söndag 21 december 2008

Tjuvstart.....


Brukar inte förekomma i detta hus.... här tar man inte in granen förrän i "sista minuten"..... i vanliga fall.....Gillar att gå o ordna så där lite grann kvällen före..... skinkan i ugnen o granen i foten..... lite småplock o ett sista varv med dammsugaren.... iår kom dock granen in redan på söndag kvällen.... jobbar på måndagnatt o hinner då inte med allt eftersom jag behöver sova lite....:) På tisdag kommer mormor för lite god mat o paketöppning..... hade turen att få vikarie natt till julafton men jobbar julaftonskväll.... då är min polare ledig....


Nu är vi där igen.... bilderna är så fint vända i min mapp men inte hos Mr Blogger inte.....


I min gran hittar man bara "gammalt" pynt.... ärvt o fyndat i en salig blandning..... kulor o fåglar... karameller.... kottar o klockor.... halm o papper.... jag är ju som sagt ingen vit person..... här får färgerna flöda....

Hihi ännu ett spratt av Mr Blogger...... bilden skulle vara liten ju....

mina favoritnissar tål också att tittas på..... luvnissar.... tomten med sin get!..... två små nissar farmor har målat....

köksbordet är pyntat o klart o jag hoppas bara att ingen spiller nu.....:)


har hunnit med en basker också..... här ligger den påbörjad men är färdig nu o kommer i nästa inlägg... blockad o klar....



Ja nu är den så här då den underbara julen som ska firas tillsammans med familj o goda vänner... god mat ska intas o genomtänkta gåvor ges..... man träffas o trivs....

skänker dock en tanke till de som inte har det så..... o hoppas att det kommer en dag de får en jul de drömt om de med.....



Önskar nu Er alla en alldeles underbar God Jul o ett riktigt Gott Nytt År



Vi ses igen efter alla helgerna
Kramar i massor
Annika




"Vännlige ord ska en itte spare på, nej di ska en slöse mä"

23 kommentarer:

VIKTORIA sa...

Ville bara titta in och önska dig en riktigt God Jul! Nu tar jag lite ledigt över helgerna men sen återkommer jag med en renskriven vävnota. GOD JUL!!!

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt du har gjort det. När det blir så där med att bilderna är felvända så brukar jag vända dem igen fram och tillbakak i min mapp så blir det rätt även på bloggen. Hoppas att julen blir bra fast du får arbeta en del.

Vill önska dig

♥♥♥ GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
KRAMAR ULLIS

Titti underkalas-eken sa...

Vilken fin julstämning du förmedlar med dina bilder! Hoppas ni får en riktigt mysig och fin jul!!

Kram Titti

Morfars bod sa...

Om du provar att spara om bilderna efter att du vänt dem brukar de vara
rätt sen. Du tar dig väl tid några
sekunder och tittar på min tomtelänk
hoppas jag. Ha en riktigt skön helg
med familjen .
Mvh,V.T

Marina sa...

Det där med bilderna händer mig också då och då. Märkligt!
Ha en riktigt God Jul!

Gårdsromantik sa...

Men så flitig du varit!
Vi har också fått imn granen - men tror du inte den välte och yoppen gick av...nu blir det silvertejp!

Ps - den är konstgord och med färdig belysning...passar perfekt för oss som är mitt i en flyttcirkus!

Ja denna Mr Blogger...han gör som han behagar.

Kram och God Jul från Maud

Mina projekt sa...

En riktigt god jul till dig med!
Hoppas du får det bra på jobbet på julaftons kväll.
Som jag skrivit tidigare är jag tyvärr inte så mycket för att pynta och fixa. Men julafton och julklappar, DET gillar jag desto mer!

kram
Karina

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt god jul!!

Birgitta sa...

GOD JUL OCH
KRAM FRÅN BJÖRKLYAN

♥ Pia... sa...

hej en liten snabbkik in te dej...firar lelljulafton idag...och så firer vi storjulafton i mörn..dä gäller å hölle igång:)..God jul önsker jag däj och alle de dina..kram..från stan..PIA

MiaMaria sa...

Hej Annika!

Önskar dig detsamma...

Må så gott denna jul....
MiaMaria

alidas sommaräng sa...

Vill önska dig en riktigt GOD JUL trots att du jobbar en del! Ha det gott Kramar Laila

hemtrevnad marie sa...

God Jul på dig gumman!!
KRAAAM!!!

Glitter och Marsipan sa...

En god fortsättning önskar jag dej.
Massor av julkramar.
Anette

Annika sa...

Härliga julbilder. Jag tar lite julbilder i mellandagarna : ) och lägger in. Min gran är vit! Men har varit röd i många år... God jul och gott nytt år! Kram Annika.

Helena sa...

Ha en fortsatt mysig jul. Sambon min är just nu i Skillingmark (pappas bil gick sönder så vi skjutsar hem honom).Ha det gott/ kram Helena

Helena sa...

Vad fint med det gamla julpyntet! Vågar inte ha sånt med tanke på galna katter och små barn men känner att det får bli ett framtida loppis-projekt! Hoppas du får en riktigt härlig jul trots att du jobbar. Jag har oxå jobbat på ålderdomshem och jag tyckte nog att det kunde vara lite mysigt att jobba storhelger med "di gamle" när man väl var inställd på det. Det blir ju lite utöver de vanliga rutinerna.
GOD JUL! Kram Helena

Målargården sa...

Vilken härlig julstämmning du fått till. Ville bara titta in och önska god fortsättning på helgen. Ser att du har stickningen framme....kanske skall passa på att ta fram min med. Vem vet!/ Kram Eva-Mari

Stina sa...

Kram från Stina.;-)

♥ Pia... sa...

Go fortsättning Annika.. har ni det gött och lugnt..vi har det väl så där..du får säkert höra av mor di snart....hoppas bara att allt blir bra..man blir liksom lite orolig..kram..från stan..PIA

Maria sa...

Hoppas att din jul blev bra! Tycker också mest om gamla kulor i granen!

hemtrevnad marie sa...

Ha en riktigt god fortsättning!!
kraaam

Galleri Hönshuset sa...

Hej Annika. Vad mysigt ni har det. Visst är det lagomt kul när bilderna gör som dem själva vill...Men jag sitter vid min bärbara, så jag vände på datorn istället =) Det går det med..

ha en underbar fortsättning på helgen. Kram Pirre