lördag 2 januari 2010

Träskor, långkalsonger o raggsocker......

ska di schläppe å se i......
män ha vöre môrakläschla mälla jula.....
en snabbtur ut te jâle hunn.... da behövver en inge mer...:)
nej nu ska vi itte väre sånne da....


årets julhandarbete kom inte igång förrän i måndas..... jobbade ju i mellandagarna så då hanns det inte med....
men efter lite klurande kom jag fram till att jag behövde ett par vantar till....
sagt o gjort.....
man gör en djupdykning in i garderoben med garn o tyg o fram kom ett svart ullgarn.....

o vantar blev det..... men svarta vantar behöver lite extra.... en ny tur till lapplådan o jag hittade rester av kläde..... perfekt.....

blommor klipptes o syddes fast o jag tuffade till mig lite o satte fast lite pärlor också..... blanksvarta......

hjärtat i bakgrunden med röda band har välkomnattrappen hela julhelgen..... trots mycket snö i blomlådan som är fylld med granris..... vem kan tro det.....

ja det var årets första alster det.... hoppas jag snart kan visa nåt mer..... har just nu lusten för lite handarbete....

Kram Annika

" Öm du vill att allt ska bli bätter imôra, får du förbere´ ida"

19 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Haha...trur du nööööen fatter vad gâla är...hihi..skratte gött gjorde jä...ska du ha semester så länge??..vill ja mä ha...ska vi byte...go fortsättning te ere...och du vilka snygge vanter...skulle ja kunna beställa nåt av dej??..ett par vita handledsvärmare som jag sett nånststans...eller helsvarte??...
kram..Pia

skapa och inreda sa...

Jättefina svarta vantar! Håller själv på med ett par svarta lovikkavantar till min man.
Mvh/Annika

Älfgärdet sa...

Gôtt nytt 2010! I år hoppas jag på att jag ska bli lite flitigare med inläggen, kan ju skylla på att jag inte haft någon ordentlig kamera ;). Min môrakläschel har varat nära inpå hela dan i mellandagarna - skööönt. Jag har de ljuvligaste av sockor av svart lovikagarn. Väldigt vackra & sååå varma. Skulle behöva mig några fler par för de slits en del på trägolven men jag tror de kom från en tant i Filipstadstrakten som jag inte kommer ihåg namnet på. Men kanske skulle man våga sig på att sticka ett par själv, om man nån gång finge tid. Gillar mycket dina vackra svarta vantar, önskar jag hade din förmåga men har förhoppningar på dottern så småningom...;)). Jag har varit "ledig" sedan 16/12 men har en stor uppgift som ska lämnas in i dagarna. Vi börjar terminen igen nu på måndag... Men det ska bli skoj, veckan därpå åker vi till Mariestad för att lära oss att mura & putsa på klassiskt vis med traditionella material o verktyg. En termin är gjord, 5 kvar !

BiZen sa...

Önskar dig ett underbart 2010 med mycket stickat och annat kul!
Otroligt fina vantar, härligt med blommorna och pärlorna! Vilken inspirationskälla du är! //BiZen

Viola sa...

Det var ett väldans fint alster du knåpat ihop..:)njut utav ledigheten så länge den varar, här har vi härliga slappardagar, ha en fin lördagskväll, kram

Huset vid ån sa...

God Fortsättning på dig...Vilka fina vantar du gjort, vad duktig du är! Snyggt med rött o grått till det svarta! Önskar dig en fortsatt trevlig lördagkväll! Kram Therese

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk om jag bara kunde slänga ihop ett par vantar så där. Superfina blev dina i alla fall.

God fortsättning på det nya året!
Kram Ullis

Ylle by heart sa...

Jäääättefina!!!
Det går nog inte att beskriva i ord vilken tillfredställelse det ÄR att göra nåt kreativt! Det ena föder det andra...

Birgitta sa...

Vilka läckra vantar du stickat. Fortsätter du så här så blir det mycket fint som trillar fram ur dina händer. Nu hoppas jag att vi får ett riktigt kreativt bloggår med nya idér och mycket inspiration. Det kan behövas.
Är äntligen igång i vävstugan igen. Ryggen känns bättre nu.
En god fortsättning på det nya året.
Kramisar Birgitta

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Annika.
Men vad du är duktig.
Så superfina vantar,skulle inte klara av att göra en tumme ens:)
Må så gott och ha det bäst.
Kram Anette

Vardags-mirakel sa...

God fortsättning på säj! Vilka super fina vantar! Här är också vansinnigt kallt, man törs ju inte sticka ut nosen. Ha det bra, kram Eva.

Anonym sa...

Jätteläckra!
Anna-G

Anonym sa...

Hej! Vilka fina vantar! Du är så duktig.

kram
och god fortsättning!

/Karina

Huset vid ån sa...

Kikar in o Tackar för titten....Hoppas att du har en bra dag! Idag har vi bara några grader kallt så nu ska det bli en långpromenad med vovven. Må så gott! Kram Therese

Samtal från min trädgård sa...

Så snygga vantar. Är också glada för mina nu när termometern står på -17 och det blåser runt alla hörn!

Granne med Selma sa...

Åh, va kul att du hänger på! Och återvinning är ju VERKLIGEN miljötänk :-)

Mitt Egnahem sa...

môrakläschla- Underbart, dä ska jag komma ihåg!!! Här är den klädseln ullfrotté-långkalsonger o dito tröja- Görgött!
Men nå mer pussel tror jeg inte jeg klarer... Ha det! mvh mITT eHNAHEM... pS. Om du har tid över beställer jag gärna ett par sådana vantar...

Granne med Selma sa...

Gomorron!
tack för att du tipsade lite snällt :-) jag har letat och letat efter någonstans där det står att man ska ta bort det där lilla skrotet, men inte hittat det... Jag fortsätter leta innan jag skriver till det.

Detta är också bara för dig... :-)
Kram

Pillan sa...

Vilka syperfina vantar, önskar att jag kunde göra såna också, man blir ju villha galen när man ser dom!

pillan