tisdag 28 oktober 2008

Sladden är min......

Iallafall ett litet tag... Här har det datoriserats o sovits o ....... så jag har inte haft nån tillgång till internet på flera dar nu...... Det kliar i fingrarna ska ni veta..... men nu äntligen fick jag en stund.....
Det har kommit paket idag..... från Boden..... Anna-Greta min byteskompis var riktigt snabb hon...... har redan skickat paketet till mig med detta underbara innehåll......

Härligt vackert garn...... te..... lite tyger till lappteknik...... samt en resebok om ISLAND..... mitt önskeresmål.....

Tackar o bugar för detta härliga paket o lovar att skynda mig med ditt......

Här har det stickats litegrann... blev nån förvånad...:) dessa muddar är på gång på spetorna just nu o de gröna ligger klara i vantkorgen o väntar på lite kallare väder.... har allt invigt dom....... sköna.....



Lappkursen rullar på o det har blivit två kuddöverdrag..... Ska bara hitta snygga knappar till baksidan nu också så är de klara för soffan sen.....


Har blivit en liten loppis också..... hittade en röd grann kulljusstake till julbordet..... tycker dessa är så fina.....

Kan ju tala om att det handlades en kasse ullgarn också...... 25:-....rena stölden..... kunde använda drygt ett kilo av kassen o resten går till Slöjdklubben..... till diverse pyssel.....

Den här veckan har barnen höstlov här hos oss.... som tur var är jag ledig ända tills på torsdag kväll.... ibland passar de allt bra.... vi ska nog inte göra så mycket utan mest bara vara o slappa lite..... kompisar såklart lockar.....

Nu ska jag försöka kolla runt lite o se hur mycket jag missat.... kan tänka att det är en hel massa inlägg att läsa o en drös kommentarer att lämna.... häääärligt....

Ha en skön vecka på er o jag får nog ligga lite lågt en stund till....:) iallafall tills skolan börjar igen.....

Kram Annika

" Stann opp e stônn - å se på môlna som färer övver hemmel"

























27 kommentarer:

Marina sa...

Lov även här! Inte mycket inplanerat. Alla gillar att ta det lugnt bara.
Så mycket fint hantverk du visar, både stickning o lappteknik. Ha det bra!

♥ Pia... sa...

Hej...nu har tamejtusan snart hele dagen gått..och vad har jag gjort??...halv 9 ..Caro & Alex..komm dehade varit te tadläkaren ..räknat 8 tänder:)..efter dom ..var det bara att röjja..bort..smulor..ställa te baka allt som fick komma upp högt ovanför en liten gummisnodds arm..sen kom sotarn..städa efter honm..sen kom siv grannen ..kaffe och prat...sen ringde mamma och pratade om allt och stönttes lite med mej..jag hade rätt..efter en timme ringde hon ..du hade visst rätt..visste jag väl:)..sen ringde frissan..sjuk..jahapp...då var det bara att vänta en vecka till...sen ringde några till..och sen skulle selma ut igen..tvätten..och nu är det mat..jag som skulle..pyssla heeeeeela dagen..och så ..njaa det vardet..annars ärre bra...ha de..joo. du kan en beställe ett par sånna där lite spetsvirkade mönster på ett par handledsvärmare av dej???..grått kanske..Om det går så säg te....PIA

hemtrevnad marie sa...

Häj du!!
Ja, si inte ä dä lätt å få nôn stönn ve datorn när ongera har lôv inte...samma här...skynnade mig in i två minuter nu.......gillar di dära handledsvärmarna, sônne skulla ja vella ha!
Ha det gôtt du goa gumma!
kramis

♥ Pia... sa...

Hej..jag skulle gärna vilja ha ett par som är som dom du pratar på eller som http://mormorelsie.blogspot.com/2008/10/vackra-handleds-vrmare.html de var oxå fina..vill du göra det får du vad du ska ha i betalt..bara säga det isåfall..men det är inte nåt som är tvunget:)...bara om du vill...nu sitter jag här vid datorn och försöker komma igång..bläddrar ialla möjliga idetidningar..det var väl själva den om det inte ska sprätta till nån gång..ha de..PIA

Pumlans flitiga fingrar sa...

Hejsan!
Jag är jätteglad om du tycker om tygbitarna.
Och boken..tja det är bara att drömma på.
Jag ser mycket fram emot ditt paket och tar det som en tidig födelsedagspresent. Stressa inte, det kommer när det kommer.
Fina handledsvärmare, jag älskar att sticka så´na för de går snabbt och är roliga att använda också.
Lev väl och pyssla på ikväll.
P.S. Jag ska träffa sykompisarna också ikväll D.S.

Galleri Hönshuset sa...

Hej Annika.
Oh vad du e duktig, inte ens handledsvärmare kan jag sticka =( Pinsamt o säga det högt men det är ren fakta som jag måste själv inse =)

Synd att ostkupan gick sönder, jag hade nog sagt vartenda fult ord jag kan, och det både på finska o svenska...

