onsdag 10 mars 2010

Maffian å jä……

Ja sô ha en gjort´ett igen da…. hannle nôe sôm en itte har bruk för….. ôm en nu ska väre rektigt ärlig…..…:)

I helgen var jag på loppis o samlarmässa…..massor av fina saker som skrek högt efter mig på de flesta borden…. porslin, keramik ja det mesta var lockande….. fick sansa mig lite o det blev bara lite “småkrafs”….:)

En spegel… en kruka…. gamla tidningar o så….:)

o sô blev dä e……  fiollåde…..

fiol o ägg 003

ja ni läste rätt… som tur var var den tom så familjen slipper fagra toner från mig o fiolen….. men den var ju sååå fin….  sliten o grann…. underbar blååååå sammet inuti….  litte bôs sôm jä ska dammsuge bort bare…… bara måste ha….:)  men så kom jag hem då….

fiol o ägg 004

dotra undrade vad i all världen jag skulle med den till….. ja det var ju befogat….  började fundera….. ja vad skulle den passa till….  tar gärna emot tips…:) jag hade planer där ett tag att glida in på lokala banken med lådan under armen bara för o se hur dom reagerade…..men…… nu måste jag ju hitta på nåt bra….. för att göra sig av med den är otänkbart….:)

mina andra fynd var mycket användbara…:)

enligt mig…..:)

Kram Annika

“E männische ä itte fri ôm ho itte ä hôspen ôvver sä sjôl”

12 kommentarer:

Sussi sa...

Jamen fiollådan var ju jättefin! Vadå användbar...man använder den till att skapa stämning! (oops!) Tänk va mycke fint som får plats i lådan...oj oj oj, fantasin skenar!
Grattis till fynden! Var det samlarmässa i Arvika? Snyft...jag brukar vara där ...

Kram
Sussi

MrsUniversum sa...

Vilken superbra bara-ha-tingest! Glutta på locket ibland, titta på sammeten, lukta lite, stänga in härligheten och bara låta vara. Möjligtvis lägg i nånting som inte skymmer sammeten helt. Låta lådan hänga, ligga, stå lutad där den vill vara.

Grattis till bara-ha-lådan!
(Jag antar att hôspen betyder stolt???)

Nattsyster sa...

Tycker din fiollåda var alldeles onödigt nödvändig :-) Allt som gör en glad och lycklig är viktiga saker!
Lycka till mä lådan..
Kramar!

Bloggarmorsan sa...

Vad fiiin! Jag förstår dig. Du kommer säkert på något alldeles utmärkt användningsområde;-) Och familjen din är säkert tacksamma över att den saknade innehåll! Hehe....
Här nere njuter jag av våren... Konstigt att det känns vår trots nästan meterdjup snö!!! =)
Kramar från Helena

lisbeth sa...

nu måste du ju köpa en fiol också..och sen måste du ta spellektioner..och sen ha en konsert..och sen, ja du detta inköp drar med sig möe...å du som svar på din kommentar hos mig, det är alltid helpension och dessutom gratis att ta in hos oss..
kram Lisbeth

♥ Pia... sa...

JA..men va i all värla skaa du mä e fiollåde te??..ja de undrer ja över:)Men som den kreative kusin som du är ...så kommer du snart på nött om du inte redan gjort de förstås..hehehe..angående min far så börjer han väl å repe sej ..men de är en bra bit att gå..blir nog liite på mej nu kan ja tänke mej...snö och halkigt..ack ja..får se om inte kära morbror med fru kan hjälpe mej litt:)..kram..från stan

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Jag tror nog att du kommer hitta något riktigt bra att ha din fiollåda till! :)
Jag har en jag oxå men jag har en fiol i min minsann. Spelade i tio år innan jag kom på att det fanns annat som lockade! :)

Ha det gott!
Kram Nea

Birgitta sa...

Dú kan säkert hitta på något att använda fiollådan till, annars kan den väl bara få vara... Kika i den på den fina blå sammeten och känn lite försiktigt.
Kram Birgitta

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojs Annika.
Man vet ju aldrig,rätt vad det är kanske du börjar spela fiol:)
Och då har du ju en väska:)
Nä,jag bara skojar,väskan var riktigt fin,hade gärna knipit åt mig den själv.
Ha det bäst
Kram Anette

hönemor sa...

Hej du, stôppen full i godis å hängen på vägga, så får du haet i frea för ongera. Där lär dom inte glana. Kram Katarina.

becca sa...

Hejsan,
Vad roligt att du hittade mig, ja visst bor jag i väst, känner igen din utsikt=), VACKERT!

Kommer tillbaka! ha det bra,
Kram Rebecca.

Unknown sa...

Fiollådan var ju snygg!! Varför inte ha förvaring av tidningar i den?
Annars var är den snygg precis så som den är:)
Kram Maria