onsdag 15 oktober 2008

Som i en dimma.......

Idag är min utsikt över sjön inte mycket att skryta med.... dimman ligger tät.... men så är det ju älgjaktsvecka..... då ska det va lite mystiskt i skogen....

Annars idag kommer det att bli ett textilt inlägg..... jag bara varnar lite.... kursen i lappteknik rullar på.... hittade lite gamla tyger i ganska snygga färger som ska få bli kuddfodral..... vanliga rutor föll mig i smaken till detta....



Har gjort 2 par vantar.... raggsocksgarn.... fotade bara det ena för de är lika...:) kommer att bli snygga till kappan....



Ifjol sydde jag lite "julkuddar"..... föll som en fura för dessa Druider..... panelgardiner från början men som sagt kuddar hemma hos mig....



Gjorde min plikt som plasmagivare igår.... försöker komma iväg var tredje vecka.... tappen har fina premier man kan samla till..... förra gången blev det en jacka o igår blev det en hellinneduk från vårat lokala väveri..... Klässbols Linneväveri... kända bla för Nobelduken.... min snygga duk har namnet " Opuntia" och är 35x110 cm....

oj! nu small det.... tre skott.... undrar om det blev en älg för jaktlaget här.... men tre skott var allt lite mycket.... kanske en miss det första får vi hoppas.... man kan ju skylla på dimman..... synd om det blev tre i älgen....ursäkta avbrottet...:)

Här kommer duken...



Nu ska jag ta en vals med symaskinen..... o en promenad med hunden.... sen i eftermiddag blir det kvartssamtal på dotterns skola o ett möte med ABF.... sitter med i deras styrelse..... så då är kvällen räddad... imorrn ska jag till tandläkaren.....

Eftersom jag gillar att pyssla undrar jag om nån har tips på nån bra sida med pyssel eller kanske ett pyssel att dela med sig av.... ska vara julaktigt nu så här på upploppet mot Den stora högtiden..... skulle vara kul att testa nåt nytt...

Ha det så gott

Kram Annika

" Njut tå live - vi kan itte lite på att dä blir nôn repris "




20 kommentarer:

Marina sa...

Jag tycker att den dimmiga bilden är hur vacker som helst och visst ska det vara lite mystik under älgjakten.
Jag har funderat på att sy juliga kuddar till köket i år, vi får vad det blir av det.
Ha det bra i dimman (gå inte vilse!).

Hjortgården sa...

Vilka fina Julkuddar och det där lapptäcket kommer att bli så snyggt!

Kram Maud

Morfars bod sa...

Hej Annika, som vanligt fina grejer.
Bra ide med kuddarna, har ett paket
julpaneler som ligger, nu kanske jag kan stjäla din ide.
Jag saknar också bra pysselsidor.
Ha det bra, V.T

Nicole sa...

Den dimmiga bilden var jättemysig, mindre kul kanske om det smäller runt knutarna...
Vilka härliga kuddfordral det kommer att bli av de vackra tygerna du har valt! Oj vad du är händig, skulle vara enormt roligt att kunna göra så mycket själv!
Lycka till i utlottningen!

hemtrevnad marie sa...

Häj på däj gumman!!
Jodu,inte illa steckat å sytt på denna blogg inte!!!
Har faktiskt ett par sôna vantar fast i rött, sôm min goa svärmor gjort, ho förser ôss mä steckat !!
Himla käck ide att sy av de trista panerlängderna...har ett par som inte är illa i själva tyget, kanske man kunne tråckla ihop nôt uttå dôm??!
Du jag köpte Allers jultidning igår..den var dä möe pyssel i...har inte hunne titta på allt ännu ,men kanske nôt för däj!?
Sôna fina grejer ni får som blodgivare däroppe då!!
Guben min lämna blo häromdan...han fick en mugg...rörstrands visserligen och fina ä de ju de mä....med sônne grejer som du fått har di inte här....själv ä en väl för blofattig för å lämna nôt, skulle väl behöva påfyllas istället...med fel vecka i 10 dar i månan...haha!
Ha dä gôtt däroppe...älgjakt för guben här i môrrn!
kraam

Granne med Selma sa...

Fler som julpysslar ser jag:-)
Lämnar också blod (inte plasma dock) fast en annen ä litte litte ovanli sö ja får int lämn för ofta. De har ingen använding för sö mö blod frå mäj...:-)
Kram

Annika sa...

Hej på sej. Mysig dimbild. Jag har frusit i skogen idag, men igår var det bättre. Fina grejer du handarbetat med och vilken fin duk du "plasmagivareihoptill"! Kram.

