måndag 15 september 2008

HåHåJaJa.....

Klockan ringde 03.45..... jag spratt ur sängen med ett leende på läpparna.... ännu en tur till Ullared.....
Blev bestämt ganska snabbt på torsdag att vi skulle åka på lördag.... neste skulle göras o pengar tas ut.... hann inte med att blogga en gång.... nästan.... orkade inte hålla mig undan helt utan kikade in till nåra iallafall... träningen på fredag blev av o mer garn skaffades... nu har det ju inte blivit så mycket stickat då pga resan men det kommer.....
När vi kom fram var det MYCKET folk.... trodde inte det skulle vara sååååå illa... en lördag mitt i månaden.... men men..... vi stångade oss in in o började handla....
Ett ljusfat o några vackra ljus..... alltid bra att ha.... eller?????

En sån läderkorg har länge stått på önskelistan.... Mansion har haft den o jag har försökt visa den varje gång vi varit inne o sagt att en sån vore en bra julklapp..... nu har jag köpt en själv.... ska få bli hem åt garn o spetor.....
Att sy gillar jag o nu har jag letat mönster på en ylle kappa/jacka ett tag... tyget har varit bestämt o som sagt mönstret har fattats.... nu behöver jag inte sy för denna vackra skapelse hängde där o ropade på mig.....

En lagom lång... lagom tjock.... alltså perfekt kappa.... blev så glad.... o den hade ju små vackra detaljer på ficklock o krage.....
Tomteavdelningen var kanon i år.... blev lite av varje.... gillar Carin Krys saker... har en del sen förut o nu blev det en svart adventsljusstake o en söt vit skål.....
2 dukar fick också komma med hem samt de två alldeles underbara små nissarna.....

Sen blev det ju en massa kläder till familjen o lite annat smått o gott..... som vanligt....

Nu är vardagen här igen o dagen idag startade med massage... sköööönt... nu ska det eldas lite o kanske jag säger kanske tar jag o städar lite... men bara liiiite......

Jag har ju lite målning att göra också så vi får väl se vad som är roligast....

Men först ska jag ta en runda bland er andra.

Kram Annika

" När en tetter i ett kvennfôlks hannväske begriper en att pänninger itte ä allra vektigaste."

19 kommentarer:

Morfars bod sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Morfars bod sa...

Hej, vilken kul shoppingtripp du varit på och fyndat, kappan är jättesnygg,och det andra också förstås. Tydligen är det fler än jag
som börjat få tomtar på loftet redan.
Mvh,Vilda Tanten

Marina sa...

Ullared är alltid kul! Kappan ser ut att vara mycker lik den jag köpte där förra året. Kanske tom. likadan. Jag trivs jättebra i min.
Söta tomtesaker.

nea i det gula huset sa...

Hej du!

Gud vad roligt med Ullared! Jag börjar oxå få lite längtan dit och den längtan blev inte mindre när jag såg dina fina inköp!
Din kappa är verkligen supersnygg. Får vi se en bild på dig i den oxå någon gång kanske?? :)

Kram Nea

Hobbygåsa sa...

Oj for en shoppingrunde du har vært på, så mye fint! Kåpen din likte jeg godt! Men julepynt, tenk at det snart er den tiden igjen. Julen er jo kjempekoselig men jeg er ikke så glad i snø og kulde jeg da..

Troll-Tyg sa...

Hej!!
Jag förstår du haft kul i helgen,
med Ullared och så, nu börjar jag se fram emot den resan, datum o stuga är bokade(om vi kommer på rätt dag?)
Det har kommit paket idag men det tar vi på tisdag.
Ha en trevlig helg!!!!

Kramizz/Doris

Glitter och Marsipan sa...

Hej Annika.
Å,vad det låter roligt med en tur till Ullared.
Och så fina fynd du gjort.
Kappan var ju så snygg,och vilka fina detaljer.Det är så jag får lust att ta en liten sväng dit.
Mysigt med lite julsaker,längtar till jag får plocka fram sånt.
I morgon börjar jag jobba efter 1,5 års barnledighet,håll tummarna för mej,det är lite pirrigt.
kram Anette

♥ Pia... sa...

