fredag 5 mars 2010

Sol å snö…… en får fôll gille läge da……

 

 Igår satt jä här…….. ve lellstôgevägga…..  lä o sol…. kan dä bli bätter….vinter 008 tillsammans med Coockie……. o en god bok i öronen…..satt o njöt o sov litegrann i solen….. kan ju säga att jag nog måste höra om hela boken…:)

vinter 010 

tog en liten promenad men det är svåååårt att gå på toa i meterdjup snö….. vänder och väntar tills jag kommer hem till mina trampade gångar på gärdet jag……

vinter 012

tårtan vi käkade i tisdags var goooood o rosa…..

vinter 007

blev en hel del paket….. kläder, örhängen, tallrik o så nya slalomskidor…..

tjejen blev såååå nöjd….

Idag visar termometern minus 20 grader igen men solen lyser o jag hoppas på ytterligare en dag i solen……

Kram Annika

“ Förändre sä kan ingen män bättre sä – dä kan alle “

17 kommentarer:

Nattsyster sa...

Ja gud vilken kall morgon! Hade inte tänkt elda innan jag drar te grums utan förlita mej på att solfångaren håller huset över fryspunkten, men jag fick allt vackert kila ner å tända en brasa. För att stå ut...brrr! Såg väldigt skönt ut i din solvägg :-) Hoppas du får en skön helg där, ta vara på ljuset! Själv drar jag som sagt söderut. Kanske är det lite varmare där..brukar vara det.
Kramar!!

Christin sa...

Hejsan!
Såg du skrev att dotra din fått en tallrik. Är det nån spec. som hon samlar på? Fick själv hem några från Tradera igår...tycker det är så kul med tallrikar...:) Kramis.

Bloggarmorsan sa...

Vad härligt det såg ut med stolen i solen! Och lycklig vovve....
Kram HElena

Granne med Selma sa...

jaaaa! husarknappar-vilken bra ide! köper den rakt av. De andra ska jag också kolla upp, kram sussie! : )

Sussi sa...

Här i Stockholmstrakten är det en underbart solig dag...såå skönt med detta ljus!
Kommer att sakna Värmland och Lysvik i påsk, vi brukar alltid tillbringa påsken där, men nu ska vi bila ner till Frankrike och möta våren hoppas vi. Fast det har varit ovanligt kallt där också...vi får väl se vad vi får för väder. Det finns inget som är så kallt som ett oisolerat stenhus, det tar dagar att få ur kylan ur väggarna!
Ha en bra helg
Sussi

EvaB sa...

Hoppas du får en skön dag i solen, alla minusgraderna till trots! Här i Halland har vi ett par grader kallt och ett härligt solsken. Mina snödroppar lyser vita och jag tror jag ska försöka gräva upp några för att njuta av inomhus.

Anonym sa...

Har åxå suttit i solen och druckit kaffe under veckan... sååå skönt!

Viola sa...

Den där stolen såg skön ut, idag har vi faktiskt haft dagsmeja och stal till mig en stund i söderhörnet, värmde i ansiktet,

önskar skön helg,

KRAM

Mia sa...

Vad skönt det lät, att sitta i solen och njuta av vintervädret! Här var det sol första gången på länge i dag, man kände sig som en helt annan mänska då man vandrat till jobbet!

Pumlans flitiga fingrar sa...

Här uppe i norr har solen äntligen återvänt och dagen skall tillbringas på skidorna! Det är fint sportlovsväder!

Ullis/Leva på landet sa...

Låter alldeles underbar. Vi hade jättekallt i morse men mitt på dagen var det helt underbart i solen.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Helena sa...

Hej! Vad roligt med Open Art...pappa har pratat om det! Ska absolut försöka få till v29 (v28 har vi fotbollscup). Tänk om man kunde få till en lada någonstans och sen vara några stycken som sålde lite blandad kompott till alla sommargäster, skulle vara hur kul som helst!
Ha en fortsatt bra helg/ kram helena

MormorRuthsAnn sa...

Hallo där!
Tack för att du så troget kikat in till mig, trots att jag varit urusel på att både uppdatera och även kika in till dig och alla andra.

Du, stort tack för idéen om en liten vagn med hjul under sängen!! Jag sa det med ett skratt till maken och han sa det var ju inte en så dum idé!
Härliga kronor du har i sidmenyn!

Ha det så gott i din goa stol dä vi vägga...

Kram Ann

Mitt Egnahem sa...

Hej!
Tack för hälsningen! Här går bloggen trögt, men vi åker skidor desto mer... Tror jag "hittat" din gula dörr. Vred huvudet ur led när jag for förbi en dag, nu vet jag var du finns! Kanske jag vågar titta in nästa gång! MVH Mitt Egnahem PS. Om vantarna är klara så får du höra av dig så vi får "gäre opp"

lisbeth sa...

dä inte gôtt å väre bissche heller nu i chôla..men ut lytter en å gjäre ifrå sä...å matte får njute i sola ho å ta nôa steg in på en varm toa..när det trökker på..kram Lisbeth

lisbeth sa...

hej!
Du fråga om suffletten på dockvagnen, köpte plastat linne på Hema..
Kram Lisbeth

Rummet för välbefinnande sa...

Hej där, tänkte bara kika in och skicka dig en måndagskram!
Ha det fint!
Mia