onsdag 10 september 2008

Bara nåt liiiitet......

Så att ni inte tror att jag farit en sväng till Kippankoko...:)
I förra veckan blev det lite pyssel.... hade sett flera rönnbärskronor o eftersom den som hängde här ute var 2 år så var den ganska vissen.....
Så av dessa vackra röda bär blev det

En sån här.... efteråt kanske man kan tycka att det blev liiite lucia.... en av sönernas kommentar men den får hänga där en stund så får vi se....:)


Ytterligare en ljusburk som plockats in från verandan.... sten, spets o linsnöre..... ett liiitet zinkkors o så klart... gillar att återanvända så snöret o pyntet från mitt paket från Nea kom väl till pass....

Loppisen förra helgen resulterade i dessa underbara kaffekoppar.... 8 st... som dottern ska få packa ner i "samlarlådan".....Kunde inte motstå..... o priset var lagom... 130:-....

Har ju sån tur att damen som driver gymmet här i obygden har en affär i samma hus... lite av varje.... underkläder.... sytillbehör.... krämer.... hantverk.... ja lite så.... o så förstås....GARN!!!! min stora passion här i livet... har varit o kollat lite stickbloggar där alla gör så vackra saker... blev sugen på en sjal till o nu i detta röda härliga, håriga mohairgarn.... har väl inte varit nån stor fan förrut av detta garn men nu ska det bli..... har kommit en bit på väg..... men nu är garnet slut så nu MÅSTE jag träna på fredag igen... va bra!!!

Ha en skön vecka o jag hoppas att liv o lust återkommer här på Nytomta så det blir nåt kul att visa....

KRAM ANNIKA

"En ä påkka te o skynne männas en har lösta kvar"









26 kommentarer:

Morfars bod sa...

Men himmel va snyggt det blev med rönnbären, va duktigt du är.
Själv har jag en massa röda hagtornsbär men har ingen aning om de
går att använda till nåt sånt här.
Annat fint har du grejat med också.
Det är så kul att se vad ni andra pysslar med.
Mvh, Vilda Tanten

Mormors Veranda sa...

Va händig du är, rönnbärskronan är ju superfin. Och vilka söta koppar du fyndat.
Ha de gott!
Kraam Pling

VIKTORIA sa...

Vilken fin rönnbärskrona! Har aldrig sett något liknande - är det typiskt för Värmland? Ha det så bra,

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort med rönnbären, coj ljusburken med. Vilken tur att du måste träna då så att du kan passa på att handla garn. Gillar mitt skåp väldigt mycket och det får plats väldigt mycket i det. Så fina koppar du köpt.

Kram Ullis

Granne med Selma sa...

Tack för grattiset (heter det så?) Du är för go du! Hoppas dottern kom hem med vinst:-)
Kram

Inspiration i vitt sa...

Tänk att nåt så enkelt som en glasburk kan bli så vackert, för det mesta är det enkla allra vackrast tycker jag.Kram på dig/Ingela.

♥ Pia... sa...

Hejsan och go möran på dej du söver väl förmodrar jag:)..Tack för grattis till Alex...vidarebeforar det ..vi firar på söndag med familjen....värst vecka fin krone du gjort..den var knövlig å göre va? såg lite tidsödande ut oxå..men så fin .. ljusskapelsen fin ..ja nu är det inge mer utesettande skulle jag tro..suck..ingen fin höst än så länge..bare regn.. lite tråkigt med alla regnklader på jobbet kan jag säga:)..ja nu ska jagh snart gå te jobbet..ha de..PIA

Galleri Hönshuset sa...

Hej Annika. Jösses vad fint du har gjort med rönnbären. Du kan du...Koppen var så söt...ha det gott. Kram Pirre

Gårdsromantik sa...

Vilken vacker krona! Och enorma bär.

Ser att det är många som vässer stickpinnarna nu när mörkret börjar falla.

Kram Maud

hemtrevnad marie sa...

Gud så vacker rönnbärskrona!!
här finns inte ett bär på mils, nåja km:s avstånd....älskar rönnbär annars....här får man hålla tillgodo med lönnlöv så länge...det finns det gôtt om vill jag lova!!!
Ha en skön å kreativ ledighet!!
kramis

Stina sa...

Åhhh det var det vackraste. En sådan skulle man ju haft ju.
Kramis gumman

sabina sa...

Kronan blev fin! En sjal att värma sig med är ju inte helt fel nu till hösten!!

Hobbygåsa sa...

Så koselige bilder, og så nydelig sjal! Oj du kommer til å bli veltrent, så smart det er med garnbutikk plassert på riktig sted hehe. Ha en fin helg!

Glitter och Marsipan sa...

Vilken härlig sjal du stickar,så fin.
Och rönnbärskronan....så läcker.
Annika,vad du gör mycket fint.
kram Anette

MiaMaria sa...

Hej
Vilken härlig Rönnbärskrona!!!!!
Och sjalen.....

Ha´en bra fredag!
MiaMaria

Carina sa...

så fina fynd du gör...och rönnkronan, den blir supersnygg när bären torkat...då är den bäst.
trevlig helg
kram
carina

Leamarlené sa...

Tänk att jag missat din blogg. Här vill jag kika in oftare.
:) Marlene

Lena sa...

Halloj!! Jösses så fin krona du knåpat ihop, du är inte bet du! Gillade sjalen oxå, den värmer skönt i höst. Ha det bra!! // Anna ♥

♥ Pia... sa...

Hej...ullared..hm...ja jag åker te Karlstad jag och shoppar:)tack för tipset du..tål att tänka på..men HUR gör man trycket tro???..hoppas du finner môe roligt nu då..som du visar sen..kör lugnt ..nä visst ja du åker buss ..eller?..PIA

Mina projekt sa...

Visst blir man sugen på att sticka när höstmörkret kommer? Gör faktiskt det själv just nu. Jag har inte gjort det på åratal.
Och rönnbärskronan var jättefin!

/Karina

Gårdsromantik sa...

Hej!

Jag är ganska säker på att det finns kvar ett lykthusset - annars tar jag hem mer - brukar komma på någon dag.

Maila mig på hjortgarden@gmail.com

så jag inte glömmer bort det.

Kram Maud

Maria renoverar sa...

Hej Annika!
Tusen tack för dina uppmuntrande ord när jag varit sjuk. Jag ska försöka återta bloggandet och hoppas du kika in hos mig igen.

Stor kram Maria

alidas sommaräng sa...

Vilken vacker rönnbärskrona jättefin.
Det här med garn verkar ju vara din passion, sjalen också den jättevacker!!!! Ha de´kramar Laila

hemtrevnad marie sa...

Tack för kommentaren på hemsidan!!
Den blev jättebra....får se bara om jag fixar att lägga in bilder själv bara!!??
Får plåta lite möbler och annat också...
Har ju haft en riktig hemsida för några år sedan när butiken var igång...men denna kan nog bli bra den också!
Lite glest med bilder ännu bara, haha!!
Hôppas du fyndade igår!!!
Själv har jag aldrig varit i Ullared!
kramis

Helena sa...

jätte fin krona, vad duktig du är!
Nu ska jag natta barn, ha det gott/ Helena

Maria sa...

Hej!
Jättefin krona! Jag tycker om sådant somär gjort av naturmaterial.