fredag 26 mars 2010

Nu ska jä bju på en runntur….

Jä ha föll itte vöre sô generös mä bilder hemmifrå tidigare har ju itte sô môe o vise…..men nu ska jä ta dere mä på en litten rundtur i köke…..

blev inspirerad av Sussie…. en av mina blogg-gurusar….. ho har ju köksvecke ho nu….:)

ja di får ta´t sôm dä ä…..

o di sôm tôcker om vitt kan ju sätte påssä solglasöga….. för här ä dä itte môe sôm ä vitt itte….:)

när man kommer in i köket är det diskbänk o skåp det första man ser…. här ska det ju bli bytt bänkskiva o kakel men när det blir av är en annan fråga …:)

kök 006

  kök 005

vrider man sig tebaks ser man spis o kåpa…..

 kök 004

köket är två rum som slagits ihop… ett beslut som jag aldrig har ångrat….  inga överskåp över bänken gör det ljust o luftigt…..

i ätdelen finner man slagbord med stolar som tillhört min mormors matmöbel….. ska bli pinnstolar så småningom när de hittat vägen in från skjulet…. har ett gäng som ska ses över…..

kök 003

buffeskåp med hyllor över för litte saker som man kan vila ögonen på o…..

kök 001

en tallrikshylla har det blivit….. kök 002

4 fönster i 3 väderstreck gör det ljust…..

klurar just nu på vilken färg det ska bli på hörn- o pottskåp…. vill så gärna måla….  förslag mottas tacksamt….

ja det var lite från mig det….  jag gillar saker o prylar o lever inte efter Feng Chui….. ibland kan jag få ett ryck o plocka bort lite saker men sen saknar jag alltid det jag plockat bort…:)

Nu önsker jä Er alle e rektitt trivvla hälg

Kram Annika

 

“ En får väre nöjd mä dä lelle en har “ 

26 kommentarer:

Märta sa...

Varför ska man leva efter Feng Chui? Jag tycker man ska ha det så man trivs inte efter alla idéer, då skulle man ju få byta stil ofta och det har varken jag råd med eller tid till.
Jag tycker det ser hemtrevligt ut hos dig.
Om du nu ska måla skåpet kanske en bruten vit färg vore nåt?
Ha en bra fredag!
Märta

♥ Pia... sa...

Å så fint du har det...måla pottskåpet..tja varför inte en bröten vit:)... heeeeeeeeej

BiZen sa...

Tack för titten!
Trevligt att få komma in i ditt kök.
Roligt se hur andra har det, tycker om när hemmen är personliga med saker som betyder något för den som bor där. Kram och trevlig helg! //BiZen

Granne med Selma sa...

Du bor så där som gör att man känner hemtrevnad. Jag kan tänka mig att man sätter sig ner i ditt kök och fikar, pratar, skrattar, pysslar, umgås. Och runt dig har du saker som betyder något för dig. Saker från när barnen var små, saker du gjort själv, saker du fått... och de som kommer till dig känner att du värdesätter det du fått.

Stor kram till dig från mig
/Sussie

Christin sa...

Alltid lika hemtrevligt att komma hem till dej Annika!
Inte för att jag sliter ut din tröskel nu för tiden då ;)
Kram från Christin.

Bloggarmorsan sa...

Vad mysigt du har det! Jag gillar den röda färgen på bufféskåpet. Du kanske kan ta upp den när du målar det andra!?
Kram o gooo helg önskar jag dig!

Pumlans flitiga fingrar sa...

Du har ett riktigt hemtrevligt och mysigt kök. Alla de där sterila vita och svarta i inredningsbloggarna är aldrig just det...hemtrevliga.

Birgitta sa...

Hej! Jag tycker det ser så trivsamt ut i ditt kök. Alla kan inte ha likadant. Jag vill också gärna ha färg omkring mej. Du har en sådan där gammal fin kåpa över spisen.
Önskar dej en trevlig helg.
Kram Birgitta

Anonym sa...

Hej Annika!
Jag har mailat dig!

/Karina

Matilda sa...

Åh så mysigt och hemtrevligt det ser ut hemma hos dig! Det känns välkomnande, och egentligen är det nog den bästa känsla man kan få av ett hem.=)

Kram, Matilda♥

Psst..missa inte min lilla bloggtävling!

Anki sa...

Oj, så stort...hemtrevligt och varmt! Jag tycker ditt kök är jättefint...även utan solbrillor *ler*! Mm jag har dom hela tiden, klarar inte dagsljus! Jag har oxå alldeles för mycket grejer vet du, men det går ju liksom inte att plocka bort dom...dom åker ju fram lika fort igen, hihi!

