fredag 3 oktober 2008

Glad för det lilla...

Nu är äntligen alla innanfönster på plats....puh.... ett elände varje år men inget jag skulle vilja vara utan... hösten har slagit klorna i mig o jag får inget ur händerna tycker jag.... all tid går till jobb o hushållssysslor.... nja kanske inte riktigt..... har ju börjat på kurs o stickningen brinner....

Var utless på tråkiga överskåp i köket.... fann ett sött papper på Panduro o skred till verket....

dubbelhäftande tejp o lite tålamod var allt som behövdes....

Tadaaaaaaa....

Blev ju riktigt bra!!!!!

O så ett fullt skåp....



Mja inte riktigt... diskmaskinen var nog rejält laddad vid fototillfället:) fattas lite både här o där.... Kan det tänkas att kvinnan i familjen gillar blått:)

Gjorde även höst på skänken...



Keramik, ljus o en vacker duk....... vinlådor under till ljus o prylförvaring.... hunden måste ju också äta....:)

Denna helg har vi mârten här i stan.... massor av knallar o ett tivoli.... kokosbullar o fanteri....kommer säkert med nåt hem man inte behöver men vad gör det..... det är bara mârten en gång om året.....

Har ju lite projekt på gång men de flesta kräver hjälp av en karl...:) ska se om jag kan fresta honom med nåt...

Kram på ER allesamman o en riktigt trevlig helg önskar jag Er alla.......

" Prat itte mäg om sôm ä tongt, prat mäg öm sôm ä möjlit."

23 kommentarer:

Lena sa...

Halloj! Jösses så du donar o fejjar! Vad fint det blev. Jag håller på att sy linnekarameller till julmarknaden och tar det ganska lugnt, det behövs efter en bedrövlig vecka på jobbet. Det är nästan lite terapi att sitta och pilla med nål och tråd. Ha det så bra imöra, vi syns på mârten!! // Anna ♥

Marina sa...

Så fint med pappret i skåpet. Mmmm, kokosbullar älskar jag!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen tack för dina fina ord det är ganska spännande om det fungerar med en webbshop eller inte vi får väl se.
Ha en underbar helg.
Kramis Tess på TILDAOCHMAMMA

♥ Pia... sa...

Häj du..så du ska köpe kokosbuller..dä ska ja mä..älskar sånt kleet...får säkert mä mej två kartonger..dä blir ju liksom billigare så:)..strömpera strunter jag i iår..Om det inte regnar föör regnar det så sk...ter jag i att gå ner..såå vad ska du frese mä förnåt då..talom vad så kanske jag kan få min te å göre nött öt mä. mârtenskramer te er..PIA..förresten så fint du gjort då..och hösten ha att ramle över mej å..hinner itte nööe..

♥ Pia... sa...

Nääää..haha jag förstår...hihi..PIA

Stina sa...

Kram på dig du gumman.:-)

Älfgärdet sa...

Har inte varit på Arvikamârten på flera år nu, minns att många gånger kunde man känna snön i luften! Hoppas dock att det blir varmare än så i helgen. Min loppisrundepolare är från Arvika så för henne är det ett måste varje år! Kom att tänka på hennes man när jag läste din rubrik :D. Det är nämligen vad han har sagt 1 gång & sen alltid får höra!(När det kommer på tal att det händer för lite där hemma...!)

Viola sa...

Vad du fixar och styr, blir så fint, ha nu en riktigt skön helg, här blir det V-ås hos goa vänner, kram VIOLAN

Morfars bod sa...

Snyggt,min vän.Delar fullkomligt
din kärlek till det blå, det poppar
upp lite här och där här hemma också
mitt i allt det svarta och vita.
Take it easy på marknaden.
Trevlig helg,Vilda Tanten

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du hittade den ryska bloggen med de underbara lövrosorna. Har du provat att göra några än? Skulle vara kul att höra om det är svårt. Fint du har pysslat och gjort.

Ha det bra!
Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Visst är det fint med blått - speciellt i köket!

Vad diu har varit duktig och fejat och donat.

Kram Maud

Mormors Veranda sa...

Kul att förändra med enkla medel.
Här är en till som är svag för blått.
Ha en trevlig helg!
Kraam Pling

MiaMaria sa...

Hej!

Här grejas det för fullt...så fint det blev i skåpet!!!!!
Kul med lite nytt....

HA´en bra helg!
MiaMaria

ChatrinesLiving sa...

Så fint det ble i skapet ditt!
Hos meg er det også høst, og dine høst-blad roser var vakre!

Det er litt mye jobbing på meg for tiden, så jeg får jo nesten ikke tid til håndarbeider. I dag er det fri:) Og jeg skal få heklet litt i kveld!
Ønsker deg en kjempefin søndag!
Klem fra chatrine:)

Viveka i Bläckhornet sa...

Oj va fint det blev i skåpen.Men var nog en del pyssel kan jag förstå.
Jag älkar också maknader...kan INTE komma hem utan kokosbollar:)

Kram viveka

Helena sa...

Så snyggt!
Har inte varit på Arvika mârten sen jag var liten,nu är det Rättviks man åker till, om man ens orkar ta sig dit/ kram Helena

Titti underkalas-eken sa...

Hej! Var på Arvika marknaden för några år sedan för sambon är från Åmotfors och svärföräldrarna bor där än. Var trevligt vill jag minnas :) Vad fint det blev i skåpet! Bra idé! Ha en skön vecka! /Kram Titti

Maria sa...

Trevligt med papper i skåpet! Allt för en vackrare gladare vardag!

Birgitta sa...

Vart ju bra med pappret i skåpet det ska jag tänka på.
Tack för dit inlägg på min blogg.
Ha de Kram björklyan

Helena sa...

Hej!
Det var jätte kul på kursen, svårt men urkul!!
Har anmält mig till en fortsättningskurs efter jul. Då får man ta med vad man vill (nu fixade vi till en enkel stol). Ska försöka hitta en nätt fåtölj med knappar i ryggen och spiraler i sätet så man får lära sig alla delarna. Väntar på verktygslådan jag köpt sen ska jag göra en stol och lägga ut bilder på alla momenten. Det var nästan synd att lägga på tyget för då ser ingen hur mycket arbete det var innan....
Nu ska jag på bio/ kram Helena

Annika sa...

Så du grejar. Fint med pappret!!! Jag skulle inte ha några pengar! Jag var ju skyldig dig! Jag trodde det var maken som betalt något brev, så jag stoppade på mig pengarna med en gång... Ibland är man snabb vet du. Vi får göra upp igen. Kram Grannen.

hemtrevnad marie sa...

Gomôrrn!!
Höstfint har ho gjort mä ser ja!
Fina lôdder ho gömmer under skänken!!
Jag hade satt dem oppepå, haha!
Ha en härlig höstdag...glöm inte äntligen hemma ikväll....eller skulle du på kursen då!?
Kram på däj!!

Lallis - liv och leverne sa...

Det är så kul att hitta nya fina bloggar:)
Kommer gärna tillbaka.
Kram Lallis