tisdag 23 mars 2010

Nôa Husmor…..

Vet jä ju itte ôm jä ä…. män jä har i vart fall “Husmorsstolen Triss” frå Arbro i köke mitt….  

har sett på bloggarna att man bloggar om pallar… underbara vackra pallar i alla möjliga former o modeller….  praktiska små möbler att glädjas åt….. men hittills har jag inte sett nån sån här….

pall 001

min pall…..

en praktisk tingest som ursprungligen kommer från mormor…. har suttit en del i den ska ni tro….. ja i den…. den är så finurlig att lyfter man på locket finns en alldeles lagom sittplats för en liten rumpa…

pall 002

 tyvärr hade tidens tand gått ganska hårt åt träet i dyna o fotsteg…..  köpte plastad bomull o satte på.. liknar lite Perstorpsplatta…. sen klädde jag locket med

ett rutigt tyg….pall 005

kanske till sommaren får den ny röd färg…. kanske… gillar den slitna lortröda……

härligt att kunna ha minnen till en möbel…. blev så glad när ingen hade velat hatt den…..  nu ska jag bara hitta ett vackert band att limma över häftklämmorna med…. kanske nåt som bryter av….. eller mörkgrått….  hoppas jag hittar nåt bara….. kanske har nån ett litet tips…:)

Blev med ägg också igår…..:) kunde inte motstå……

Mansion hade dessa underbara….

för värmeljus….pall 004

Kram Annika

“ Dän sôm itte har nôe å gäre – dän ä stôtt opptogen “

9 kommentarer:

hönemor sa...

Hej du, vilken tur du hade som fick den pallen , den är ju så praktisk, tänk när dina barnbarn sitter på den. Kram Katarina.

Nattsyster sa...

Å vilken fräsig pall! har aldrig sett en så'n. Genial idé av den som skapade den. Gulligt ägg också. Lyser säkert väldigt vackert i mörkret..
Kramar!

Gela sa...

Hej vilken häftig pall du visar upp. Vi hade också en kökspall när jag var liten men ej så avanserad som din är. Ha en fin kväll/Gela

Birgitta sa...

Vilken bra pall du har. Var rädd om den. Ser att du har äggproduktion för fullt. Här är det ripsmattor som gäller ett tag nu. Idag har vi fått ännu mer snö och det känns som det aldrig vill ta slut. Men det kommer säkert mer.
Ha det.
Kram Birgitta

Sussi sa...

Ha ha...precis en sån pall hade min mormor också! Jag älskade den pallen, hon hade den i farstun precis innan köket, oj vilka minnen den framkallar! Lilla mormor! tyvärr vet jag inte vart pallen tog vägen när mormor gick bort. Hade varit kul att ha den kvar som minne.

Kram
Sussi

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Annika.
Åh,vi hade en linande pall hemma.Men inte med den uppfällbara dynan,kul.
Såg att du pysslat ihop fina ägg.
Det är faktiskt lite beroendeframallade:)
Må så gott
Kram Anette

Lilla Vrån sa...

Det där måste väl ändå vara pallarnas Rolls-Royce :)
Så läcker!!
Ha det bäst!
Kramar/Carina
Ps.Kudden passar perfekt i min soffa :)

Anonym sa...

Hejsan!
En sån har jag! Åtminstone tror jag att den är exakt likadan... min är turkos och jag köpte den just för att den är från Arbrå eftersom jag själv är därifrån! =)

Kul att se att det finns fler som gillar den!

Hälsn Kristine

Carina sa...

Hej,
ville bara in och säga hej...är fast i fejsbook som du så härligt beskrev!!!!
hoppas allt är bra med dig...
kramiz...