onsdag 11 augusti 2010

TÅLAMOD……….

Inte min starka sida det……:)

Så imorse kan ni tro jag blev glad när gardinstången var klar…..  målad o redo för upphängning…..  Lycka…….

gardin 001 

en rejäl s-krok att hänga i…..   märlan i taket är gammal handsmidd från en vävstol vi eldat upp….. återbruk……   en vridning längst ut som jag inte beställt men som blev sååååååå vacker……:)

En kollifes på mitten…….

gardin 005

å så helheten…..  vita virkade gardiner, murgrönor…….

 gardin 008

ja jag ä då alldeles kolossalt nöjd……. funderar skarpt på att skicka guben på en smideskurs…..:)vill ha mer vackra saker…..

nu väntar ja bara på 2 dar fint väder så jag kan måla det eländiga fönstret också…..  det bara regnar ju……:(

gardin 010

i stickkorgen samsas 2 projekt….. ett “bra framför teven” o ett lite mera koncentrationskrävande…..  perfekt……:)

här är det nu 2 1/2 veckas semester kvar…….  tomma dagar att fylla…… underbart…..

Kram Annika

 

“ Dä jä hörer, dä glömmer jä,

dä jä ser, dä minns jä,

å dä jä jär, dä kan jä”

14 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Jädrar anacka vad vackert de blev..tänk hö ni kan du å göbben din:)

Måla fönster ja..håler uppe en dag idag för att inte på grund av att det inte går att måla för regnet..utan på grund av att det regnar för jag får så jädra ont i alle leder och fingrer..å då örker inte jag måle tyvärr.. men i mörn hopes jag på ett sist strök..elrr om det måste till en gång till..dä visser säää..jag har 2,5 dag kavr på min semester..sen börjer dä eländet igen:).. ha en supergoo dag ...Pia

promenader på landet sa...

Så fint det blev! Kram Maria

Annika sa...

Det blev jämt gôrbra det!!! Kram Annika.

Birgitta sa...

Fint blev det, men det är ju ingen överraskning. Käckt med kroken i taket.
Du har fortfarande semester kvar. Skönt. Jag har ju semester för jämnan jag. Och jag behöver komma ut ibland bland folk annars blir jag hemmablind.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken fin gardinstång du har fått. Klart att du ska skicka gubben på smideskurs så kan han fixa gardinstänger till alla fönster sedan:) har målat sonens fönster idag så nu är det inte träfärgat längre, så glad.
kram Ullis

Pumlans flitiga fingrar sa...

Jamen, så j...a snyggt det blev! och romantiskt!!!!!
Jag älskar också smide, hade jag varit ung och stark i armar så hade jag banne mig gått på en så´n kurs själv!

BiZen sa...

Men så otroligt snyggt det blev och gardinen är som gjord för den stången.Har du virkat den?
Skönt för dig att du har semester kvar, här är det 27 grader i skuggan, inget vidare jobbarväder.
Visst är det kul med böcker och det gör ju inget att det blir billigt på loppis. Kram Birgit

Nattsyster sa...

Vilken jättefin gardinkreation! Nu blev jag avundsjuuuk ;-)
Bra jobbat!
/Go'natt-kram..

nea i det gula huset sa...

Så fint det är!
Supersnygg gardinstång! Ni är så duktiga! :)

Visst är det bra med reklampauser ibland! ;)

Kram Kram

Samtal från min trädgård sa...

Den var sällsynt fin, gardinstången!
Och nu kommer min Citron starkt, jag är på del 5, tänker mig nog några extra delar för att få den rimligt stor, tack för peppningen.

Birgitta sa...

JÄTTE fin gardinstång. Ha det så jätte bra..
Kram Björklyan

Anonym sa...

Ååå så mysigt det såg ut med en stickkorg. Nu blev jag inspirerad. Får nog klura ut något att virka eller sticka. Kram!

lisbeth sa...

det blev ett riktigt vackert fönster...kram Lisbeth

Livsnjutaren sa...

Vilken härlig blogg du har.Kom gärna in hos mig på tävling om Chabby chic tavlan.Jag behöver lite PR.