tisdag 7 oktober 2008

Tisdag morgon.....



ingen lokaltidning att hämta när man går ut med hunden..... kommer bara mån ons o fre..... alltså inget att läsa till frukost....
tar en vältummad inredningstidning istället.....

frukosten var god o man kan sitta rejält länge o njuta av alla bilder o reportage....

sen iväg o handla medans sonen testar sambons bil..... 2 2:or..... omtest.... suck....


iallafall lyser solen på mig idag.... alltid något.....


Har handlat av en bloggerska..... Den Vilda Tanten....:)


har mycket fint i sin Morfars Bod.....


hon finns i min länklista...... Vilda Tanter...
Köpte denna underbara tavla.... ska hänga i mitt sovrum.... jag äääälskar den låten så när jag fick se den föll jag direkt...
att det sen följde med två små söta doftpåsar gjorde inte saken sämre.....:)
Rusta har överraska flera gånger må jag säga..... sist jag var inne hittade jag detta snygga glasögonfodral..... till det humana priset av 29.90......
Snyggt eller hur?????
Så till sykursen..... har börjat på en löpare..... tog tyger av vad jag hade i lådorna o tänkte på dottern.... hon ska nog få den till sin sparalåda..... baksidan är helt rosmönstrad.....
Denna lilla tingest var det första jag fick göra.... en soppåse att hänga bredvid sig när man syr.... med nåldyna o allt.... jättepraktiskt...... nu slipper man alla dessa små trådar på golv o i strumpor.... har testat den när jag monterade stickat o den funkade till det med....
Ikväll ska det med lite vita tyger att testa med....
Nu har dimmorna lättat här ute o solen tittar fram... nu får det nog bli en promenad med hunden tror jag.....
Kram till er alla o tack för alla besök o kommentarer.....
Annika
" Hö ä för mening o väre klok ôm en itte deler klokskapen."









24 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Môrn..jaja ja tisdag...min lediga dag..påtvingad:) ville ha torsdag men se det gick inte de.....nu sitter jag och syyyr..dessa hjärtanen..ska nog inte ta åt mej nåtn beställning mer tror ja..ska nog göra saker förts och sedan lägga ut till "titt"..nu blev det tvärsom ..och då blir krava hårdare på mej..puh..vi får se om hon tar de ..annars så får jag väl kränga dom på julmarknaden:)..ha de...PIA

Marina sa...

SÅ smart med den där påsen att ha bredvid när man syr. Det blir ju trådar och annat skräp.
Ha det bra!

Anonym sa...

Gomorron

Vilket läckert glasögonfodral!!!
Duken blev ju jättefin, ska bli spännande att se vad du ska hitta på det vita......ses snart

Kramiz/Doris

Viola sa...

Hej Annika, tror nog attt din dag varit bra, vädert har iaf här varit underbart. Glasögon fodralet var ju för rart! Vackra syarbeten du knåpat ihop, ha en fortsatt bra dag, kram VIOLA

Maria sa...

Smart med en "soppåse" på bordskanten. Jag har papperskorgen under bordet, men ca hälften av alla trådar hamnar ju ändå på golvet...mycket mystiskt! =)

Ullis/Leva på landet sa...

Du är så pyssligt och duktig. Önskar verkligen att jag hade mer tid att pyssla jag också. Börjar på mycket och sedan blir det liggandes. Ja man tänker på var hon kan ha varit så länge och önskar att hon kunde berätta.

Kram Ullis

Galleri Hönshuset sa...

Hej Annika. Vad du pysslar, du kan du...Gillar också påsen, den var "fiffig"...Ha en bra Onsdag. Kram Pirre

Glitter och Marsipan sa...

Hej Annika.
Får ni bara tidning 3 ggr/veckan?
Vad mycket fint du har pysslat med,duken är ju jättefin.
Ja,Rusta kan verkligen överraska ibland,man kan göra såna fynd.
kram Anette

Mjuka sa...

Pysslig och duktig är du!! Kikar in till er andra, det tänker jag inte ta paus i från. Det är det att jag inte vill ha någon press på mig just nu när vi har så mycket.
ha en fin onsdag
kramar M

Annika sa...

