måndag 15 december 2008

I väntans tider......

I lördags var jag iväg på nåt kul.... på andra sidan gränsen finns det en ljusfabrik..... varje år strax före jul öppnar de upp portarna för ljusfärgning.....
man kommer in i en stor lokal med vita ljus överallt...... man tar en låda o börjar....
stora kar med all världens färger finns o det är bara att doppa o doppa o doppa....... 25:- kilot Nok kostar det o jag kan lova att det är svårt att sluta....
det här är resultatet för i år.... några har redan gått elden tillmötes..... det blev 50 ljus.... slog snittpriset o kom upp i 8 :-... ganska lagom tycker jag.....

Ett hjärta är inte fel så här före jul... fyndat på Kupan..... hänger i min köksdörr.....

Lite klappar har det blivit under helgen.... ett par pulsvärmare i spetsmönster o ett par vantar i norskt mönster... till 2 "små" damer i närheten......

Idag ska jag försöka pigga på mig lite... har mått lite tjyvtjockt.... fick vara hemma sista natten.... det har gått maginfluensa hos oss på jobbet så man kunde ju räkna med att bli lite smittad..... magen har rullat rejält inatt.... kallsvett o huvudvärk..... ja ni vet.... men nu ska det piggas på sig igen.....

Hoppas ni har haft en skön frisk helg o att det inte är allför stressig så här före jul.....

Kram Annika

"Höss en hart beror på höss en tar`t"

26 kommentarer:

Helena sa...

Mjaaa...., det är liksom aldrig lägligt med magsjuka och DEFINITIVT inte strax innan jul! Vad häftigt med ljusen, och speciellt med tomteljusen du gjort! Vad roligt!
Kram från ett magsjukt Dalsland

Viola sa...

Hoppas du mår bättre nu, maginfluensa, värsta skräcken hos mig!!!SÅ fina saker du stickar, du är verkligen flink du med dina händer, ha det gott nu iveckan, kram

Morfars bod sa...

Fint stickat som vanligt.
Stöpa ljus är så kul,tidsödande men
värt resultatet.Dina blev kanonbra.
Hoppas du mår bättre nu, maginfluensa
är inte kul.
Ha det så bra,mvh Vilda Tanten

Pumlans flitiga fingrar sa...

Vilka fina ljus! Vi har också en liten ljusfabrik här i stan, men man får bara handla, inte doppa själv.
Vinterkräksjukan härjar här också, men vi har klarat oss hittills, pepper, peppar!
Gillar dina vantar, mönstret är jättevackert. Och pulsvärmarna kommer nog väl till pass för att hålla händer varma på vintern.
Du skulle se så mycket snö vi har, uj, uj! Det blev faktiskt lite snökaos även här denna helg.
Anna-G

hemtrevnad marie sa...

Å fy tusingen, har du åkt på den läbbige magsjuken!!
Stackare!!
Hôppas du kryer på däj sô fort sôm möjligt!!
Å, di däre handledsvärmrane ä sô fine!
vôr i all värden är dä sôm en köper disse ljusa??
Ä dä långt härifrô tro??
Kram på däj gumman!!

Maria sa...

SÅ roligt det låter att gå omkring och färga ljus i olika glada färger. Härli palett!

Kul att du är med i utlottning hos mig, lyck atill!

Carina sa...

Jag ser att duockså har fyndat ljusstakar i härligt rött, visst är dom fina?!...
ha nu en trevlig jul,
kram
carina

Hobbygåsa sa...

Så mange fine lys, det hørtes skikkelig gøy ut å lage! Og flotte votter og vanter har du laget, jammen er du kreativ! Håper du føler deg bedre nå, det er jo ikke tid til sykdom før jul...

Stina sa...

Fina saker. Fy för spypåse i magen. Blää...:-) Kramis

Glitter och Marsipan sa...

Vad mycket roligt du hittar på,nu ljusfärgning.
Å,din stackare,maginfluensa.Det är jag fullkomligt livrädd för.
Nu måste du kurera dej,så du snart är pigg.
Kramar Anette

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Så gøy med disse lysene! Har laget lys noen ganger, men det begynner å bli en stund siden nå. Prisen var jo veldig rimelig da;) lys pleier jo å være ganske så dyrt.
Hos meg skal det bli vasking etter jobb i dag. Det sitter nok mange malingsflekker her å der på det nymalte rommet;)

Ha en fin dag!
Klem fra Chatrine:)

Annika sa...

Hej. Usch för magsjuka! Själv är vi hemma med bihåleinflammation, förkylning osv. Tjusiga ljus och det andra också!

Kram på avstånd! /Annika.

Mia sa...

Oj vad roligt med ljusfärgningen! Tänk om det skulle gå att ordna nåt sådant här i närheten också. Tack för de vänliga kommentarerna om min halsduk, jag gillar verkligen mönstret. Jag stickade också en babyfilt åt en nära väns första baby, snyggt resultat med rätt lite krångel. Angående magsjukan, försök äta ca 10 hela vitpepparkorn så kanske du lyckas mota Olle i grind...

Annelie sa...

Så många fina ljus, vilken härlig grej att göra!

Åååh vad jag önskar att jag kunde sticka, varför lyssnade jag inte på mormor när hon sa att jag skulle ångra mig när jag blir stor....

Tack för dina fina ord inne hos mig, det blir nog bra till slut. Vi satsar på det!

Kramar från Annelie

Karin Lindström sa...

Hej Annika!

Ville bara säga tack för att du tävlar hos mig.
Vilken mysig blogg du har. Och namnet passar verkligen, en underbar utsikt. Jag håller tummarna. Kika in imorgon så får vi se vem som har tur!

Kram
Karin

hemtrevnad marie sa...

Velle bare önske däj en fin hälj!!!
kraaaam

Inspiration i vitt sa...

Oj vad mycket ljus du har gjort vad roligt.
Vill önska dig en goo helg med allt vad det innebär.
Kram på dig/Ingela.

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du är piggare. Så härligt med alla ljus.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Birgitta sa...

Ja tänk vad roligt det är med ljus.
Man kan aldrig få för mycket av det.
KRAM Björklyan

Tvert-om-tanten sa...

Håper du har "kryat på dej"... Så du har vært på Matrand..? Vil bare ønske deg GOD JUL og et riktig GODT NYTT ÅR!!!

Klem

Mormors Veranda sa...

Önskar dig en riktigt God Jul & Gott Nytt År!
Må så gott!
Kraam Pling

Hobbygåsa sa...

Jeg er bare innom for å ønske deg en riktig God Jul! Juleklem fra meg!

Annas infall sa...

Hej...Jag önskar dig en riktigt GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!
Du hinner med så mycket...imponerad din kreatvitet.
Kram:Anna

Anonym sa...

Hej du käre vän! Har problem med att hitta farten i år, men en koll på din blogg gav mig mera inspiration. Nu börjar krukorna att fyllas med diverse ris, och kakburken från loppisen att fyllas. Gissa vem ?

Annika sa...

Hej anonym..... har funderat o funderat.... finns ju nåra som troget följt med på diverse loppisar.... kakburk har nån köpt men nu hittar jag inte på vem..... hör gärna av dig med fler ledtrådar..... kanske är jag helt ute o cyklar..... God Jul o Gott Nytt År.... Annika

Anonym sa...

Hej du käre vän! Trodde nog du skulle ta det på kakburken, den var illgrön och fylls ständigt på med nya kakor så fort den börjar bli tom. Vill gärna ut på nya upptåg så leta upp något "stölligt" om du kan. Och föresten ditt fat bättrade på utseendet på mina kakor.