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Har sagt det innan men säger det igen! Vad du är duktig på att pyssla och sy!
Gillar dina kuddar!

Underbar bild du visar på dimman förresten! *myser*

Min kära far sköt minsann en kalv på första passet. Hoppas på att få bli bjuden på middag nu för han lagar underbar mat!

Kram Nea

♥ Pia... sa...

Hej hôpp i älgskogen:)...så du lämner blod du ja eller plasma om en ska va noga..jä får itte lämne blog jä..för de vill itte ha sån blog som jä har..om de beror på att ja ä allergisk eller om de ä fär att jaä ä sö ral..vetja itte...men men..dä gär inge ...duken får ja köpe sjöl..den va fin höörredu...fint stevkat mä..tänk jag kom å tänke på min debut som steckerske..det var i småsskolan..skulle stecke raggiser..blev en sock..ja ..en halv da om jag ska va ärlig..sen feck jag lämnet te mormorn vårn ..så ho fick stecke färdigt den halve socka och göre en te..glömmer jag aldrig..tänk så jag tyckte det var lett när jag lämnet iskolan..syfröken sa itte nöttt..ho sog nog att dä itte va ja som gjortet..haha..hoppes du får möe älgkött...får itte nöe längre jag..pappa jager inte älg längre!! jisses secket späckat program du har då..blir trött bare tå å läset..gonatt och söv gött..PIA

Annelie sa...

Finfina saker du visar, skulle önska jag var lika händig. En gång i tiden broderade jag mycket, fattar inte nu vart den tiden kom ifrån. Kanske hade dygnet fler timmar då...

Nu har jag ju massor av ledig tid, men det blir ju inget gjort för det.

Hoppas du hade en trevlig promenad, till trots för dimman.

Kram på dig och tack så hemskt mycket för dina trogna kommentarer hos mig. Betyder massor.

Annelie

Viola sa...

Vilka vackra bilder med dimman , härliga färger, vad du pysslar och gör fina saker, hur hinner du med allt, och så undrar du över pyssel, här hinns det inte med, butiken tar min tid, men jag ser att det pysslas här och där på bloggarna, håller nu på för fullt senare i kväll och lägger ut nytt, så du kommer nog att finna många vackra saker du inte sett förut, kramar VIOLAN

Maria sa...

blir spännande att se dina kommande alster i lappteknik!

Inspiration i vitt sa...

Tänk att jag tycker att du hinner så mycket Annika. Du producerar ju så mycket så brist på skaparlust tycks inte finnas hos dig. Du gör så fina saker hela tiden, duken var ju för snygg, har oxå en Klässbols duk men inte lika fin som din.
Kram på dig/ingela.
Blir så full i skratt när bloggisarna skriver på Värmländska till dig; underbart.

Birgitta sa...

Vad duktig du är jag kan inte sy eller sticka men virka gjorde jag när jag var ung men inte nu. har en svärmor som syr och stickar åt mig.Det är jätte fint det du gör-
Kram Birgitta

Carina sa...

De är som jag alltid sagt du är då händig....så fina saker du gör och vilken kreativitet.
kram
och trevlig helg
carina

Hobbygåsa sa...

Så fint foto, du har visst skikkelig innevær du hehe. Flotte ting du lager også, ja nå er det forberedelser både til vinter og jul.

Beas sa...

Åhhh...dimma...lövrosor...tre skott utanför knuten.

Du skriver så levande och jag blir så inspirerad av tråduppsamlare, patchworkkurser och allt pyssel du hinner med förutom det.

hemtrevnad marie sa...

Jojomän, knôkar in litte tårta te däj genom trån...känner du så go dän ä, haha!
Rallybrudar, dä lät rolit dä...skulle ja mä vella se du!
Sjôl ska en te Karlsta i môrrn, illa ila dä heller!
Pôjken min som fyller år ida, önska sig å få åke dit å shoppa loss på J-store, hihi!
Ha en go hälg!!
Kram på dig!!

Galleri Hönshuset sa...

Hej Annika. Bara älskar den dimmiga bilden. Jag gillar "gråa England", så den bilden föll mig i smaken... =)Dem där vantarna ser bra mysiga ut. Ha en häärlig Söndag. Kram Pirre

ChatrinesLiving sa...

Den utsikten har vi ofte hos meg også på høsten. Tåke heter det hos oss, og den pleier å henge tykt over sjøen.
Sånn er det jo med høsten!

Så masse flott du har laget! Hos meg blir det nesten ingen håndarbeider for tiden. Kun litt hekling avogtil:)

Ha en kjempefin søndag!
Klem fra chatrine:)