Hej! Vad du har sytt och donat. Jag önskar jag också var så duktig att sy. Jag syr ju hellre än bra... Glasögonfodralet var ett fynd. Jag skulle behöva ett nytt, jag har spillt kaffe på mitt! Kram.

Hobbygåsa sa...

Så fine ting du har sydd! Skulle ønske jeg klarte å håndtere symaskinen like greit som strikkepinnene, men jeg har visst ikke tålmodighet hehe.

Mia sa...

Supersmart med soppåsen, en sån borde jag försöka tillverka. Tack förresten för tipset om lövrosorna! Jag gjorde några under veckoslutet, ska visa bild på dem senare. Superenkelt, och vad snyggt det blev!
H: Mia

Morfars bod sa...

Önskar jag vore lika duktig och sy,
påsen ser avancerad ut men så praktisk.Småskräpet är i hela huset när man pysslat.
Dottern lär ha mycket snyggt i sin låda innan hon flyger ur boet.
Ha det bra, V.T

Stina sa...

Vad duktig du är. Vilken söt liten soppåse.;-) Kram

Froding sa...

Hej!
Staden hälsar på på landet!!
Ser härligt ut med de fina höstblommorna, själv tar jag mannen med mig till Trysil för att kolla in hösten på fjället och hoppas det blir en fin helg med sköna promenader runt fjället och stickstunder framför brasan!!

hemtrevnad marie sa...

Ä ho vaken!!
Fina grejer ho sytt!
Själv kan jag knappt trä en symaskin..nä, förresten det kan jag INTE!...det var så länge sen så det har säker utvecklat maskineriet nåt astronomiskt sen jag sist trädde en maskin.....
Glasögonfodralet var ju supersnyggt!
ha en härlig helg...fast du jobbar!
kraaaaaam!

Mormors Veranda sa...

Du är jätteduktig att sy, blir hur fint som helst. Stiligt fodral du fått tag i.
Ha en trevlig helg!
Kraam Pling

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Usch vad tråkigt med 2:or. Hoppas det var några lättare saker som behövde fixas!

Vad du är duktig på att sy. Måste vara kul att gå på sykurs och få lite nya ideér och tips!?

Ha en trevlig helg!
Kram Nea

Inspiration i vitt sa...

Tavlan var underbar Annika. Jag älskar oxå den låten Bon Jovi har alltid varit min största idol, jag har varit på hans konserer flera ggr.
Gillade glasögonfodralet supersnyggt.
Kram på dig/Ingela.

Granne med Selma sa...

Min mamma syr också lappteknik. Hon har precis gjort en tavla som faktiskt blev riktigt läcker. Jag blir sugen på att sy lapptäcken igen när jag ser ditt inlägg... tack för inspirationen! mamma och jag syde på beställning för några år sedan. Dags att ta upp det igen kanske:-)
Kram

Mina projekt sa...

Tufft glasögonfodral!
Och den där "soppåsen" var ju helt kanon! Har sytt en hel del i mina dar och hur mycket man har städat efteråt har de där sytrådarna varit precis överallt!

kram
Karina

Anna sa...

Hej Annika!

Ja, angående din plantan så hade jag inte haft en aning!!!! Men mamma låter hälsa "Lätt som en plätt! Det är Tomatilla - det finns tomatilla verde och tomatilla purple (så du har nog purple). Ser ut som physallis, större men är faktiskt släkt med tomaterna. Goda att lägga in och som marmelad. Typ sylta dem som gröna tomater och ha på scones och toast. Purple bör odlas i växthus då den är känsligare än den gröna. Och dom kräver mycket plats." Nu är vi båda lite klokare!!!

Ha en bra dag!

Lisa

Mia sa...

Hej igen!
Jag tror att garnet säljs bara här i Finland i deras egna butiker, men du kan ju se om det finns några liknande ställen nära dig som säljer föremål tillverkade som sysselsättning/terapi, där kan det kanske finnas något liknande.
H: Mia

hemtrevnad marie sa...

Ville bara säga hej, så här på kvällskvisten!!
kram på sig!!