måndag 6 september 2010

Svårsmält…..:)

Hej på Er allesamman….. länge sen sist……  men nu kommer ett litet inlägg här från Nytomta…..

dagarna rinner i en strid ström o jag har börjat jobba igen….   lite handarbete o pyssel har hunnits med förstås……

ägg 002

jobbade helgen som var o hade beställt lite lördagsmys när jag kom hem sent på lördag….. dotra hade fixat ägg o stekt  baguetter…. mums…..  vi frossade o åt o så skulle guben ta ett ägg till…..  svärknäckt var det…..  ett gott skratt fick vi…. ett porslinsägg!!!!   köper ju äggen mina av en bonde i närheten….  kan bli lite överraskningar ibland…..  fick själv ett med vit gula….  har aldrig hänt förut o såg faktiskt riktigt mysko ut….. o sen porslinsägget då…..  vilken kväll…..

vardag igen då som sagt o ovälkommet besök av Herr Näsdrôp o Fru Hosta…..   har aldrig i hela mitt liv varit så mycket förkyld som jag varit det senaste året…. USCH!!!!  hoppas dom åker snart så man kan njuta riktigt rejält av det underbara höstväder vi har……

duken under ägget är ett av semestern projekt….  vävde ur en väv med löpare…. kanske kommer dom med på julmarknad i vinter….

Ha nu en riktigt härlig vecka…..

Kram Annika

“Ta å ändre litt på dinne tanker sô ändrer du på hele vâla di “

18 kommentarer:

Helena sa...

Hahahaha..... Porslinsägg? Har aldrig råkat ut för vare sig det eller vit gula trots att vi handlar en del ägg på gård vi också. Vad vackert du vävt!! Även är är det förkylning modell bihåla som gäller. Skitjobbigt....
Kramar från Helena

Nattsyster sa...

Har du gått och blivit sjuklig?! Usch, trist! Hoppas det inte blir alltför långdraget. Krya på dej i höstmörkret :-) Kram!!

Eva S sa...

Hjärtligt tack för de fina knapparna! De kommer till användning (när jag köpt garn som passar, hihi). Och ett stort tack för halsbandet med det fina hänget. Det kommer också till användning!
En stor kram!

Annika sa...

Ha ha... Skulle varit en fluga i taket när han skulle knäcka porslinsägget! Jättefin duk! Som allt annat du gör! Kram Närmsta grannen.

Birgitta sa...

Porslingsägg - ingen risk att de går sönder vid kokning. Fast en aning hårdsmält. Duken du vävt ser fin ut.
Hoppas förkylningen flyger sin kos, men inte hit.
Kram Birgitta

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Annika.
Vad duktig du är på att väva.Har du alltid en vävstol i gång?
Så du har också fått den där förkylningen som alla verkar ha fått.Hoppas du kryar på dej snart.
Vilken äggöveraskning :),det har jag aldrig sett till nåt sånt.
Må så gott
Kram Anette

Matilda sa...

Hej! Hoppas verkligen att du slipper förkylningen snart. Det är faktiskt jobbigare än man tror!

Porslinsägg har jag stött på förut, men aldrig något ägg med vit gula!

Kram, Matilda♥

Anonym sa...

ha ha, tur att han inte bet i ägget. Då hade han väl brutit sönder tänderna :)
kram!

Tea Lady sa...

Hej!

Första gången här! Vilken fin blogg du har, hit måste jag komma oftare...

Kram
Lena

♥ Pia... sa...

Va vit äggila??..dää va nött nytt dä'' sjuk igen??..inte bra.. ja nu ska jag snart gå å lägge mej..Ska på kalas i möra..han blir tr år redan..kan du fatte de da..??.... kik in te mej å var mä i utlöttninga mi... vi får väl försöke å träffes nön gang da.. vart tog sömmern vägen?..fatt dä ra.. nää nu får ja gå å lägge mej..ha de..vi hörs..kusinas fra staaaaaaan...

Bitte sa...

Jag förstår att guben måste ha blivit förvånad när det inte gick att knacka sönder ägget ;-). En vit äggula lät mystiskt, men bara den var god så!

Vad jobbigt det låter med envisa förkylningar! Det är inget roligt att behöva dras med hosta, hoppas att du kryar på dig snart och att du håller dig kry länge :-).

Kramar
Beatrice

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefin duken var. Här är det också förkylt, vill gärna bli pigg snart. Det var ju tack vare att du mailat mig som jag hittade dig på fb;)
Kram Ullis

Samtal från min trädgård sa...

Himmel så vacker den var, duken! Kan trösta dig med att du kommer säkert att ha världens immunförsvar när allt är över, om du har varit så snuvig och hostig.
Krya på dig!

MrsUniversum sa...

Ja rutiga duken är verkligen vacker.
Lustigt det här med porslinsägget -hoppas hönsägarn får tillbaka det så hans/hennes höns kan ruva på sina riktiga ägg med hjälp det konstgjorda och på så sätt säkra äggläggning långt framöver.

Ha det!

Matilda sa...

Hej och tack för kommentaren!=)

Tänkte bara säga att jag kommit på vad det är som hönorna knaprar i sig. Det är kapslar från en Balsamin...eller ja, en och en, kapslar från hundra balsaminer...suck...

Kram, Matilda♥

Pumlans flitiga fingrar sa...

Titta in på min sida så får du en utmärkelse som uppiggande tablett så här på höstkanten!
Med hälsning från en Pumla

Maria sa...

Det var busigt minsann med ett porslinsägg!

Mjuka sa...

Längesedan jag var här hos dig!! har mycket att läsa igen.
Kramar Malin