Ha en härlig fortsättning på kvällen. Kramar till dig från mig. Pirre

Morfars bod sa...

Hej, gillar ljusstaken,den typen man
kommer ihåg från när man var liten.
Snygga handarbeten som vanligt.
Ha det bra, V.T

Helena sa...

Åååå... Vad du fixar och donar! Jag önskar att jag vore lika händig! Ljusstaken är underbar! Blev lite avundsjuk faktiskt....;-D
Kramar Helena

Gårdsromantik sa...

Så mycket vackert du skapar av garn!

Är så sugen på att sticka en sån där hålig mjuk sjal. Pulsvärmare är ju också så fint!

Kram Maud

Målargården sa...

Oj, va du är duktig på att sticka, och fort verkar det gå också. Tänk va glad jag blir när jag går in till dig och läser dina värmländska ordspråk. Lättar upp stämningen efter en tråkig dag på jobbet. Fortsätt så!/ Kram Eva-Mari

alidas sommaräng sa...

Var ett tag sen jag tittade in hos dig , lika på alla bloggar förresten har haft mycket att göra. Men oj vad du grejar, vackra stickade saker, för att inte tala om kudd fodralet jättesnyggt! Ha det gott Kramar Laila

MiaMaria sa...

Hej Annika...

Vad fint du stickar...behövs nu i denna kyla...

Du pysslar och står i och så vackert det blir..


HA´en bra vecka!
MiaMaria

Granne med Selma sa...

Nin mamma hade garnaffär när jag var liten. Hon stickade jämt och gick under namnet "Spetälska". kanske vi får döpa om dig till också ;-) Fint som bara den blir det i alla fall.
Kram Sussie

Anonym sa...

Jag är oxå ledig några dagar under barnens höstlov men imorgon börjar jag om att jobba.

Kram Pernilla

Lena sa...

Halloj! Det är fler som är flitiga och grejar ser jag. Vad fina dina stickprojekt var...det kliar i fingrarna och jag skulle så gärna sticka nu men tiden räcker inte till...kanske efter jul!?! Gillade din ljusstake, jättefin!! Ibland har man riktig tur när man är på loppis. Ha det bra!! // Anna ♥

Viola sa...

Vad du är duktig på att handarbeta!!!!Kramis, vad kallt det är idag.....

Mia sa...

Vad roligt med bytespaketet! Jag skall inhadla ingredienserna till bytespaketet jag skall skicka i morgon, kul att fundera på vad någon annan kan tänkas gilla!
Ha det bra!
H: Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att du fick låna sladden så vi fick höra lite från dig, *s*.Lovar att visa när det blir klart. Just nu är det storstädning och gardinsömnad som står på schemat.

Kram Ullis

Glitter och Marsipan sa...

Hallå.Annika.
Jag bara älskar dina bruna handledsvärmare med flätor på,å fina.
Förstår inte hur du hinner allt,du har ju tusen järn i elden.
kram Anette

Mina projekt sa...

Vad flitig du är att sticka! De där muddarna såg mysiga och varma ut, det är ju faktiskt ovansidan av handen som brukar vara kallast!

ha det gött!

/Karina

Birgitta sa...

Oj vad du hinner med. Ljusstaken kommer jag i håg att min mammma hade. Skulle också vilja ha en sådan.
Ha det så bra. Kram Björklyan

Annika sa...

Hej! Såna ljusstakar har jag med... En från farmor och en från Greta. Sen har jag en från mormor, som hänger... Nostalgi från alla håll alltså.

Fina handledsvärmare! Jag önskar mig ett par svarta av tomten ; )

Kram Annika.

hemtrevnad marie sa...

Hej du!!
Jadu, hur man brukar pynta till advent.....
jo, se det blir iallfall ljusstakar och stjärnor.....både elektriska och bordsljusstakar....sen blir det ju såklart eneris i krukor här och där.....änglabokmärken...lite kulor på fat, ibland i stora glasburkar ......Så blir det ju julgardiner!
Man är väl lantis eller!!?
Haha!
Fast inte med tomtar på, där går gränsen...rödrutigt och röda broderier på vit botten.....eller rent vita....säkert nåt jag glömt...det blir endel, hihi!
trevlig helg!
kramis

Mormors Veranda sa...

Hej! Vad mycket fint du stickar.
Jag är på gång med mitt första broderi objekt, en kudde till kökssoffan.
Jag gillar också den fina ljusstaken, har en likadan som min mormor haft.
Ha de gott & trevlig helg!
Kraam Pling

Annelie sa...

Vad flitig du är, skulle önska att jag kunde sticka. Muddarna i grått ser jättesköna ut.

Hoppas ni haft en fin ledig vecka och att ni får en finfin helg.

Kram Annelie

Inspiration i vitt sa...

Hej Annika tack så mycket för din kommentar om våran bok , det värmde så.
Ja du är att en hejare på att sticka och det blir såå fint.
Kram på dig/Ingela.

Glitter och Marsipan sa...

Hallå där.
Ville bara titta in och önska trevlig helg.
kramar Anette