måndag 20 oktober 2008

Att gråta över spilld mjölk......

Är som bekant ingen ide.... men det var nästan när min ostkupa kraschade häromdagen....




Bar mig lite dumt åt o sen var det för sent...

Hade tidigare fått en annan kraschad skål av en granne......





Den ska få fortsätta livet som en lampa..... ska testa borra o se om det går bra....



Har fått min Mixa & Matcha- kompis också......Anna-Greta.....en kreativ dam.... så nu gäller det bara att hitta nåt kul att skicka iväg..... hon stickar o syr.... o gillar kaffe....:) hennes blogg hittar ni här


Har höstpyntat lite....


Hittade kronan på Rusta.... ett överraskande varuhus.....


Sen har det blivit lite stickat också......



Mössor till dottern.....

Här är det höst idag.... vinden viner o det duggar.... "kurarvär" som vi säger härikring..... Ikväll börjar ett nytt arbetspass på tre nätter så då blir det inte mycket annat gjort.... lite kurs blir det nog imorrn...:) annars ska jag slappa.....:)

Håll i hatten Kram Annika

" När en ha bestämmt sä sô ä dä ofta ett tecken på att en ä för trött för å fortsätte å tänke"





21 kommentarer:

Marina sa...

Vilken söt krona! Måste nog rusa till Rusta!

Gårdsromantik sa...

Men att du var en sån skicklig stickerska!
Blir så sugen - har en schal på gång som jag vill tat tag i men tiden räcker inte riktigt.

Den där skålen komme ratt bli en läcker lampa - såg något liknande på huset mitt i byns blogg.

Kram Maud

Nicole sa...

Va tråkigt att kupan gick sönder. Vet hur det känns då nåt man gillar går sönder för här låter det krasch krasch titt som tätt då lillebror är i farten...
Bra idé att spara den kraschade skålen och göra den till lampa! Hoppas att det lyckas!
Å, den som ändå kunde sticka...

♥ Pia... sa...

Va synd att du inte kom in..jag gjorde inget och inte gubben heller..jag satt vid datorn och blogga..kika med ett öga ibland:) på tv....och gubben satt vid tv heeeela kvällen och kika med ett öga han med..men med det andra blundade han med:)....så det hade du gott kunnat göra..så tänk på det nästa gång..fast hade varit i lördagskväll då hade det inte varit så kul..fick ett gallstenanfall..och ett till..och ett till..då kan jag säga att det var ..nära gubben fick köra upp mej till sjukan:)..fyy vad läskigt..vill jag inte ha igen...appropå bordet..mmm jag som har sååå stort hus..tänk att det inte kan vara tvärsom..att man har det färdigt med reovering ..och SÅ DÅ finner man möbler och saker att sätta dit..nää inte hos mej ..där kommer jag kånkandes på allt bröte först..sen ...hah..jaa.vi får se vad jag ska göra med det..annorlunda var det iallafall...såå synd om ostkupan ..sånt är lite tråkigt när det händer..ha en bra jobbnatt..PIA

Mia sa...

Snyggt höstpynt du gjort, nu har jag också lagt upp bilder på mitt försök med lövrosor. Vilken rolig teknik, tackar för att du tipsade!
H: Mia

VIKTORIA sa...

Usch, tråkigt med kupan. Var har du fått åbäket i ladan ifrån? Har du provat väva så brett någongång? Fungerar det? Om du någon gång skulle vilja sälja så har du en spekulant i Mälardalen. Fina mössor du stickade till din dotter. Gillar även den vita i vänterkolumnen. Må så gott,

Viola sa...

ATTAN, FINA OSTKUPAN I GOLVET, HÄR KRASCHAR MAN EN OCH ANNAN VARA TILL BUTIKEN, HÄNDER NÅGOT VARJE VECKA, HOPPAS DU HINNER RELAXA INNAN DITT LÅNGA ARBETSPASS, VAD FINT DET BLEV MED KRONAN, KRAMIS

Viveka i Bläckhornet sa...

Jaa, Rusta är verkligen varierande.Den kronan vill jag också ha...
Så duktig du är på att sticka, önskar att jag själv kunde...

Kram Viveka

Hobbygåsa sa...

Oj så synd med osteklokken. Det er alltid leit når slike gamle ting blir ødelagt. Flotte luer du har laget!

Morfars bod sa...

Hej, kraschat glas är inte kul, har nyss gjort en variant själv av en
fransk glasburk som var en favorit såklart.Fint stickat också.
Rusta blir bättre och bättre.
Simma lugnt.V.T

Helena sa...

Tänkte bara säga hej! Vet inte när jag satt vid datorn sist, finns så mycket annat att göra....
Så fina mössor du stickat, önskar att jag också kunde sticka. Skålen kommer bli jätte snygg som lampa, kul! Ha det bra! Kram Helena

hemtrevnad marie sa...

Män secken en otur du har hatt mä ostkupa då!!!
Tur ändå att du har sôna bra ideer för den trasige skåla....såg en sôn lampa för en massa år sen i nôt danskt hem...himla snyggt!!
Mössera ä för granne!
Hat gôtt i arbetinga!
kraaaaam

Anna sa...

Hej Annika! Long time no see. Fast jag läser alltid din blogg. Har inte alltid tid att svara. Du, vill du inte ha ett dubbeltäcke till att matcha din pläd? Utlottning på www.blomsterverkstad.blogspot.com!

Lisa

Maria sa...

Javisst kan man ju gräma sig när något kraschar!
Men inte mycket att göra åt...Jag brukar försöka tänka att det då finns plats för något annat istället för att det ska bli en positiv tanke istället =)

Carina sa...

Tjena,
kul att se sen hur lampan blir...ja du få se om jag hinner på fyndmarknaden vi ska på begravning först, en kompis man 39 år hur kul är det? men det går nog bra...
ha en bra helg du med
carina

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken otur med ostkupan. Skålen kommer säkert att bli så fin som lampa. Hur borrar du i den för att den inte ska gå sönder?

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Mitt Egnahem sa...

Snygga saker du stickar (o pysslar) Kul med dina värmländska "visdomsord". Hört finner du di? Trevlig helg! Ps Min kör firar 10-årsjubileum i helgen, om ni gillar musik så kom gärna o lyssna... MVH Mitt Egnahem

Anonym sa...

Vad synd....jag blir alltid så förb...på mig själv när jag har sönder nåt.

Vad fina saker du har knåpat ihop och kronan var ju hur söt som helst.

Kram Pernilla

hemtrevnad marie sa...

Ösnker na bare en trevlig hälg!!
kraaam

Annika sa...

Hej! För flera dar sen kommenterade jag ditt inlägg, men vart tog det vägen??? Kônstigt! Jag gör om det igen...

Fina grejer du stickar, som vanligt! Förargligt med kupan, men du finner på råd. En lampa... Väntar redan på resultatet. Och du, jag är lite pysselsugen också. Jag kanske hinner med det mellan läxläsningen. Kram.

Pumlans flitiga fingrar sa...

Hej Annika!
Här kommer en kommentar till kommentaren:.....spännande var ordet!!!
Känner nästan som pirr i magen, vad tycker du är det sådant som passar dig????
Din blogg är så fin, jag är så dålig på datorer, fel generation och helt självlärd så jag förstår inte mycket av det.
Och sedan är jag imponerad av alla roliga ordspråk, är det därför det sägs att värmlänningar är bra på ord och roliga historier?
Synd på din fina ostkupa, tyvärr hjälper det föga att gräma sig. Har en, men inte lika fin som din var.
Ha det bra! Anna-G