.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

ChatrinesLiving sa...

Veldig koselig på ditt kjøkken!
Og de bestemor rutene blir jo alltid like fine:)
Hos meg er det høst, og kansje får jeg gjort litt håndarbeide selv, nå som jeg ikke lengere er ute i hagen. Hos meg regner det ustoppelig for tiden.

Ønsker deg en kjempefin ny uke!
Klem fra Chatrine:)

Titti underkalas-eken sa...

Härligt när man kan hitta nya användningsområden för en del saker, att hitta saker i sina skjul att plocka in och att få pynta lite nya blickfång. De tovade äpplena var ju bara för söta och mormorsrutorna var ju en i väldigt fin finskala dem gillade jag skarpt! :D

Anki sa...

jaså du häckar där du...jag har häcken i dom östra, hihi
jag glömde ju, du måste ju visa sjalen när den är klar, det är så fint med mormorsrutor! Började virka till en filt men det kommer aldrig att bli klart, kommer så mycket annat emellan, hihi! Å sänggaveln är jag riktigt nyfiken på! Den blir säkert jättefin!

Kramis Anki

Huset vid ån sa...

Tack för titten...Här i stugan är nog allt sig likt också! idag har vi riktigt "grått höstväder" Må så gott! Kram Therese

annika sa...

Lämnar en liten hälsning här ifrån en namne. Kul att se att det finns fler Annikor som pysslar och donar.
Annika

Inspiration i vitt sa...

Vad du fixar och grejar Annika, tabletten var såå fin och fint var det med den gamla lådan med lite kuriosa man tyckker om.
Ha en bra vecka och kram på dig/Ingela.

ChatrinesLiving sa...

Hei å go kveld!
I dag kan du se "hotell-overkastet" mitt helt ferdig i min blogg om du vil:) det ble veldig fint:)

klem, klem:)

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan Annika.
Hur går det med dina syprojekt?
Ville bara kika in och önska dej en härlig helg
Må så gott
kramar Anette

Hobbygåsa sa...

Så koselig du har gjort det på kjøkkenet :-) Nagano er Gjestal så vidt jeg vet, og det finnes en butikk her i byen som har Gjestal garn. Er det noe spesielt du skal ha? Jeg kan sjekke for deg om de har det isåfall hvis du vil.

Huset vid ån sa...

Tack för titten....vad hemtrevligt du har det! många Kramar Therese