Ha en mysig helg!
Kramisen!

MiaMaria sa...

Hejsan Annika!

Kul att du tar med oss på en runtur i ditt kök...ser stort ut inte som mitt mini....

Ha nu e riktigt go helg!
MiaMaria

Viola sa...

Vlket härligt och trivsamt kök ni har, tack för titten och hoppas ni har en skön helg, imorgon stora öppnardagen utav butiken, KRAM

Vardags-mirakel sa...

Hej, så fantastiskt roligt att få se ditt vackra kök! Hemtrevligt och fint med allt som man kan vila ögonen på, ha en trevlig helg! Kram Eva.

Nattsyster sa...

Husesyn ä alltid trivvle! :-) Dä ska väre trivsamt å personligt, da mår en bäst! En ska ju bo där sjöl :-) Nattinatti!

Maria sa...

Verkar som om du har både ett öppet, ljust och rymligt kök. SÅ härligt!

Anonym sa...

så fint ni har det! Känns verkligen som ett kök man umgås i! Förstår att du inte ångrar att ni slog ihop rummen! Rymd ;)
Det är ju så trevlig att prata mellan rum när man lagar mat!

Kram pernilla

färgtrappan sa...

Hej och vad roligt att få titta in hos dig. Så mysigt och hemtrevligt ni har det. Man ska omge sig med grejer man gillar, då mår man bäst vettdu.

Kul också med lite härlig go värmländska, då tänker jag på min pappa. Hans släkt var från Torsby och min faster bodde i Karlstad, så där var vi ofta och hälsade på när jag var liten. Min bästa kompis i första klass var så mallig för att hon var svensk-norsk. Då sa jag: -HA, det är väl inget, för jag är VÄRMLANDSK-SVENSK jag, så det så! ;))

Ditt pottskåp skulle jag måla i en ljus grå-grön ton, det skulle bli jättefint tror jag. :)

Ha det så gott!

Mitt Egnahem sa...

HEJ där!
Tack för mystitten i ditt kök. Jag har ju inte vågat visa mitt än...
MEN vad är det jag hör, inte ska du väl ha något dåligt samvete för någonting! JÄ har då inte tänkt så. Du kommer om och när det blir tillfälle. Pottskåpet skulle bli gôrsnyggt m tempera ;)MVH Mitt Egnahem
Å tack för grattishälsningen. Men Hua vilka stooora bilder

Lilla Vrån sa...

Du har verkligen ett rymligt och hemtrevligt kök....jag är bara lite avundsjuk;)
Önskar att jag kunde riva ner någon vägg jag också...tyvärr är det omöjligt...bor i radhuslägenhet.
Jag tycker det är bra att man väljer den stil som man trivs bäst med...ibland tror jag att folk går på saker som man innerst inne inte känner för, men det är modernt och då ska det följas.
Hoppas du får en fin vecka!
Kramar/Carina

lisbeth sa...

jamenn har du å vise, inte segg nô ane nu du, dä ser väldigt hemtrevvlitt ut, hôffer ska allt väre vitt, hôr å en gär efter sett eget tôcke å smak, huvvesaken ä att en schôl å de sôm bor där trivs!
Da behôvs dä inga trendnissar!
Kram Lisbeth

MrsUniversum sa...

Skööönt att slippa vittvittvitt överallt! (Även om jag just visar min ljusgråvita farstu.) Solbriller, haha...

MormorRuthsAnn sa...

Halloj Annika!
Wow, du verkar ha ett enormt stort kök, har du det?

Mysigt och hemtrevligt....visst är det underbart när man samlar på sig saker man bara kan sitta och titta på och minnas var man funnit dem.

Wow, pratar du samma som du skriver så fattar jag innnnggen ting!! ;)

Kram Ann

här är gudagott att vara sa...

Jag tittar in och vill önska dig en riktigt Glad Påsk!
Roligt att se bilder från ditt kök, här spirar kreativiteten ser jag, härligt.
Haregott!

Matilda sa...

Hej! Vad kul att du vill vara med i tävlingen!

Ja, jag tror att det har varit lite allmänt kaos hos Blogger när det gäller bilder nu på senaste tiden. En hel dag trodde jag att alla bilder jag någonsin laddat upp hade försvunnit för alltid från bloggen.:/

Nu önskar jag dig iaf lycka till och hoppas att du får en riktigt fin påsk! =)

Kramar, Matilda♥

Birgitta sa...

Önskar dig en Glad påsk
Björklyan