Hej ..och ååå så fina saker...hmm..är det te ullared en ska åke?..fast jag örker inte stange mej in på sånna ställe:)..får bli kappahl i allefall...du ..kappa va skitsnygg..fast på mej vore ho nog inte lagomt lång..eller va trur du..som vaanligt när en ska köpe kapper och jacker så ä armera föör lange och hamner nere i knävecka.. ja så är det å vare pyggme..och fyrkantig:)..men så fina julskare alltså..den där karin vad ho nu hette ..fint du..det är nytt för mej..men nu har jag lärt mej nåt idag mä..Ha de...PIA... kusin i staaan...

Ullis/Leva på landet sa...

Men så mycket snyggt du hittat. Var länge sedan jg var i Ullared, och då tyckte jag inte att de hade så mycket annat än kläder. Får nog överväga att följa med kompisarna nästa gång de ska dit.

Kram Ullis

Galleri Hönshuset sa...

Hej tjejen. Själv har jag aldrig varit till Ullared...Det jag får höra jämnt är att det är packat med folk o man får köa hur länge som helst! Stämmer detta? Gillar läderkorgen väldigt mycket, och kappan ser varm o gosig ut. Vad kul med tomtar, jag börjar faktiskt längta till vintern så man får åka lite slalom o snowboard....Och så julsakerna förstås. Det om nåt är väl kul! Ha det gott vännen. Kram Pirre

hemtrevnad marie sa...

Guud sô fin kappa va!!
Ja, dä andra mä förstås, men kappan vell ja ha ja mä!!!
ha en härli kväll!!
Kram

Mjuka sa...

Men vilken fin kappa du köpt!! Gillade den jättemycket. Skall till Ullared snart jag också,
kramkram M

Anonym sa...

Vilken shoppingresa må jag säga, tidigt som tusan men det är det värt när man gör sådana fina fynd.
Skönt att börja dagen med massage, det skulle jag vilja ha nu!!!

Kram Pernilla

alidas sommaräng sa...

Oj oj oj Ullared är ju helt suuuper!!!! Ska åka dit m buss den 26/9 jag bara lääängtar!!!.Vilken fin kappa du hittade, ska kika om jag hittar nåt liknande. Ha det gott Kramar Laila

Annika sa...

Vilka härliga fynd. Och du har köpt en sån läderkorg jag vill ha! Din skurk! Bara för det ska jag smygfota dig i den snygga kappan... Hihi. Kramar grannen.

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
for en nydelig jakke! Å masse annet fint også!:)
Gøy å shoppe litt!:)
Hos meg blir det lite med shopping, og mest jobbing... Men til helgen tror jeg nok kansje jeg skal ta litt fri. Behøver en liten frihelg engang iblandt. Nå har det bare vært jobb, jobb og jobb i flere månder. Savner litt mine håndarbeider, så nå skal jeg snart få tid til de også;)

Ønsker deg en superfin kveld!
Klem fra chatrine:)

Granne med Selma sa...

Tänk att jag blir alltid lika glad när jag kikar in till dig! Var får du alla härliga citat ifrån? Tror inte jag har kunnat låta bli att dra på mun en enda gång:-)

Har varit i Ullared en gång tillsammans med maken... honom får jag aldrig mer med dit. Förstår inte varför? Finns ju möe rolit där! Eller hur?
Kram Sussie

Inspiration i vitt sa...

åå vad jag älskar att åka till Ullare det är så otroligt roligt.

Vi är ett par tjejer på jobbet som brukar åka dit, då bor vi på kampingen och på kvällen äter vi god mat och dricker vin för att handla som tokar dagen efter.

Vilka fynd du gjort, kappan var väldans fin gillade läderkorgen med, har sett att många har ved i den.
Kram/ingela

Mitt Egnahem sa...

Nä, inte pänninger, inte... vad mycket fint du hittat. Alla julklappar klara också? Undrar om "målningen" är en dörr... Ha det! MVH Mitt Egnahem