fredag 26 september 2008

Pyssel o sysselkväll....

Igår kväll hade jag o 2 grannar pysselkväll.... det skulle göras lite av varje...

vi började med lövrosor....hade fått ett tips på hur man gör vackra blommor av löv o det var vi ju tvungna att pröva....
















Sen fortsatte vi med diverse skapelser i mossa.... jag glömde att fota dessa men om ni kikar in till Närmsta Grannen har säkert hon sina hjärtan med på bild.... jag är ju som sagt en ganska usel bloggare egenligen men man lär sig nog detta med foto så småningom....:)


















Så skulle det göras vackra saker av cykelslang.... tji fick vi..... klurade o prövade men blev inte nöjd.... iden är ju kanon men jag fick inte till det..... slangen är härligt grå på insidan o meningen var att det skulle se ut som zink....


men skam den som ger sig.... jag SKA ha till det innan jag ger upp..... kommer mera så småningom..... resten av bilderna är på resultatet ute på bron.... har en ganska liten så det får inte plats så mycket.... men lite pynt blev det iallafall... o se där var ju bollarna:).....




Tidigare på dagen hade jag svängt ihop en ljuskrona av taggtråd..... att hänga över sågklingebordet.... rostigt..... tog gravljus o lade löv runt om..... ska se nu till kvällen hur det lyser......





Ja detta var pysselkväll på Nytomta det.... nu ser vi fram emot nästa projekt som ska ha nåt med julen att göra..... så långt är det bestämt iallafall....
Nu är det helg igen..... önskar Er alla en underbar helg med vackert väder:) så vi kan va ute i skog o mark....
Kram Annika
" Frihet ä ett kôrt ord. Men dä får plass môe iet. "
Pust, pust!!!! ja det kommer en beskrivning på rosorna senare i veckan.... just nu har min klocka vingar.... den flyger fram.... jag hinner nästan inte andas..... pust,pust!!!!

20 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

Så nydelige roser! Jammen er du flink. Flott høstpynt du har laget - høstfargene er jo bare herlige. Ha en fin helg.

Leamarlené sa...

Men vad ni har pysslat. Har aldrig sett någon göra blommor av löv. Dom är ju super fina. Skulle nog inte klara av det själv. Det måste vara kul när man är några stycken som pysslar..det blir ju så många ideer när man slår sina hjärnhalvor ihop. Hoppas du får mer att visa nästa gång ni pysslar.
kram Marlené

Morfars bod sa...

Morsning, är superimpad av ert pyssel,jättesnyggt måste provas.
Har kollat in mossbilderna lika
snyggt det.
Trevlig helg,Vilda Tanten

Carina sa...

Jaaaa alltså jag väntar med spänning - cykelslangen - you know....är det meningen att det också ska bli rosor som ser ut som zink? Coolt...
trevlig helg på er...
kram
carina

♥ Pia... sa...

Hej..men käre nön vart får du allti från..:)..det där med lövrosor var väldigt häftigt..får du gärna visa HUR nån gång..cykelslangen??? fattar inte ett dugg :) finfina grejer ni pysslat till med..visst är det roligt att ha folk/vänner att pyssla ihop med...fina arr. du gjort på broa...ha en skön och rolig helg..Kram från staaaan..PIA

Viola sa...

Hej Annika, här får vi ta del av kreativa kvinnor som skapar så vackra höstföremål, härliga resultat verkligen, nu måste jag komma ihåg att länka dig, vill ju inte tappa kontakten, ha en bra helg, kramar VIOLAN

Inspiration i vitt sa...

Hej Annika , oj vilken kreativitet det var här då.Har aldrig sett blommor av löv tidigare så fint och annorlunda, passar perfekt i höst arrangemang precis som du gjort.
Taggkronan var urläcker den kommer att lysa så vackert på kvällen.
Kram på dig/Ingela.

Granne med Selma sa...

Snälla! Du kan väl visa en steg för steg-beskrivning av lövrosorna. Gud så fint! har aldrig sett något liknande.
Kram

MiaMaria sa...

Hej Annika!

Vad du jar pysslat och gjort det så himla fint......vilka söta rosor av löv!!!!

Önskar dig en bra helg!
MiaMaria

Marina sa...

Höstpyssel låter kul! Jag behlver lite mossa så det blir en tur till skogen i morgon.

Helena sa...

Det blev jätte fint!!!!
Du har en utmärkelse att hämta på min blogg!
Jag går kurs hela helgen, lär mig klä om möbler, hur kul som helst!!
Ha det bra/ Kram Helena

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker att era alster blev så fina. Tittade in till grannen och hjärtat blev ju jättefint. Gillar ditt sågklingebord. Vad har du som underrede? Har också en sågklinga över.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Beas sa...

Hoppla...UNDERBARA!


Kan du inte visa via en tutorial hur du gjort dessa och starta en bloggrevolution? :-) Jag skulle verkligen vilja göra dessa. :-)

Annika sa...

Tack för senast! Det var kul och det blev snygga saker. Har redan fått gett bort några! Ser att en del varit inne och tittat på mina mosshjärtan också (dock inga kommentarer hos mig...). Vi får klura på julpysslet nu! Kram grannen.

Mormors Veranda sa...

Jisses vad mycket fint ni pysslat ihop. Cykelslang!? hmm, det låter spännande. Ni får försöka igen.
Ha de gott!
Kraam Pling

Mia sa...

Hejsan! Vad fina lövrosorna blev! Det där skulle vara roligt att pröva, speciellt när det finns så bra tillgång på material just nu =)
H: Mia

Galleri Hönshuset sa...

Hej Annika. Men vad häftiga rosor, jag skulle också vilja ha en bildbeskrivning på dem...Ljuskronan av taggtråd var riktigt fin, jag har också ett projekt av taggtråd som väntar, men vet inte riktigt hur jag ska få till det. Ha det gott. Kram Pirre

Birgitta sa...

Tänk vad fint man kan göra av löv.
Kram Björklyan

Älfgärdet sa...

En sån taggtrådskrona måste jag försöka mig på. Helt i min stil. Underbar! Taggtråden har du hittat i gömmorna? Jag har ingen på lager som är så rostig & grann, får ge mig ut på jakt i markerna häromkring :)

hemtrevnad marie sa...

Gud sô fint!!!
Hur gör du desse roser???
Har ju lönnlöv i masser här, å plocker in nye stup i ett ...sô fantastiske färger..å detta var ju jätteläckert!
Bôllarna i môse..va ju gôrfine mä!!!
För å inte tale om kronan!!!!!
ha det!
PUSS!