måndag 8 december 2008

Vintermys

I helgen var jag på loppis en tur..... många bord o många läckerheter..... stod o handlade av en..... vände mig om o fick se den jättefina, stora, röda staken.....måste ha..... det fanns 2 så jag o grannen köpte varsin..... den lilla röda fyndade jag för 5 kr...... fick äntligen tag på ljushållare också..... sex stycken fick komma med hem.... en "pottetstamp" i trådslöjd fyndades också..... tyget är en gardinkappa med tryckt korstygn på..... fanns 2 det med så det blev en var till oss...:) till det hutlösa priset av 10 kr..... kommer nog att förvandlas till kuddar......


Har ju haft projekt på gång..... en soffpläd i lappteknik blev det på kursen..... i mocka o tyg med gosig päls på baksidan..... var en rolig teknik att testa.... kommer säkert att bli flera.... har redan en ide om grå mocka o fuskfårpäls...... hmmmmmm

ska bli otroligt skönt att få gosa ner sig i soffan nu hädanefter.....



sen var det det andra..... Röda korsets butik Kupan har många fynd........ var inne o kollade runt o såg en brun krullig skönhet på väggen..... till det vackra priset av 150 kr blev den min.... en päls..... modell tant.... men vad ska man använda en sån till.....

Jo..... man slaktar den o klipper i bitar o lägger på köksoffan..... blev småsnål för egentligen skulle det ju ha varit grå får..... men men...... pälsen får duga i vinter..... och hemma hos mig går det lika bra med brunt....:)




Idag har det slaskat o blaskat.... kunde väl ha fått varit lite kallt..... gillar när det knarrar under skorna.....

har handlat justjärnor o murgröna.... en grupp ska fixas.... det har tvättats lite mattor o plockats fram lite mera jul.... imorrn ska jag städa lite o dona..... sen har det inhandlats garn så nån extra liten klapp ska det bli....

ska också kolla runt hos er andra för att se om jag hittar några tips.... det finns ju så mycket vackert att titta på.....

Ha en skön vecka

Kram Annika

" Dä ä när en grônner i all stillhet söm en plötslit kan råke på sä sjâl "


20 kommentarer:

Morfars bod sa...

Men tjejen vilka fynd du gör,kul.
Snyggt med soffan. Ser gosigt ut.
Har var det en kall natt och sen kom mer snö under dagen. Men innan jul
kan det ha regnat bort, det har hänt förr.
Ha det så bra, V.T

Pumlans flitiga fingrar sa...

´Jahadu, du försöker läska mig med Lapp-Eliza, mmm gissa om jag skulle vilja tillbringa några timmar där? Hon verkar ha ALLT, och så är hon trevlig att prata med för jag har ringt henne några gånger. Brukar ibland klicka hem något därifrån.
Fina loppisfynd! Jag har haft en sådan där röd ljusstake, men den fick bli ved efter lång och trogen tjänst.
Kul att du gillade min länk till Anna! Hon är mycket duktig.
Har satt kniven i tygerna jg fick av dig. Blir ett foto någon dag här framöver!
Anna-G
P.S. Maken är ute och skottar, det är snöyra IGEN! D.S.

Viola sa...

Här fynmdas det och fixas det vill jag lova, fina stakar Annica och så himla fint det blev på sofflocket, himla gosigt att sitta där nu kan jag tro, ha det gott, kram

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
For et vakkert teppe! Jeg måtte klikke på bilde ditt for å se det nærmere;) Vakkert håndarbeide! Å det skal nok bli deilig å krype opp i sofa med det over seg, på en kald vinterkveld!

Så har jeg en liten award til deg i min blogg:)

Ha en fin kveld!
Klem fra Chatrine:)

Birgitta sa...

JA TÄNK VAD FINA SAKER MAN KAN HITTA PÅ LOPPIS.
HA DET SÅ BRA.
KRAM Björklyan

Annika sa...

Hos mig ligger tyget på bänken och väntar på att bli 2 kuddar... Ljusstaken ska nog få stå i matrummet (när vi slutar sova där!). Kram Annika.

Maria sa...

De där ljusstakarna är vackra. tycker om lackigt röda kulor!

Stina sa...

Ja, jag ska nog ta och skärpa mig lite.Hur man nu gör.:-D Stora kramen till dig gumman.:-)

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka fina fynd du har gjort. Och soffan sedan då. Härlig den blev. Kan man inte tro att den varit en påls en gång i tiden. Det är ju så när man bor på landet. Strömavbrott hör ju till verkligheten här.
Kramar Ullis

hemtrevnad marie sa...

Så du gosat till det i sofforna ...du är allt påhittig du!!
Vilka fynd du gjorde på loppisen...och vilka priser!!
Gillade gardinkappan också...uppskattas av en som inte kan sy, att det finns tryckta korsstygn!
Du, jag har faktiskt satt upp två panellängder med tryckta korrtygnshjärtan på här i övre hallen, ska visa dom nån dag...gillar egentligen inte panellängder...men dessa med korsstygnstryck kunde jag inte motstå för ett par år sedan...å du, jag hade faktiskt tapeter med korstygnsmönster 1992!, haha!
Ha en fin da där åppe!
kramis

Maria renoverar sa...

Hej annika!
Ja visst kan man göra underverk med de nya symaskinerna! Min pappas fru är väldigt duktig att sy och gör det mest fantastiska saker.
Vilka fynd du har gjort. Jag älskar verkligen de där klassiska ljusstakarna.
Ha en bra vecka!
Hälsnignar Maria

Granne med Selma sa...

Blir alltid så glad när jag kommer in till dig! Du pysslar och donar och fyndar och bloggar! Alltid har du nåt på gång:-)

Nu ska jag kryp i sängs. Hoppas du kanäta vit choklad. Det var så gott....
Kram Sussie

Gårdsromantik sa...

Så smart idé det där med pälsen!

Måste ju vara underbart att sitta där och mysa.

Kram Maud

Annas infall sa...

Hej Annika.
Du gör sååå fina saker. Bra ideér har du oxå. Stickar du på beställning?
I så fall skulle jag vilja ha ett par extra långa strumpor.... Du vet stickade knästrumpor.
Ha det bra kram Anna

Britt sa...

Hej!
Jag läste dina tänkvärda ord. Jag ler...
Underbart och på värmländska, härligt! :-)

Britt

Hobbygåsa sa...

Så herlige loppis-funn! Og så flott pledd du har laget - med pels da -det er jo bare herlig! En award til deg i min blogg - ser du har fått den før, men jeg vil allikevel gi den til deg som jeg føler har blitt en ny venn. Klem fra meg!

VIKTORIA sa...

Hej Annika, vilka fina julljusstakar du köpt. Gillar verkligen sådana traditionella. Ha det så mysigt i adventstid!

MiaMaria sa...

Hej Annika!

Här har det fyndats..härligt...

Du undrar om jag pussat grodan...tror inte det..... jag har inte sett till någon prins här hemma... fniss....

HA´en bra helg!
MiaMaria

Mjuka sa...

Kom in för att önska dig en skön helg!
Kram Malin

nea i det gula huset sa...

Hej hej!

Vilket fint lapptäcke du har gjort! Superfint!
Önskar att jag kunde lappteknik för dotterns säng hade varit fin med ett överkast i den tekniken!

Kul att vara på loppis och marknader och hitta massa fynd. Själv har jag för många fynd i källaren som väntar på upprustning!

Ha en go fredag!
Kram Nea