torsdag 30 september 2010

Nu ä dä höst……

höst 2010 010Sitter o väntar på att det ska bli första oktober…..   inget att vänta på egentligen men jag har natt på jobbet o kan som vanligt inte sova……   brukar bli en två-dygnsdag vaken istället…. 

hemma har jag pyntat lite…… gjort en hörna i vardagsrummet i väntan på nåt bättre som kanske kommer fortare än man tror……. är innerligt less den gula tapeten o önskar mig en ny…….:)   Rusta har än en gång överraskat med en vacker svart hög ljusstake…..  lite vackra papper  o ett fönster……  blanka fat  o taggtråd……  ja man tager vad man haver…..   stenen är en present från dottern….:)  

höst 2010 015 höst 2010 017

Höstens handarbetsprojekt består av lite stickat….. en duk…. lite spets o skinn……..  resultat kommer…..höst 2010 009

nu ska jag se lite på teve….. o blogga…..

Kram Annika

13 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej Annika! Vi har också höst här med frostiga nätter. Var i dina trakter i lördags. Vi får väl se lite resultat efter dina ansträngningar senare.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Nattsyster sa...

Va fint du piffat till det :-) Gillar sånt!!
Varför inte måla över den gula tapeten med väggfärg..? Lätt som en plätt, i väntan på tapetseringslust..

♥ Pia... sa...

Tjola hopp du lelle kusin..ja lelle å lelle..var väl å ta i:)..men du är i vart fall HÖGRE (längre:) än vad jag är... ja jag har hört en fågel viskat lite att det kommer bli förändingar därhemme.. gött måste jag säga.. och ja fäöändringar har vi med...puh..litte sleten är jag fast jag inte gjort nåt stor verk.... nu blir det ingen datorn i helgen...sonen och lille sonen kommer snart.och nu ska jag röja lite sängplats åt dem.. hej på mârten da.. vi kanske syns i vimmle.. kram...Pia

å du jag tänkte som så..när du är te stan nön dag torsdagar tex...då jag är ledig...kan du inte titte in på en kopp te..??

Mitt Egnahem sa...

Men oj vilket snyggt fönster som skymtar... Gillar den där löparen under ägget i förra inlägget. Jag kallar det "Värmlandsrips" Å kanske det blir en ny "mârtens-stass" av handarbetsprojektet...? MVH Mitt Egnahem

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det höst. Går inte att ta miste på;) Så fint du har gjort. Har också ställe där jag vill göra om på väggarna NU.....
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram Ullis

Pumlans flitiga fingrar sa...

Ja nu är oktober här! Det är Brittsommar med besked hos oss, +9 gr.
Fint har du gjort också. Här stundar fönsterbyte, så det är inte stor idé att göra något nu!!!!

Anonym sa...

åhhh tack så hemskt mycket för tipset om sockplast-gummit ;D och din fina kommentar hos mig! snälla rara...

Dina handarbeten ser vädligt fina ut... Undrar hur mina barnbarn ska kunna vara fina, när jag inte kan varken sy/sticka eller virka... Men jag har lite tid att lära mig hoppas jag! :D

Kram pernilla

Anonym sa...

Nu du är det bara några veckor kvar tills boken kommer, den du varit med och påvkerat! tack än en gång för hjälpen. kram!

Bloggarmorsan sa...

Heeej!
Du är så redig med dina fina stilleben. Rusta kan vara både och... Ibland bara brôte och ibland så glimrar det till och man hittar de mest fantastiska saker. Köpte ett hejarns gott garn häromsistens. Eller jag... Exsvägerskan köpte det och jag har förfärdigat en halsduk till henne av det! Nackdelen med att ha en låst blogg är att uppdateringarna inte syns. Man måste gå in på bloggen för att se!
Ha det gott i höstmörkret!
Kram Helena

Anonym sa...

Hej!
Jag har mailat dig!
/Karina

Anonym sa...

Godmorgon!

Såg att du skrev att du skickat mail, vill bara tala om att det inte har kommit fram än :(
Kanske kunde du pröva att skicka igen?

kram!
Karina

Unknown sa...

http://maxalas,blogspot.com νεα απο ολη την γη ,βιντεο ,αθλητικα

becca sa...

Hejsan!
Tack för tipset om bakbloggen, mycket gott fanns det där!
Men eftersom jag insett att tiden inte riktigt finns till allt jag vill hinna med så ska jag nog bjuda på ost och kex, det behöver ju inte så mycket planering.
Ha en bra vecka, kram Rebecca.