torsdag 7 januari 2010

Dä tar e stônn.....

Inna en fatter nôe här i kiôrdda.....


Hängde på Granne med Selmas utmaning om att blogga miljö....
tips o tankar om att spara på vår underbara miljö är ju inte fel....
fattade ju inte först att det var mina inlägg o inte kommentarer hos henne det handlade om...:) men nu så....

.
är en återbrukare av stora mått jag.... samlar o sparar på allt!!!! o då menar jag allt....
kan ju va bra att ha.....
har man hört här hos mig i alla år.... men så finns heller inte en enda liten ledig plats kvar snart......

idag uppmanar jag alla vårstädare.. o andra också... som ska rensa garderober o skåp under våren.... alla kläder o textilier som ska bort.... det som inte ges bort till vänner eller säljs....


LÄMNA TILL ÅTERVINNING.......
Kupan, myrorna...... ja det finns ju flera...

ex påslakan är ju hårdvaluta iallafall i mina trakter....
blir underbara trasmattor om en väverska får tag i dom.... o jeans.... vilken underbart material.... hela eller trasiga spelar ingen roll för en texilare... vi kan använda allt.....
visar ett par bilder i repris från Carinas föreläsning.....
matta av jeans o mattor av trasor....


NJUUUUUUT.
.....
Återvinning.......

Ha en bra miljötorsdag.....

Kram Annika

18 kommentarer:

Ylle by heart sa...

Visst är det kul med alla som använder sina händer till nåt kreativt! Även du :-)
TAck för din snälla kommentar ;-)

meas vardag sa...

Hej!
Jag ska nog städa ur min garderob snart. Brukar göra det då och då för det lättar på ngt sätt själen med.
Sist så sydde jag 2 kuddfodral av gamla kläder. Det va kul att vara lite annorlunda!
Må så gott! / Anna

Granne med Selma sa...

brukar lämna in barnens kläder till econd hand. Mina egna handlar jag där ibland :-)

Och trasmattor är ju verkligen återbruk!
Kram

Marie - Systrarna sa...

Kan verkligen hålla med om detta! Vi sparar tydligen 97% energi om vi köper begagnat jämfört med att köpa nyproducerat! Och när vi skänker till Myrorna m fl så hjälper vi ju till att öka utbudet för köparna där!
Bra!!

Anonym sa...

skulle gärna göra ngt fint av min farmors gamla lakan... får nog titta in här och bli lite inspirerad till det kanske:)

Kram pernilla

TapetserarEva sa...

Bra tips, fler borde tänka så.
Och trasmattor..tänk om man kunde väva!
Verkar va ett bra sätt att avreagera sig på.

Ha en fortsatt trevlig kväll//Eva

♥ Pia... sa...

Halloj...fattade inte vad du menade med kommentarerna!!
men speler roll:) Mm vi är väl av samme släkta kan ja tänke mej..spare å spare..bra å ha...snygga mattor...ja jag städer..:)..ha de..Pia

Hobbygåsa sa...

Hmmm gjenbruk er jeg ikke god til... Men, nå har jeg nettopp brukt en gammel sommerkjole til et syprosjekt, så jeg kommer meg :-)

Birgitta sa...

Håller med dej att det mesta går att återanvända. Vi har också alldeles för kallt. Trivs inte då och nu har vävstugan svårt att hålla värmen.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

Mrs B sa...

Blir så glad for dine kommentarer! Jeg er ikke like bra til å legge igjen spor etter meg...
Jeg leverer "alt" til gjenbruk, er veldig opptatt av å ikke kaste ting som er brukbart!!! Renser i röran for tiden, og det blir mange esker til Fretex... Så kan man se om man finner noe fint der når man reiser dit for å levere......;-)

Godt nytt år :)

Christin. sa...

Hejsan Annika!

Trodde jag skulle få läsa....Det som inte ges bort till vänner eller säljs......skicka dem till mej..(dej alltså)..hihi...

Kram Christin!

Annika sa...

Christin!!!! Hmmm det var ju ingen dum idé...:) hade ju inte tänkt på det...:) Kramis Annika

Titti underkalas-eken sa...

Ja trasmattor är ju sååå fint! Man kan ju variera uttrycket och stilen på dem nästan hur mycket som helst bara med vilket tyg man använder!

Ja jag har en hel drös med påslakan av bra kvalitet jag inte vet var jag ska lämna. Ingen verkar direkt intresserad av sånt i Stockholm. Men jag vill ju inte kasta dem så de ligger kvar i skåpet hehe. Om inte nanat kan jag ju ha dem som skydd när jag målar :)

Ullis/Leva på landet sa...

Här ska rensas i massor framöver. När jag rensade förra sommaren så såldes en del på loppis och resten lämnades på Ta till vara här. Visst är det toppen med återvinning.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

nea i det gula huset sa...

Vettigt det där!!
Och vi har ju verkligen sett dina fina saker som har fått ett helt annat ändamål efter att du har satt händerna i det! :)

Är själv ganska dålig på det där men ska se vad jag kan hitta på!

Vilka fina vantar du har gjort..så fina! :)

Kram Nea

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Vilka underbara mattor, jag önskar att jag kunde väva... Men lämna in till myrorna o dyl gör jag i alla fall.

Vardags-mirakel sa...

Du har så rätt, åtevinning är det bästa. Ha en fin vecka, kram Eva.

Viola sa...

God Morgon, på tal om återvinning, ditt paket är nu på väg i en återvunnen kartong..:) ha en fin vecka, kram